Vond pupp

MissPreggo

Betatt av forumet
Novemberbarna 19
våknet i dag til en utrolig vond pupp, høyresiden fra brystvorta og hele siden opp under armen. Hadde også litt feber og vondt i hodet.

Hadde en brystbetennelse for en uke siden, som eg endelig er kvitt, kan dette være en ny? :depressed: Er ikke rødt som det var sist, bare sjukt vondt. Har også et ganske stort sår på samme brystknoppen.

Lurte på om det er samme symptomer med overproduksjon/melkespreng? Siden eg drev å tømte brystet hele tiden pga betennelsen... :wideyed:

Huff, lite motiverende med amming når det er så mye startproblemer #klage :(

Det kan være så mangt, men det kan godt være en ny betennelse. Sjekk deg hos lege, iallefall siden du har feber.

Det kan være melkespreng ja.
Da jeg hadde det kunne jeg ikke sove på siden på grunn av smertene. Det var vondt hele tiden.
Men at du har feber høres ikke bra ut. Kan være greit å høre med legen da ja.

Høres ut som en tett melkegang. Prøv å legge til barnet i ofte, med haken hens mot den vonde siden.

Jeg hadde det sånn på nyfødtintensiven. Det verket konstant i puppen og armen. Jeg klarte ikke å ligge på venstre side i senga. Det eneste som funket var varm dusj rett før pumping og helst noe varmt å legge på mens man pumper. (et varmt håndkle eller noe).
De sa at det kan være tette melkeganger (det var det hos meg) eller sopp. Det kan også gi sånne smerter

Har du forsøkt å håndmelke i dusjen ?

Hadde sånn i for 2 uker siden og tror (fra tidligere erfaringer) at dette var tette melkeganger . Er ikke godt og var livredd for at jeg skulle få brystbetennelse da jeg hadde det mange ganger med andremann:nailbiting: Jeg prøvde først å pumpe, men gjorde det verre da jeg har slitt med for mye melk; men håndmelket i dusjen det verste presset hvis lille sov og prøvde å legge han til så ofte som mulig og det hjalp da han suger bedre enn pumpen klarer å få ut av melk :) Men igjen, er gørr ubehagelig :nailbiting:

Hadde sånn i for 2 uker siden og tror (fra tidligere erfaringer) at dette var tette melkeganger . Er ikke godt og var livredd for at jeg skulle få brystbetennelse da jeg hadde det mange ganger med andremann:nailbiting: Jeg prøvde først å pumpe, men gjorde det verre da jeg har slitt med for mye melk; men håndmelket i dusjen det verste presset hvis lille sov og prøvde å legge han til så ofte som mulig og det hjalp da han suger bedre enn pumpen klarer å få ut av melk :) Men igjen, er gørr ubehagelig :nailbiting:

Har fått beskjed om å pumpe tom av helsesøster, men i likhet med deg er eg redd for å få overproduksjon :/ men får prøve å pumpe ut siste rest etter han er ferdig å amme. Ja, sjukt ubehagelig :(

Ja, men fikk beskjed av helsesøster å tømme etter hver amming... men er så redd for overproduksjon da men får vel prøva
For en stund for å tømme brystet godt er det nok det beste av to onder...

Jeg har brystbetennelse nå, fikk antibiotika på legevakten. Jeg prøver å pumpe, men det kommer bare et par dråper ut, så får ikke tømt brystet i det hele tatt.
Veldig demotiverende og vondt da jeg allerede sliter veldig ammingen.

Jeg har brystbetennelse nå, fikk antibiotika på legevakten. Jeg prøver å pumpe, men det kommer bare et par dråper ut, så får ikke tømt brystet i det hele tatt.
Så vondt! Har du forsøkt andre ting enn å pumpe ?

Huff, stakkars! Er så fælt :( kan du amme når du går på antibiotika ?

Har fått beskjed om å pumpe tom av helsesøster, men i likhet med deg er eg redd for å få overproduksjon :/ men får prøve å pumpe ut siste rest etter han er ferdig å amme. Ja, sjukt ubehagelig :(
Ja, hadde overproduksjon som ble verre av pumpingen og tømmingen så måtte også bare pumpe ut det verste presset, gikk seg heldigvis til etterhvert :) Men når jeg hadde overproduksjon og melken kom så hadde jeg noen helt forferdelige utdrivingssmerter , og disse forsvant når jeg fikk kontroll på overproduksjonen :D Lykke til :happy:

Huff, stakkars! Er så fælt :( kan du amme når du går på antibiotika ?
Legen sa jeg kunne fortsette å gi melken til babyen, men i pakningsvedlegget står det at medisinen går rett i morsmelken.
Vanligvis gav de ikke antibiotika så fort pga brystbetennelse, men siden jeg var helt fin kl. 12 for så å ha høy feber og stort utslett på brystet kl. 14.30 fikk jeg medisin.

Back
Topp