Vondt å amme

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
Har fått så såre brystbetennelse ar jeg tar til tårene når jeg skal amme. Har prøvd purelan, multimam kompresser og nå skal jeg prøve å smøre litt canesten på da jeg har fått beskjed om at det ikke skader å prøve.

Noen andre råd? Har nok mat til han så jeg vil ikke gi opp, men må innrømme at tanken har slått meg! Han er 5 dager i dag.

Brystskjold ble redningen her i huset. Anbefales! vet det er delte meninger om å bruke det, men for meg sto det mellom å bruke det eller slutte å amme.

Prøv brystskjold, simplex øyesalve og event pumping og gi litt på flaske.medela har en smokk som heter calma hvor barnet bruker samme sugeteknikk som på brystet.ble redningen for meg.

Men er verst i starten så ikke gi opp håpet.pass og på at mini ikke bruker deg som en tutt.og sett lillefingen i munnviken når han el hun skal slippe taket.

Føler med deg! Prøv i skifte ammestilling ofte, så du ikke får belastning samme sted hele tiden.

Var helt grusomt her en periode også. Jeg pumpet og ga litt fra kopp og flaske, bare for å få litt pause.

Har bare dårlig erfaring med skjold, så det har jeg faktisk ikke lyst å prøve enda :p

Etter at jeg har gått med canesten på i mange timer føles det faktisk bedre, så håper at det snur nå. Har hatt ekstremt med spreng i dag også.

Hvor lenge ammer dere før babyen er mett? Venter dere til den slipper selv? Her kan han ligge lenge å bare kosesutte, noe jeg tror er en stor del av grunnen til sårheten. Bør jeg ta han av puppen når jeg merker at han er ferdig å spise?

Usj... Får du hjelp fra helsestasjonen? Her fikk jeg beskjed om at det bare var å ringe, spesielt om det handlet om amming. Fikk samme beskjed fra barselavd på sykehuset da vi dro hjem. Og så er det jo ammehjelpen, så klart. Be om hjelp!

Har bare dårlig erfaring med skjold, så det har jeg faktisk ikke lyst å prøve enda :p

Etter at jeg har gått med canesten på i mange timer føles det faktisk bedre, så håper at det snur nå. Har hatt ekstremt med spreng i dag også.

Hvor lenge ammer dere før babyen er mett? Venter dere til den slipper selv? Her kan han ligge lenge å bare kosesutte, noe jeg tror er en stor del av grunnen til sårheten. Bør jeg ta han av puppen når jeg merker at han er ferdig å spise?
Jeg tar han av når han er ferdig å die, ser det når ikke kjeven jobber lenger:)
Hvis du har for mye melk kan det hjelpe å bruke samme bryst i ca. 3 timer før du bytter. Fikk ned sprengen en del når jeg gjorde det. Og så får de i seg litt mer av den tykke melken:)

Usj... Får du hjelp fra helsestasjonen? Her fikk jeg beskjed om at det bare var å ringe, spesielt om det handlet om amming. Fikk samme beskjed fra barselavd på sykehuset da vi dro hjem. Og så er det jo ammehjelpen, så klart. Be om hjelp!
Har ikke søkt hjelp på helsestasjonen enda siden han er bare 5 dager gammel, tenker at det er helt normalt å bli sår :)
Men når er det egentlig normalt at det går over?? :p

Skal visstnok hjelpe å legge albueskjell på brystvortene hvis man sliter med sårhet. Har sett de selger dem på apotek faktisk. Fikk i gave etter fødsel, men har heldigvis ikke hatt behov for å teste ut :)

Skal visstnok hjelpe å legge albueskjell på brystvortene hvis man sliter med sårhet. Har sett de selger dem på apotek faktisk. Fikk i gave etter fødsel, men har heldigvis ikke hatt behov for å teste ut :)

Men likegreit å finne de i strandkanten om man har mulighet til det :) jeg har kun et men det fant sønnen min i fjæra :)

Prøv å håndmelk ut litt først så baby ikke trenger å suge igang melka.. Lufttørk puppene;)

Men likegreit å finne de i strandkanten om man har mulighet til det :) jeg har kun et men det fant sønnen min i fjæra :)
Ja, er fra strandkanten de jeg har fått :) På apotek koster de 130 kr for to stk, så absolutt billigst og enklest dersom man har mulighet til å plukke selv ;)

Prøv å håndmelk ut litt først så baby ikke trenger å suge igang melka.. Lufttørk puppene;)
Melka kommer med en gang her, og lufter dagen lang :p hehe

Når jeg ammer på natta feks renner det melk fra den andre puppen

Blør på begge knoppene nå.. men smertene er ikke like bitende lengre så jeg klarer å la vær å gråte :p men det gjør voldsomt vondt altså... mini er 6 dager gammel og håper det vil gi seg iløpet av neste uke!

Har fått så såre brystbetennelse ar jeg tar til tårene når jeg skal amme. Har prøvd purelan, multimam kompresser og nå skal jeg prøve å smøre litt canesten på da jeg har fått beskjed om at det ikke skader å prøve.

Noen andre råd? Har nok mat til han så jeg vil ikke gi opp, men må innrømme at tanken har slått meg! Han er 5 dager i dag.
Ser nå at det står at jeg har fått såre brystbetennelse, men det skulle stå brystknopper :p helt ny tlf som bestemmer mye selv ;D

Jeg har så mye vondt utenom ammingen at jeg har lest meg litt opp.. Tror jeg har fått sopp :(

Back
Topp