Vugge eller sprinkelseng?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Sprinkelseng :-) evt vugge i stua (men som ikke skal vugge, for det orker jeg ikke å venne av :P )

Tror vi kommer til å bruke vugge først, mest fordi jeg brukte den når jeg var lita og det er pappa som har laga den :-) men vil nok gå over til sprinkelseng etter noen få måneder, er ikke mulig å justere bunnen på vugga og de små lærer så fort å komme seg over kanten (hvertfall gjorde nr 1 det ;-) )

Vi har begge deler:) Kjøpte ny sprinkelseng til nr 1 og har vugge fra da jeg var liten. Hadde vuggen i stuen sist og senga på soverommet vårt.

Får se hva vi gjør nå. Litt lett for storebror å plukke opp minsten fra vugga....det gjorde nemlig jeg med min lillesøster da hun var nyfødt;)

Har ikke hatt vugge og skal ikke ha det. Har både stor hund og nå en toåring, så det blir lekegrind i stua og bedside crib på soverommet som sist :)

Vi skal ha sprinkelseng på soverom og lekegrind I stua pga. stor hund og en 2 åring som jeg vedder på at hun vil ta opp søsken sin.

Skal ha vugge i stua og sprinkelseng på soverommet har hatt det samme til dei to jentene vi har og håper babyen får fred fra minste jenta på 3. Vi har og stor hund men han er mye ute på dag tid og sover i bur når vi ikkje er der

Vi har vugge som jeg fikk da jeg ble født, som skal brukes i stua :) også blir det vel sprinkelseng på soverommet :D

Vugge på vårt soverom på natten og kurvseng i stua :-) så blir det sprinkelseng på babys soverom når den flytter inn der :-)

Vi har sett på stokke sleepi som er veldig flyttbar når den er liten og så gjøres om til faststående sprinkelseng når babyen voksen

Sprinkelseng :) har det til nr 1,og syns d va topp. Har en vugge i stua som kan bli brukt de første mnd :) men ellers syns jeg d er greit me Sprinkelseng da ungen blir vant til senga fra første stund og har jo samme seng nokså lenge :)
Vår jente er 2 år og 3 mnd og bruker enda Sprinkelseng. Men er smak og behag :)

Skal ha bedside crib, eller eit heimelaga alternativ, for å sleppe å stå opp om natta samtidig som eg slepp å bekymre meg for at det blir for varmt og tett for babyen.

Når den flyttar på eige rom blir det sprinkelseng etter storebror og -søster.

Søstera mi laga vogge då eg venta eldste, så den blir nok tatt fram igjen og får stå i stova.

Her blir det sprinkel seng på natt og leikegrind på dagtid på stua :)
Hadde den løsningen til storesøster å det synes jeg fungerte veldig greit :)
Syntes det var veldig greit å helt fra starten av skille på dag søvn og natt søvn.. Så på dagtid er det belysning å barnet sover i vogn eller på stua og på natt så sover barnet på mørkt rom sammen med oss :)

Tror det er et av de faktorene som gjorde at vi ikke hadde en eneste våkenatt med storesøster :) hu sov fra 19 - 7 hver natt fikk mat og sov litt vidre :)

Blir nok bare sprinkelseng her, en Stokke som kan gjøres større. Men skal aldri si aldri da dette er vårt første barn og ingen erfaringer fra før av.

Har sprinkelseng etter de andre barna. Og så kommer jeg til å sette lekegrinda i stua (med bunne løftet), som h*n kan sove i på dagtid.
Ønsker meg sånn babynest til denne babyen. Det hadde jeg ikke sist :)

Har både vugge og sprinkelseng fra førstemann. :-)

Back
Topp