Vondt arr!

Prøve2019

Betatt av forumet
Under fødselen så ble jeg klippet slik at det ble lettere å sy og fine arr!
Nå 5uker etter fødselen så gjør det forsatt utrolig vondt der stingene var, det er vondt å sitte, det er vondt å gå, jeg klarer ikke å gå på do for når jeg sitter på toaletter så er det net som det presser på arret å det skal sprenge! 2uker etter fødselen så måtte vi tilbake til sykehuset fordi babyen måtte ta ekstra hørseltest, å den dagen oppdaget eg en klump der det gjor vondt å fikk jordmor til å sjekke å det var bare en liten blodansamling!
Tror ikke det kommer noe puss ut av arret!
Skal jo på 6 ukerkontroll neste uke, men lurer bare på om noen andre har opplevd dette før eller går igjennom det nå?! Å visst noen flergangsfødene har opplevd dette, hvor lenge hadde du vondt? Å er det vanlig at det gjør så vondt så lenge etterpå?

Har ikke hatt det selv, men har hørt sykepleiervenninner omtale dette som hematom (?) Og at det var ufarlig men veldig vondt. Kanskje noen andre vet? God bedring!

Jeg ble klipt med det første barnet mitt, og det var vondt i 2mnder ca. Og ømt i ett halvt år etter fødselen.

Jeg revna i tillegg mye men det gjorde ikke like vondt der som der jeg ble klipt.

Jeg ble klippet forrige gang, men kan ikke huske at det var såpass vondt så lenge... Det var hovent/stivt og ubehagelig ganske lenge, men ikke direkte vondt! Utifra det jeg husker så var det ganske likt som denne gangen når jeg "bare" har vanlige rifter, og det vondeste er over nå etter to uker:) nå er det bare vondt å skifte posisjon mens jeg sitter, type gni meg rundt på et stolsete:P

Håper det kommer seg snart;)

Ble klippet med førstemann og synes det var vondt lenge! Stingene ble ikke borte av seg selv, men løse, jeg dro dem ut selv før 6-ukers kontrollen en gang men ikke lenge før.

Sydd nå men ble ikke klippet. Merker ikke noe ubehag i det hele tatt, bare fire dager etter fødsel. Vet ikke om det har en sammenheng da, det var flere sting med førstemann enn nå.

Off då, eg har belaget meg på å kanskje måtte ha vindt i noen mnd! :/
Er bare så kjipt for eg klarer ikkje å gå tur, å eg klarer knapt å stå for å bytte bleie å ikke minst når eg skal på toalettet så sitter jeg der med tårer i øynene!
Eg er bare utrolig redd for at det kan vær infeksjon eller sopp, men det ser eg jo på 6uker kontrollen!
Litt kjipt at eg skal på 6ukers når det er gått 7uker siden fastlegen tar ikke gynekologiske undersøkelse så må til en annen lege, dermed lengee venting for meg -.-

Jeg ble også klippet (og revnet) og har vondt. Særlig der jeg er klippet gjør det tidvis fryktelig vondt. Godt å høre at det er flere, selv om det ser ut til at vi må tåle smerten en stund til enda...

Back
Topp