Vondt nederst i magen

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Nå er det fem dager siden jeg fødte, og jeg sliter litt med noen rare smerter nederst i magen. De er omtrent mellom trusekanten og busken, for å si det sånn. Rar smerte, jeg blir nesten kvalm av den. Den kommer når jeg reiser meg, da må jeg stå foroverbøyd til det gir seg, og når jeg går på do, spesielt hvis jeg trykker litt. De siste par dagene gjør det vondt etter at jeg har tisset. Ikke svie eller noe, bare denne rare, liksom tunge smerten dypt inne i magen.

Noen som har det samme eller har noen tanker om hva det kan være? Er det bare en sliten muskel etter fødselen, kanskje? Jeg tenker jeg skal ringe legen og høre i morgen, men hvis dette er helt normalt, så slipper jeg det. :)

Har ikke hatt den smerten med noen av mine tre fødsler. Ville ringt legen i morgen å spør, kan være rester av morkaken.

Jeg har ikke hatt det selv, så vet ikke om det kan være det, men etterrier? Aner ikke når eller evt hvor mange dager de varer, bare noe jeg tenkte.. :-?

Greit å ringe å sjekke :)

Kan være etterrier men de skulle man jo merke under amming mener jeg å ha lest. Kan jo også være urinveisinfeksjon eller bare noe som går over av seg selv.

Ta den telefonen og oppdater gjerne :)

Nå er det fem dager siden jeg fødte, og jeg sliter litt med noen rare smerter nederst i magen. De er omtrent mellom trusekanten og busken, for å si det sånn. Rar smerte, jeg blir nesten kvalm av den. Den kommer når jeg reiser meg, da må jeg stå foroverbøyd til det gir seg, og når jeg går på do, spesielt hvis jeg trykker litt. De siste par dagene gjør det vondt etter at jeg har tisset. Ikke svie eller noe, bare denne rare, liksom tunge smerten dypt inne i magen.

Noen som har det samme eller har noen tanker om hva det kan være? Er det bare en sliten muskel etter fødselen, kanskje? Jeg tenker jeg skal ringe legen og høre i morgen, men hvis dette er helt normalt, så slipper jeg det. :)
Fikk du sjekket det i dag?

Fikk du sjekket det i dag?
Jeg dro ikke til legen, fikk melding om at jordmor kommer på hjemmebesøk i morgen (onsdag), og bestemte meg for å snakke med henne om det først, siden fastlegen min er på ferie. Men det har blitt bedre, så jeg er ikke veldig bekymret lenger. Jeg oppdaterer etter å ha snakket med henne. Takk for svaret ditt! :)

Takk for svar, folkens! Det er ikke etterrier, det har jeg hatt en del av, så jeg vet hvordan de kjennes ut, og dette er noe annet. Det har blitt bedre, så sikkert ikke noe skummelt, men jeg skal snakke med jordmor i morgen. :)

Jeg har hatt noe lignende i dag tidlig... Kjempe ubehagelig. Tenker legen i morgen om det ikke roer seg...

Jeg har hatt noe lignende i dag tidlig... Kjempe ubehagelig. Tenker legen i morgen om det ikke roer seg...
Ja, det er ikke noe særlig.... Jeg er ikke noe glad i leger, så jeg drar det ut i det lengste, håper jordmor har hørt om det før. Oppdater meg gjerne hvis du snakker med legen, vil gjerne høre hva h*n har å si. Håper det går over! :)

Ja, det er ikke noe særlig.... Jeg er ikke noe glad i leger, så jeg drar det ut i det lengste, håper jordmor har hørt om det før. Oppdater meg gjerne hvis du snakker med legen, vil gjerne høre hva h*n har å si. Håper det går over! :)
Fortsatt vondt :( hvordan har du det??

Fortsatt vondt her og. Sliter med å gå på do.... Gleder meg til å få snakket med jordmor i morgen, burde vel ha ringt legen i går... Usj....

Hvordan går det, har du snakket med lege i dag? Jeg snakket med jordmor, hun mente at det enten er urinveisinfeksjon eller rester i livmoren og anbefalte en tur til legen i morgen. Så da gjør jeg det da. :/

Jeg fødte 20.mai og fikk også sånn vondt i magen. Følte meg forstoppet og fikk skikkelige luftsmerter så jeg knapt kunne gå. Nevnte det for helsesøster som også syntes det hørtes ut som luftsmerter, men 17 dager etter fødselen kom det ut noe som kanskje var sårskorpa fra morkaka. Var nokså øm etter det, men dagen etter var det helt borte. Ringte jordmor for sikkerhets skyld og hun mente kroppen hadde ordnet opp selv så det var i orden om jeg ikke fikk vondt igjen eller feber. Lykke til :-)

Jeg fødte 20.mai og fikk også sånn vondt i magen. Følte meg forstoppet og fikk skikkelige luftsmerter så jeg knapt kunne gå. Nevnte det for helsesøster som også syntes det hørtes ut som luftsmerter, men 17 dager etter fødselen kom det ut noe som kanskje var sårskorpa fra morkaka. Var nokså øm etter det, men dagen etter var det helt borte. Ringte jordmor for sikkerhets skyld og hun mente kroppen hadde ordnet opp selv så det var i orden om jeg ikke fikk vondt igjen eller feber. Lykke til :-)
Hmm... Ja, det er nok en sjanse for at det er noe der som vil ut. Håper ikke det da... Skal bort på legekontoret nå med urinprøve og "håper på" urinveisinfeksjon. Ellers må det sjekkes. Lov å håpe at kroppen ordner opp selv slik den gjorde med deg da. :)

Her var det ingen urinveisinfeksjon. Ble sendt hjem med beskjed om å komme tilbake hvis jeg får feber eller økende smerter eller blødning. Det er litt bedre i dag, så jeg håper det går over av seg selv.

Jeg dro til legen denne uka pga smerter (satt som et belte over rygg og mage, feber med frostrier. Hadde crp på 45 (startet i 5 tiden på natta og legetimen var kl 10. Så var ikke lenge syk før legetimen.. Gyn ble kontaktet og ble bestemt 2 sorter antibiotika, ta prøve nedentil samt ny kontroll i dag. Men hos meg tror jeg det kom ut rett før legetimen.. Det bindet så ikke fint ut for å si det sånn.. Og feberen kom ikke tilbake etter legetimen. Så jeg avventet hele antibiotikaen jeg. Og i går avbestilte jeg legetimen i dag :) kroppen ordnet opp selv.. Jordmor kjente på livmora på tirsdag og da var den knallhard.. Nå er den ikke det. Så tydelig kroppen jobbet med noe.

Back
Topp