Vugge eller lekegrind??

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg har vært så sikker på at jeg ønsker å kjøpe lekegrind til jenta vår kommer som hun skulle bruke til dagsoving, og når jeg var alene med henne på dagtid hvis jeg skulle inn på badet eller kjøkkenet osv. Men så fikk jeg høre at besteforeldrene til kjæresten min ønsker å gi oss en vugge i gave. Så nå er jeg usikker på hva jeg ønsker å ha egentlig.. Vuggen skulle også blitt brukt til dagsoving inne i stua for inne på soverommet vårt skal vi ha en sprinkelseng som hun skal sove i på kvelden.

Skal dere ha vugge eller lekegrind? Hvor lenge kan en vugge bli brukt? Hva ville dere valgt? :-)

Jeg har vært så sikker på at jeg ønsker å kjøpe lekegrind til jenta vår kommer som hun skulle bruke til dagsoving, og når jeg var alene med henne på dagtid hvis jeg skulle inn på badet eller kjøkkenet osv. Men så fikk jeg høre at besteforeldrene til kjæresten min ønsker å gi oss en vugge i gave. Så nå er jeg usikker på hva jeg ønsker å ha egentlig.. Vuggen skulle også blitt brukt til dagsoving inne i stua for inne på soverommet vårt skal vi ha en sprinkelseng som hun skal sove i på kvelden.

Skal dere ha vugge eller lekegrind? Hvor lenge kan en vugge bli brukt? Hva ville dere valgt? :)
Glemte å skrive det, men kan kun ha en av delene på grunn av plassen vi har i stua vår. :-)

Skal dere ha vugge eller lekegrind? Hvor lenge kan en vugge bli brukt? Hva ville dere valgt? :-)

Hei, en vugge kan brukes til barnet begynner å dra seg opp langs kanten.. En lekegrind kan du ha lengere.
Selv har jeg ikke hatt noen av delene. Barna har sovet på rommet i sprinkelseng med babycall når de sover på dagtid eller i bagdelen til vogna i stua eller kjøkkenet.
Ellers har jeg brukt å legge de på gulvet, på teppe el.lign, med leker ;-) :-D

Vi har kjøpt en brukt vugge.. Men d er mest for å ha vuggefunksjonen ;) Men nå ser det ut til at vi får huset litt mer i orden før lille kommer, så da får vi plass til lekegrind også! Men tenker at den trenger vi eeegentlig ikke før etter et par mnd. Men er veldig greie i starten også, spes med tanke på eldre søsken :p så får se hva vi ender med. Men som sagt, vuggen står klar :)

Jeg kjøpte faktisk begge deler forrige uke. Men veggen skal vi ha på soverommet vårt og brukes til nattasoving.

Lekegrinden jeg kjøpte er jeg veldig fornøyd med. Den har en hev og senk funksjon hvorav planen er at den skal stå i stua og hvor hun kan sove dagtid eller ligge her mens jeg holder på med ting. Så når hun er liten vil jeg ha den på øverste "hakk som en seng. Og når hun blir eldre og reiser seg kan vi senke den og den kan brukes mer som lekegrind.
;)

Det blir nok til at vi kjøper vugge da siden en lekegrind tar så stor plass når vi ikke har så mye plass akuratt nå :-) Men syns jo vuggene er veldig fine da også er det greit med vuggefunksjonen :-)

Vuggene er jo kjempe søte. Selv kjøpte vi hvit med sånn himmelsenggardiner over :love017 skal lage Babynest til å ha nede i vuggen. Blir nok fint :)

Ps den lekegrinden vi kjøpte tar faktisk ikke stor plass. Den er en ganger en meter og kun 75 høy ! Ble nesten forbauset over hvor liten den faktisk var da vi pakket den opp.

Vuggene er jo kjempe søte. Selv kjøpte vi hvit med sånn himmelsenggardiner over :love017 skal lage Babynest til å ha nede i vuggen. Blir nok fint :)

Ps den lekegrinden vi kjøpte tar faktisk ikke stor plass. Den er en ganger en meter og kun 75 høy ! Ble nesten forbauset over hvor liten den faktisk var da vi pakket den opp.
Lekegrindene er jo ikke store da, men med tanke på plassen vi har i stua nå så må det bli en av delene, og da velger jeg nok vugge for jeg er redd lekegrinden ikke blir så mye brukt like mye som vuggen ville blitt :-) hadde ikke kjæresten min hatt det store buret til papegøyen hans i stua så hadde vi hatt plass til både vugge og lekegrind :-)

Skal dere ha vugge eller lekegrind? Hvor lenge kan en vugge bli brukt? Hva ville dere valgt? :)

Jeg ville hatt vugge i starten og deretter gått over til lekegrind. Vi hadde det sist og kommer til å gjøre det samme denne gang. De har jo ganske ulike funksjoner.. Lekegrinden er veldig fin når babyen begynner å bli litt større. Supert å legge de der når de skal hvile/leke litt, uten at de skal sove. Vi hadde jenta vår en del i den mens vi "lekte" med henne-synes det er veldig greit å få de opp fra gulvet. Monterte også en uro over den, som
Var veldig populær å se på mens jeg f.eks lagde mat. Den er fin som oppbevaringsplass for leker også om dere har litt liten plass. -og når h*n blir litt større er det supert å sette de der om man må en rask tur på do e.l. Den gir også fin mulighet til at de kan forsøke å reise seg opp ved hjelp av sprinklene når den tid kommer. En vugge er jo mye mindre og tettere, så den egner seg ikke til stort annet enn søvn etter vår erfaring ihvertfall.

