Vondt i hode og halsen

S.t.i.n.a.

Flørter med forumet
Hei
Jeg har ikke vært så aktiv her inne, men lurer på å stille et spørsmål.

Jeg er ikke i jobb om dagen og har rolige dager. Får sovet mye og gått meg litt turer når resten av familien er ute på dagtid.

Har hatt antydning til å være hoven i halsen de siste dagene. Fikk hodepine i dag som jeg ikke klarte å sove av meg. Sov 1 1/2 time og tok en varm dusj etterpå. Måtte ta en paracet, noe jeg aldri gjør og har drukket masse kaldt venn.

Noen gode råd der ute?
 
Er ikke så mye råd å gi da du gjør alt riktig. Pass på å få i deg nok mat og drikke, hvile og sove gjør du jo, samt at du får deg frisk luft. Høres ut som at du kanskje driver og brygger på en forkjølelse som bare må få gå sin gang.

God bedring, håper det gir seg kjapt :)
 
Fare for at du brygger på en forkjølelse, ja, så du må nok bare lide deg gjennom det. Jeg ble forkjølet i starten av permisjonen sist, og det var noe dritt. Forbereder meg mentalt på at det kommer en runde i vinter også...

Vær litt obs på at ikke alle halsdrops er anbefalt for gravide. Men om du skulle få behov for nesespray, er det heldigvis flere som er ok, så lenge du følger bruksanvisningen. Bare spør på apoteket. Ellers er det vel hvile, søvn, Paracet og vann som gjelder. God bedring! :Heartpink
 
Takk for svar, vet du hvilket stoff i halstabletter som ikke er anbefalt? Jeg har ikke hørt om det før
 
Du kan bruke Bisolduo trygt, den har jeg måtte bruke nå i en uke.
 
Takk for svar, vet du hvilket stoff i halstabletter som ikke er anbefalt? Jeg har ikke hørt om det før
Nei, husker ikke. Bare husker jeg leste på en pakning med ett eller annet at det ikke var anbefalt for gravide (og kanskje ammende?), og at jeg ble så frustrert fordi det var kveld og det var den eneste typen jeg hadde liggende. Tror ikke det var vanlig doc, akkurat. Det gjelder sikkert ikke mange typer, men kan jo være greit å sjekke.
 
Takk for svar, vet du hvilket stoff i halstabletter som ikke er anbefalt? Jeg har ikke hørt om det før
Nei, husker ikke. Bare husker jeg leste på en pakning med ett eller annet at det ikke var anbefalt for gravide (og kanskje ammende?), og at jeg ble så frustrert fordi det var kveld og det var den eneste typen jeg hadde liggende. Tror ikke det var vanlig doc, akkurat. Det gjelder sikkert ikke mange typer, men kan jo være greit å sjekke.
Tenker du kanskje på Zyx? Denne inneholder benzydamin som ikke er anbefalt for gravide - det er lav risiko ved bruk, men veldig lite forsket på.
 
Back
Topp