Vurderer dere Tøybleier?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Myke, behagelige og like sikre som vanlige bleier. Tøybleiene som du kan bruke om og om igjen, ser ut til å ha fått en renessanse. Særlig på nettet finner du et enormt utvalg i både typer, størrelser og ikke minst; farger og mønstre.
Når det er sagt, er vel ikke utseendet det avgjørende når foreldre skal velge bleie. Mange bleier skal skiftes og en vil ikke bruke all verden med tid på det heller. Babyverden har spurt en ”tøybleie-mamma” om hvordan hun opplever å bruke tøybleier.

Les interjuvet her
http://www.babyverden.no/Nyheter/Trendy-med-toybleier/

Vil du være en tøybleiemamma?

Nei her blir det libero bleier..har ikke tenkt tanken på tøybleier denne gong hellerxsmile9

æsj nei. Orker ikke tanken på "gjenbruk av møkk".

Blir nok ikke tøybleier her nei!

Termin: 3. jan

❤️min første❤️
Sent from my iPhone using BV Forum

Har tenkt på det men trur ikke jeg gidder :p

Mest trolig! :-) har et kompispar som bruker tøybleier, og de sier det er helt toppers! :-) en sparer miljøet og penger på det-og i tillegg er di dritsøte!!;-)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Jeg sniker!:) Leste litt om det og hvis man har ett barn, og ikke kommer til å få fylt opp bleievaskem, så lønner det seg ikke miljømessig! Bare økonomisk:) Så er litt usikker;) Økonomien er ikke sååå skral at vi gidder de tøybleiene om de ikke gjør noe for miljøet likevel:/

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg sniker!:) Leste litt om det og hvis man har ett barn, og ikke kommer til å få fylt opp bleievaskem, så lønner det seg ikke miljømessig! Bare økonomisk:) Så er litt usikker;) Økonomien er ikke sååå skral at vi gidder de tøybleiene om de ikke gjør noe for miljøet likevel:/

Det er bedre for miljøet om du vasker dem "riktig". Og fyller maskinen med andre kluter/håndklær e.l.: http://www.framtiden.no/myteknusing/er-toybleier-mer-miljovennlig-enn-engangsbleier.html (Siden du kaster rispapiret i do med avføringen så er det jo ikke noe problem å vaske bleiene med annen klesvask).

Sniker meg ut igjen... :)

Venninna mi prøvde tøybleier, å da sa jeg at jeg aldri skal bruke tøybleier .. Så skikkelig tungvint ut.. Så jeg er negativ til mer arbeid enn nødvendig ;-) her blir det libero/pampers! ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Brukte det for seks år siden på minstemann. Var kjempefornøyd og det var gøy! Men holdt vel på i 7mnd så sluttet jeg mener jeg på. Husker ikke hvorfor :P

<3Gutt&Jente 2005. Gutt 2008<3
Bonusbarna jente 2002&gutt 2006
<3 termin 06.01.15<3

Har ei på snart et år som begynte å gå på do da hun var 5 mnd. Hun vil ikke bæsje i bleia fordi hun er mye hard i magen. Og regnestykket går vel også ut på hvor lenge man tenker at barna skal bruke bleie? Våte bleier på natta, men hun gjør stort sett alt i do på dagtid. Blir ikke tøybleier her heller. Hverken på ettåringen eller den nye. Btw, eneste bleiene hun ikke har tisset igjennom er rema 1000 sine. Pampers og Libero får hun både fuktig stump og tisser igjennom.

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Her blir det nok tøybleier denne gang, og vi skal faktisk prøve å bruke filler istedenfor våtservietter også. Ikke på grunn av økonomien (for den er jo på topp nå), enkelt og greit fordi det er bedre å vaske seg med en klut enn en våtserviett. :)

Vi sleit litt med utslett/sår på småen når han var mindre, og jeg vil ikke gå gjennom sår stumpe igjen når vi faktisk kan unngå det! Jeg visste ikke at tøybleier kunne hjelpe mot dette på den tiden. Dessuten stinker engangsbleier noe helt forferdelig. Og etter å ha sett hva slags kjemikaler det er i engangsbleier så har jeg veldig dårlig samvittighet for å faktisk ha brukt det på min lille skatt :(

Har også mange venninner som tydeligvis bruker tøybleier, og dem sier at det ikke er noe mer arbeid enn engangsbleier. Med engangs må man springe ut med søpla annenhverdag. Uansett hvor god bleiebøtta er så stinker det så fort noen kommer borti og det selv om vi har brukt brødposer og lukket de inn ekstra godt. Med tøybleier trenger man å bare å vaske hver 3 dag (sikkert annenhver dag i begynnelsen) fordi man bruker å oppbevare bleiene i en våtpose, som jeg forsto det.

Hallo!! Det er kjempe genialt. Man sparer penger og miljøet, og man bruker heller ikke mer krefter på det enn engangs. Visste dere f.eks at gassen som blir til på søppeldynga hvor bleiene ligger er langt farligere for oss og naturen enn den fra kloakken? Engangsbleiene kan ikke brennes på grunn av fuktigheten, og derfor blir det liggende å svulme, leste jeg. ÆSJ. Det er det som er uhygienisk, ikke tøybleier; fordi man faktisk kan spyle avføringen i do, og vaske tisset bort. Egentlig så skal jo bæsjen i engangsbleier også i do på grunn av gassen den lager.

OBS: angående rispapir så er det ikke alle rispapirer man kan kaste i do, noen må faktisk i søpla. Det er noen som ikke er nedbrytbare og da tetter det slukene. Sjekk det før du skal kaste noe :)

Ja!:) skal teste det. Kjøper en del veldig billig og får en del brukt, så skal det testes. Tror det blir en kombinasjon har. Men å redusere det søppelberget på 1 tonn det bidrar til m bleiebarn vil jeg absolutt! Så slipper babyen masse ukjente tilsetningsstoffer og opphetet guttedeler i plast på gutter.

1. Mann skal bli storebror

Last edited:
Tøybleier garantert! Er så utrolig mye kjemikalier i vanlige bleier, og det er igrunnen ingen ulemper med tøybleier, og det er mye bedre for barnet. Kanskje en smule mer arbeid for mor og far, men heller det enn å bruke kjemikalier på et lite barn.
Ikke rart allergier, sykdommer og utslett m.m har skutt i været de seneste årene med alt tullet de putter i mat, klær, krem, såpe osv.
Vil heller være bevisst og kanskje en smule sær på en del ting enn å la mine barn lide.

Er veldig nysgjerrig på tøybleier, og vurderer det sterkt! Har ikke oppdatert meg særlig, men hvordan gjør dere det i bhg? Har mange innlegg og ekstra bleier der? Hvordan er reaksjonen til personalet?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Her blir det pampers! :)

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Back
Topp