Ikke gøy med papegøye i det hele tatt kan jeg bare si.. den snakker hull i hodet på meg hele dagene så hadde det vært opp til meg så hadde den vært ute av hus for lenge siden :)

Hehe ja jo jeg ser den !:) hvordan blir det med baby i hus og papegøye ? :)

Vi skal ha både lekegrind og vugge :)
Vuggen blir brukt til nattsoving på soverommet vårt. Storesøster brukte vugga til hun var litt over 5mnd, da satte vi inn sprinkelsengen :) Lekegrinden skal stå på stua for dagsoving/ og når jeg må legge henne på en trygg plass slik at jeg kan leke litt med storesøster og. Lekegrind hadde vi ikke til storesøster og det hadde vi ikke bruk for heller, da bodde vi i en leilighet på 65kvm på en etasje, så var enkelt og følge med på henne, men nå med ei som blir storesøster i en alder av 2,5 og 4 trapper i huset ser jeg at lekegrinden blir nyttig :)

Vuggen er veldig god i de første mnd synes jeg, den er jo lunere og med vuggefunksjon som kan låses om ønskelig er den genial :) lett å legge lillesøster opp i og å ta ut av under amming om nettene :)

Jeg ville hatt vugge i starten og deretter gått over til lekegrind. Vi hadde det sist og kommer til å gjøre det samme denne gang. De har jo ganske ulike funksjoner.. Lekegrinden er veldig fin når babyen begynner å bli litt større. Supert å legge de der når de skal hvile/leke litt, uten at de skal sove. Vi hadde jenta vår en del i den mens vi "lekte" med henne-synes det er veldig greit å få de opp fra gulvet. Monterte også en uro over den, som
Var veldig populær å se på mens jeg f.eks lagde mat. Den er fin som oppbevaringsplass for leker også om dere har litt liten plass. -og når h*n blir litt større er det supert å sette de der om man må en rask tur på do e.l. Den gir også fin mulighet til at de kan forsøke å reise seg opp ved hjelp av sprinklene når den tid kommer. En vugge er jo mye mindre og tettere, så den egner seg ikke til stort annet enn søvn etter vår erfaring ihvertfall.
Ja vi går nok for en vugge i starten selv om det kanskje kan være veldig praktisk med lekegrind også i starten med tanke på matlaging eller et raskt dobesøk eller noe og bare kan sette henne oppi der da. Men så skal vi ha vippestol i tillegg så da velger jeg vugge til dagsoving i og vippestolen kan bli brukt når jeg skal lage mat og lignende :-)

Hehe ja jo jeg ser den !:) hvordan blir det med baby i hus og papegøye ? :)
Håper jo at det vil gå bra, men den er veldig sjalu på meg og den kom inn i hus to år etter meg så det kan bli spennende å se hvordan det vil gå :-) Håper jo at den ikke blir sjalu på babyen, men den vil nok merke at kjæresten min gir mer oppmerksomhet til babyen enn papegøyen.. Papegøyen skal få hilse på den lille mens kjæresten min holder henne for å se hvordan papegøyen tar det, og går det ikke bra å den vise antydninger til at den vil gjør noe med henne så må den ut så fort som overhodet mulig! Eventuelt så får foreldrene hans ta den å ha den hos seg.. Jeg er veldig skeptisk siden papegøyen ikke liker meg og er veldig sjalu på meg.. vi får se hvordan det går :-)

Det er rart med dyr. Man vet ikke hvordan de vil reagere. Nå har jeg ingen erfaring med papegøye men har selv katt og er veldig opptatt av det skal gå bra. Kommer til å legge alt til rette for det hvertfall.
Du har kanskje en liten utfordring ettersom den er sjalu på deg i utgangspunktet men hvem vet :)

Det er rart med dyr. Man vet ikke hvordan de vil reagere. Nå har jeg ingen erfaring med papegøye men har selv katt og er veldig opptatt av det skal gå bra. Kommer til å legge alt til rette for det hvertfall.
Du har kanskje en liten utfordring ettersom den er sjalu på deg i utgangspunktet men hvem vet :)
Jeg er nesten sikker på at den papegøyen blir veldig sjalu på babyen.. Men kjæresten min har god tro på at det vil gå bra og at den ikke blir sjalu så vi får se.. Han sier nok det fordi han ikke vil kvitte seg med den om det skulle skjedd.. Men sånn er det jo bare, og man kan ikke stole 100% på et dyr uansett hvor godt du kjenner det dyret :-) men håper jo at det går bra da når lille kommer :-)

Vi har vugge og kan få låne leikegrind om vi vil, men usikker på ka vi kjem til og bruke enda :) redd for at leikegrinda kjem til og bli ein plass man "rydda" leika oppi! :P

Det er sant ! Vi aner jo ikke hvordan de vil reagere men håper på det beste. Selv har vi katt og her er det litt omvendt. Jeg gjør alt for at den katten skal gå
Overens med baby og ikke føle seg utenfor. Mannen derimot sier at katten går ut hvis det ikke går. .. Vi får satse på drt beste :-)

Det er sant ! Vi aner jo ikke hvordan de vil reagere men håper på det beste. Selv har vi katt og her er det litt omvendt. Jeg gjør alt for at den katten skal gå
Overens med baby og ikke føle seg utenfor. Mannen derimot sier at katten går ut hvis det ikke går. .. Vi får satse på drt beste :)
Ja, jeg er veldig skeptisk til hvordan papegøyen vil reagere for jeg ser for meg at den blir skikkelig sjalu.. Og jeg har sagt at den går rett ut hvis det blir vanskelig med den.. Også er jeg redd for at den snakker altfor mye å lager mye høye lyder slik at det vil vekke den Lille.. og da også skal den ut av hus og til nye eiere.. Håper virkelig at det kommer til å gå bra :-)

Back
Topp