Vonde kynnere !

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Jeg er i uke 26 og har hatt noen skikkelig vonde kynnere siste døgnet og sov veldig dårlig i natt pga det. Dro opp på føden i dag for å sjekke at ikke det var starten på noe og det var det heldigvis ikke! Tok urinprøve, hørte hjertelyd og tok ul. Er visst vanlig med sterkere og hyppigere kynnere med 2.mann enn ved 1.svangerskap. Flere som er plaget med dette? Er kynnere et tegn på at det blir tidlig fødsel? Noe som hjelper mot kynnere?

Hadde masse vonde kynnere første gangen også jeg. Begynt å få det nå også, men enda ikke så ille heldigvis. Skikkelig ubehagelig når man får langvarige, sterke kynnere. Men fødselen startet ikke før vannet gikk i uke 39+6 forrige gang, så de hadde ingen effekt sånn sett.

I begynnelsen kunne jeg styre det med å holde meg i ro osv. Men etterhvert kom kynnerne hele tiden, så har ikke så mye tips å komme med. Bortsett fra at stress gjør det mye verre!

Jeg er også plaget av hyppige kynnere. Noen værre enn andre. Både gynekolog og jordmor mener at det ikke er noen fare dersom det ikke kommer nedpress i tillegg. Sjekket livmorhalsen i dag, og den er helt normal. Ingen tegn til at kynnerne setter i gang noe modningsprosess ennå.

Har hatt veldig mye vonde sterke kynnere selv de siste dagene, snakket med føden i helgen men dro aldri inn. Har roet seg litt nå. Har mye murringer i mage og rygg også, så syns det er litt ekkelt. Hadde mye på sluttenmed første, hadde litt jevnt hele veien med andre, men denne gangen er de mye sterkere og vonde enn jeg har kjent før. Er nok noe i at detblir verre for hver gang. Men det sies jo at de ikke skal være vonde, det er de her av og til. Kommer i tak og må pustes gjennom, klarer ikke bevege meg når de kommer på det verste.

Har mye, men det er fordi jeg ikke roer meg ned når jeg er sliten, og går for fort. Så om du bare slapper av kan du slippe noen av de værste kynnerene tror jeg :-)

Back
Topp