Vondt mellom beina?

Sniker fra desember:-) Jeg sliter veldig med korsryggen, stivner helt om natta, eller når jeg sitter eller anstrenger meg mye. Vondt å snu snu seg i senga, og reise seg fra sittende - så går det seg etterhvert til når jeg beveger meg. Jeg får hjelp hos Kiropraktor - har mange låsninger i ryggen. Jobber nå med forsiktige styrke- og tøyeøvelser og jobber kun 50% med mye tilrettelegging. Så bare minner om at man kan ha låsninger også. Det er vondt! Men er ikke bekkenløsning, selv om det på en måte henger sammen.. Jeg sliter med dette fra før, og har nå hatt dette gjennom hele graviditeten.
Off. Hadde du noen plager i korsryggen eller ellers problemer i kroppen før du ble gravid?

Off. Hadde du noen plager i korsryggen eller ellers problemer i kroppen før du ble gravid?

Jeg har slitt ganske mye med ryggproblemer fra før, ja. Har en svakhet i ryggen pga. mye og spesifikk trening tidligere. Men disse smertene har sittet mest midt i ryggen. I graviditeten er disse smertene forflyttet til korsrygg på en måte.. Glad jeg ikke har vondt begge steder iallfall:-) Men kiropraktikk samt forsiktig trening og tøyning har god effekt. Har veldig god erfaring med rolige økter på ellipsemaskinen. Det får hele kroppen igang, og løsner liksom litt opp i rygg:-) Men så er det å ha ork til trening sammen med jobbing, da..

Lurer på om jeg har fått bekkenløsning eller om babyen har lagt seg nedi bekkenet mitt. Føles som jeg har trynt på stanga på sykkelen :-( vondt oppi skambeinet, mellom beina og området i lyskene.
Vondt når går, reiser meg opp fra sengen, snur meg i sengen, alt egentlig :-(
Pga dette har jeg den vaggegangen.

Flere som har det sånn? :-) :-/
Jepp, kjenner meg dessverre godt igjen i denne beskrivelsen. Etter mykje prøving og feiling har eg funnet ut at det hjelper å bevege seg litt i terreng med ujevnt underlag. Asfalt er drepen. Er vel ein kombinasjon av at babyen ligg lavt og bekkenløsning.

Jeg har slitt ganske mye med ryggproblemer fra før, ja. Har en svakhet i ryggen pga. mye og spesifikk trening tidligere. Men disse smertene har sittet mest midt i ryggen. I graviditeten er disse smertene forflyttet til korsrygg på en måte.. Glad jeg ikke har vondt begge steder iallfall:-) Men kiropraktikk samt forsiktig trening og tøyning har god effekt. Har veldig god erfaring med rolige økter på ellipsemaskinen. Det får hele kroppen igang, og løsner liksom litt opp i rygg:-) Men så er det å ha ork til trening sammen med jobbing, da..
Åå..
Oki jeg blir verre i skrittet av å gå mye og av knebøy.. Så tør ikke trene :-( :-/

Back
Topp