Vugge?

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Kjenner meg usikker ift om vi skal ha vugge eller ikke. Liker tanken på at babyen kan vugges og at det kan lindre litt mtp magesmerter f.eks. Jeg er litt der at jeg helgarderer meg litt fordi førstemann skrek og skrek og skrek, veldig vanskelig babytid. Sov ikke før hun var to år omtrent osv. Så utstyrsmessig kommer jeg sikkert til å være litt på den overflødige siden ;)

Men det er så dyrt? Ser nesten ingen vugger til under 2000kr. Vet du om en god en som er rimelig?
Har en sprinkelseng til babyen som skal arves etter storesøster, men den kan ikke vugges.

Har du sett på barneutstyr-grupper på facebook? Finn.no?
Jeg er så heldig at faren min skal lage vugge til lille. Så kjøper bare madrass til den. Håper han får den ferdig før lille kommer :p

Jeg synes forresten også at vugge ser veldig dyrt ut å kjøpe nytt :-( og vi ønsker å ha både vugge og sprinkelseng. Synes det er praktisk å ha en soveplass til lille i stuen.

Det ligger jo veldig fint brukt ute på finn.no til halve prisen og mindre, da trenger du jo bare ny madrass :)

Vanskelig å vite kva som blir brukt, men vogge er høgt på lista mi. Som dei skriv over kan du sikkert finne fine brukte på nettet. Dei er jo og fine å ta vare på i generasjona. Vi skal ha ei som foreldra mine fekk til storebroren min. Den e faktisk ganske identisk med dei som blir solgt idag. Brukte den mykje til dei eldste. Og så var det greit at den var høg, slik at eldre søsken ikkje kan legge seg oppi/over babyen.

Last edited:
Har du sett på barneutstyr-grupper på facebook? Finn.no?
Jeg er så heldig at faren min skal lage vugge til lille. Så kjøper bare madrass til den. Håper han får den ferdig før lille kommer :p
Nei, har ikke sett der :) tittet litt på finn. Ja,da er du heldig! Kjekt med handy mannfolk i familien :)

Vanskelig å vite kva som blir brukt, men vogge er høgt på lista mi. Som dei skriv over kan du sikkert finne fine brukte på nettet. Dei er jo og fine å ta vare på i generasjona. Vi skal ha ei som foreldra mine fekk til storebroren min. Den e faktisk ganske identisk med dei som blir solgt idag. Brukte den mykje til dei eldste. Og så var det greit at den var høg, slik at eldre søsken ikkje kan legge seg oppi/over babyen.
Mamma og pappa har gitt bort alt, svigers og. Hadde en bedside crib til første, men den var så dårlig kvalitet at vi kastet den :o skruene passet ikke i hullene blant annet.

Praktisk med høy vugge da :)

Den var fin ja :D

Det er kanskje dyrt ja.. Men kan være verdt pengene :) Vi er så heldige at vi har den både broren min og jeg har brukt samt ungene til broren min og noen søskenbarn innimellom. Den har blitt malt hvit, skikkelig fin.

Det er kanskje dyrt ja.. Men kan være verdt pengene :) Vi er så heldige at vi har den både broren min og jeg har brukt samt ungene til broren min og noen søskenbarn innimellom. Den har blitt malt hvit, skikkelig fin.
Så fint at det går i arv :) så at de på barnas hus har til 1300kr ca. Billigste jeg fant ubrukt i allefall. Men da er det madrass i tillegg.

Vi har kjøpt brukt. Gav 450kr.
Nesten helt ubrukt.
Kostet over 2000 ny

Vi kjøpte også brukt, gav 900,-. Halv pris av ny pris. Gleder meg til å sette den opp:) :)

cb635f6765fec015e69a7621dcd9a47b

Denne kjøpte jeg for 200,- :-) har malt den og satt på etternavnet vårt, og må si meg fornøyd med resultatet :-) mitt råd: meld deg inn I kjøp/salg på Facebook for der du bor :-)

Den var forresten trefarga, og ikke særlig pen å se på;-)

Har du vurdert f.eks leandervugge eller byssanlull hengekøye? Vi hadde byssanlull til minstemann, da det var bare 18 mnd mellom han og storesøster, og jeg følte han var litt tryggere med tanke på storesøster som sannsynligvis ville vugga litt voldsomt på lillebror i ei vanlig vugge :D var ikke så farlig om hun gynga på hengekøya :)
Har hørt om andre som har hatt ei slik hengekøye ved dobbeltsenga, så var det bare å dytte litt borti for å vugge babyen i søvn. Også ligger de så tett og godt oppi den :)

Back
Topp