Vugge eller sprinkelseng?

Vi hadde bare sprinkelseng sist, og nå SKAL jeg ha bedside crib som det går an å ta ned siden på og ha ved siden av vår seng på min side! :)

Syns det var fælt å reise meg for å hente baby i sprinkelsengen eller stå over sprinkelseng for å trøste etc etter fødsel.. Vi fikk heller ikke med oss gulp/bæsjeuhell siden vi ikke såg babyen. Nå ser jeg for meg at jeg bare drar baby (kan ligge på en stor gulpeklut som man kan dra i) mot meg når den trenger amming. Pluss at jeg enkelt kan holde en hånd på en urolig kropp som helst vil ligge sammen med mamman sin :)

Ja, sant! Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men det kan jo sikkert være litt ubehagelig etter fødsel ja. Takk for svar ☺️
 
Vi skal ha sprinkelseng på vårt rom. Har vurdert sidecrib, Mn sist ble d mye samsoving. Syns d var enklere Mn tanke på nattamming og kos ❤️ Mn nå har vi jo 2 litt større jenter som titt og ofte kommer krypene opp i sengen vår, så for se hvor mye samsoving vi tørr da er litt redd for at de ikke skal merke at det ligger en ny liten der når de kommer i halvsøvne inn...
I stuen har vi en Leander hengevugge som vi brukte til storesøster.
Hadde også en sån hengekøyevugge, som vi brukes som vugge i stuen og til å henge over/ved siden av sengen på rommet og kan fungere som bedside crib. Var utrolig fin og kunne brukes til å ta med på tur el.l når babyen trengte å sove hvis vogn ikke gikk å ta med. Bare å henge opp i et tre
 
Tenkte å kjøpe en bedsidecrib. For å ha muligheten å ha barnet vedsiden av sengen vår, syns det høres så skummelt ut å ha barne i sengen da jeg ruller mye på natten :sorry: men vi får se, min første så kanskje det ikke er så skummelt når jeg står i det. så blir det sprinkelseng på eget rom når den tid kommer:joyful: Er så heldig å fått tilbud fra begge sider av familien om å arve seng!
 
Ville aldri brukt babynest i sengen til baby. Men ellers er det greit med sprinkelsenger som kan heves til din seng sitt nivå, eller bed side crib
 
Ville aldri brukt babynest i sengen til baby. Men ellers er det greit med sprinkelsenger som kan heves til din seng sitt nivå, eller bed side crib

Bare nysgjerrig, men hva er grunnen til at du ikke ville ha brukt babynest i sengen til babyen? Tenker det er fint for at barnet får det litt «trangere» og ikke så stor plass i sprinkelseng
 
Bare nysgjerrig, men hva er grunnen til at du ikke ville ha brukt babynest i sengen til babyen? Tenker det er fint for at barnet får det litt «trangere» og ikke så stor plass i sprinkelseng
For det første er det anbefalt at soveplasser til baby er mest mulig tom mtp krybbedød. For det andre så var det ei i den første termingruppa eg var med på i 2017,som opplevde å komme inn til blå baby som ikkje kom seg vekk fra veggen på babynestet å fekk ikkje puste, heeeldigvis gikk det bra, men hadde ikkje de sjekka til babyen akkurat når de gjorde det hadde den vert død. Så ja, eg holder meg til ren seng uten ting og tang, babyene mine har sovet i sovepose for å unngå dyne over ansikt og alt sånn etter hun opplevde det. Anbefaler å lese på lub.No
 
Tenkte å kjøpe en bedsidecrib. For å ha muligheten å ha barnet vedsiden av sengen vår, syns det høres så skummelt ut å ha barne i sengen da jeg ruller mye på natten :sorry: men vi får se, min første så kanskje det ikke er så skummelt når jeg står i det. så blir det sprinkelseng på eget rom når den tid kommer:joyful: Er så heldig å fått tilbud fra begge sider av familien om å arve seng!
Her er det ikke meg som beveger meg mye, men mannen min, så vi tør ikke ha baby i senga vår på natta. Sist så hendte det jeg tok babyen opp til meg og vi samsov litt på morgenen hvis hun var urolig, men da hadde mannen stått opp og gått på jobb.
 
For det første er det anbefalt at soveplasser til baby er mest mulig tom mtp krybbedød. For det andre så var det ei i den første termingruppa eg var med på i 2017,som opplevde å komme inn til blå baby som ikkje kom seg vekk fra veggen på babynestet å fekk ikkje puste, heeeldigvis gikk det bra, men hadde ikkje de sjekka til babyen akkurat når de gjorde det hadde den vert død. Så ja, eg holder meg til ren seng uten ting og tang, babyene mine har sovet i sovepose for å unngå dyne over ansikt og alt sånn etter hun opplevde det. Anbefaler å lese på lub.No

Åja, det visste jeg faktisk ikke. Oii, shit. Så bra at det gikk fint med barnet og at de kom tidsnok.
Takk for svar veldig greit å høre andre sine erfaringer, tips og råd :)
 
Noen som har prøvd moweo 2in1 bedside crib? Var ikke så altfor dyr hvertfall.
 
Mange gode løsninger her, vi hadde også vugge i stua og bedside på soverommet. Digga bedsiden! Totalt verdt det! Vugga ble lite brukt. Legger også til som Mymlen93 over her skriver: styr unna babynest på natt pga. fare for krybbedød!
 
Back
Topp