Vugge/Seng

Lenore0315

Glad i forumet
Marsmellows-15
Har dere allerede, kanskje fra dere selv var små? Skulle ønske min mor hadde tatt vare på min. Litt usikker på om hans foreldre har hans da.
Mennhar jo lyst å ha en dagseng, og en på soverommet kanskje... Jeg vet ikke helt. Hadde hatt lyst på en som var håndlaget, men aner ikke hvor å få tak i. Kanskje jeg drar på loppemarked en plass. Ellers blir det en enkel slik som denne....
www.barnashus.no/troll-monica-vugge-hvit.html


Excuse me- damn that autocorrect.
 
Med storebror hadde vi vuggen som pappaen lå i når han var liten. Regner med at vi låner den til dette knøttet også, og bytter over til sprinkelseng etter ca. 3 mnd :)
 
Her har vi en vugge for å ha på stua. Den laget pappa til vi fikk vår eldste sønn, og den har vi brukt til alle :)
På soverommet skal vi i starten ha en kurv som har vært brukt i flere generasjoner. Den bruker vi i noen mnd før vi tar i bruk sprinkelseng :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Svigers har ei rosemalt vugge stående. Den skal vi male hvit, så brukes den på stua :)


❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️
 
Å så heldige dere er! Virkelig ikke slike på slikt i vår familie. Her kastes alt :(


Excuse me, Damn that autocorrect!
 
Til soverommet har vi ting på stell, men lurer litt på hva vi skal gjøre i stua. Storebror sov bare i fanget eller i vogn (i fart!) det første halvåret, men det blir jo litt upraktisk med nummer to..
Synes ikke sånne tradisjonelle vugger er så fine, mange av dem er veldig ruvende også. Men lurer litt på en fra BabyBjørn muligens. Evt bare lekegrind (som beskyttelse fra en vilter treåring) med babynest i.
Heldigvis god tid til å tenke ennå. ;)
 
Vugga som jeg og min bror brukte da vi dar små:) tror kanskje oldefar laget den:) så tenkte jeg bare ha babynest i stua i begynnelsen :)


Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015
 
Har Leandervugge fra forrige gang som vi kommer til å bruke. Har kroker i taket på som vi bare flytter den mellom. Har også et stativ som vi bruker til den. Har desverre ingen familievugger som eksisterer :(Etterhvert blir det sprinkelsenga på soverommet og vogna ute. :)
 
vi håper å låne vugge fra famiie medlem )
 
Vi er så mange søsken at sjangsen min for å arve noenting er desverre minimal....

Satser på enkle sprinkelsenger fra IKEA, samt å ligge i bagen når de er nede. Orker ikke gjøre så mye av det, nok av andre ting å henge fingrene i...

Men må innrømme at jeg blir litt sjalu :mad: når jeg hører om alle de flotte gjenstandene dere andre har arvet :D
 
Morfaren til mannen laget vugget til han da han var liten. Jeg har ikke sett den enda, men gleder meg! :D
 
Vi er så mange søsken at sjangsen min for å arve noenting er desverre minimal....

Satser på enkle sprinkelsenger fra IKEA, samt å ligge i bagen når de er nede. Orker ikke gjøre så mye av det, nok av andre ting å henge fingrene i...

Men må innrømme at jeg blir litt sjalu :mad: når jeg hører om alle de flotte gjenstandene dere andre har arvet :D
Enkel fra ikea blir det her og:)


♡Overgangen feb/mars♡
 
var på barnas hus i dag, å der fant jeg en jeg likte. troll bedside crib. men hjul, så jeg kan ta den med i stua, kan ta av den ene siden å ha den inntil vår seng, og var såpass stor at babyen kn bruke den litt lengre enn i ei lita vugge. kostet 1999... ok pris det vel. så haddde de troll sprinkelseng til 1499, veldig grei og ok pris syns jeg. :)
kan brukes til benk i etterkant :)

Excuse me- damn that autocorrect.
 
Jeg kjenner at jeg har veldig lyst på stokke sleepi som kan gjøres om og brukes i mange år men de er dyre :( Det blir i så fall en brukt en hvis det er aktuelt. Ser også litt på leander sengen som også kan justeres. Tror det blir en tur inn på barnas hus på torsdag etter ul for å se litt på det forskjellige de har.

Vi må også ha en seng til soverommet vårt den første perioden og da har jeg også sett på troll sin bedside crib. I stuen er jeg usikker på hva jeg gjør men en lekegrind blir det nok uansett og da vurdere jeg å "kun" ha denne på øverste hakk. Tenkte å sy en baby nest også så da kan babyen ligge i denne :) Tror det var snakk om at mamma hadde en vugge fra jeg var liten og da får denne stå i stuen tror jeg for føler nesten et behov for den bedside criben den første tiden for å prøve å gjøre nettene lettest mulig for oss alle :)
 
Back
Topp