Vond lukt fra ørene - 3åring

Sånn har begge mine hatt fra tid til annen. Aldri fått til legen med det. Kun hvis dem har vondt og det renner fra øret.
Er nok tett med voks. Har du prøvd ørelys-behandling. Der kan hjelpe. For all del ikke prøv olje i øret eller andre tips der du skal helle væske i øret.

Sjekk også bak øret, der kan det samme seg møkk som lukter.
Jeg fikk bare en følelse igår kveld om at det er noe, begynte liksom å stinke fra nesa også da hun begynte å gråte:nailbiting: så bare for å roe meg litt, så vil jeg sjekke det ut :)
Hun ble skrubbet fra topp til tå igår da jeg trodde det var noe jeg kunne vaske bort, men hjalp ikke :shy:

Jeg fikk bare en følelse igår kveld om at det er noe, begynte liksom å stinke fra nesa også da hun begynte å gråte:nailbiting: så bare for å roe meg litt, så vil jeg sjekke det ut :)
Hun ble skrubbet fra topp til tå igår da jeg trodde det var noe jeg kunne vaske bort, men hjalp ikke :shy:
Jeg hadde også sjekket det! Lykke til :) Oppdater oss gjerne :)

:sorry::sorry:
Helt sikkert greit å få en sjekk. Håper legekontoret er greie med deg så du slipper mye venting.
Min blødde en del neseblod og snørret unormalt mye en periode da han var rundt 3 år. Plutselig kom en perle ut nesen. Da hadde de ikke lekt med perler i barnehagen på mange uker, så sannsynligheten var god for at den hadde vært der en stund. Neseblod og snørr forsvant med en gang:sorry:.

Hmm, frøkna stod nettopp opp og ingen særlig lukt for øyeblikket (stod med nesa inni øret hennes:hilarious:). Men jeg troor de andre dagene at lukten har kommet mer og mer utover dagen.
Hun på legesenteret skulle snakke med legen ifht om dette skulle prioriteres til akutt helse-time og jeg skulle få beskjed ila dagen :)

Fikk nettopp beskjed fra legekontor at så lenge hun ikke har feber eller andre plager, så skal vi bare se det ann :shifty:

Vi har vært ute hele tida, og da merker jeg det ikke. Men lukten er der :shy:
Hun har det fint likevel :happy:

Huff.. du kan jo ringe legevakta.. er jo lov å komme med spørsmål om hva som kan føre til vond lukt..godt at hun har det bra da <3

Lukten er her enda..
Imorgen ringer jeg legen igjen (fikk beskjed om å bruke øredråper for å se om det kunne hjelpe, men lukter like ille etter en uke).

Lukten blir ekstra intens når hun gråter og snørret renner. Jeg luktet på papiret hun hadde snytt seg med idag (jada, jeg er en av dem:p) og brakk meg.

Så selv om hun ikke har noe feber eller andre plager, tar jeg kontakt. Må jo få sjekket det ut, kan da ikke være normalt dette :wacky: i tillegg er jeg jo redd for at folk skal tro at vi ikke vasker/dusjer henne :shy:

Noen av dere som har brukt øresprayen "vaxol"? Hjalp det noe for ørevoks?
Det var den de anbefalte på apoteket.

Lukten er her enda..
Imorgen ringer jeg legen igjen (fikk beskjed om å bruke øredråper for å se om det kunne hjelpe, men lukter like ille etter en uke).

Lukten blir ekstra intens når hun gråter og snørret renner. Jeg luktet på papiret hun hadde snytt seg med idag (jada, jeg er en av dem:p) og brakk meg.

Så selv om hun ikke har noe feber eller andre plager, tar jeg kontakt. Må jo få sjekket det ut, kan da ikke være normalt dette :wacky: i tillegg er jeg jo redd for at folk skal tro at vi ikke vasker/dusjer henne :shy:

Noen av dere som har brukt øresprayen "vaxol"? Hjalp det noe for ørevoks?
Det var den de anbefalte på apoteket.
Bruker det periodevis på frøkna siden hun har en alt for stor produksjon av ørevoks.
Fungere som bare det :)

Bruker det periodevis på frøkna siden hun har en alt for stor produksjon av ørevoks.
Fungere som bare det :)
Hvor ofte bruker du det? Jeg syns det stod så utydelig :p
Ved øreskylling skulle det brukes 1-2 ganger daglig i 4-5 dager før. Ved kløe og irritasjon 1-2ganger i uka. Eller noe sånn :)

på tide at dere blir tatt «seriøst» og får en sjekk av lege.. får dere ikke komme inn i dag heller skal du forlange at du skal til øre, nese, hals og trenger henvisning.
(Jeg måtte bytte fastlege på minste fordi legen nektet for at hun hadde polypper eller for store mandler.
etter sjekk hos spess. Tok det 14 dager og hun var operert.. snelle pga veske, fjærning av både mandler og polypper som var alt for store.)
Det jeg egentlig skulle frem til, du kjenner ditt barn best og vet når ting ikke stemmer så, stå på å ikke gi deg <3

Håper du får gjennomslag hos legen i dag, det er jo noe som skurrer i magefølelsen din og det skal man ikke kimse av. En mor vet somregel når noe er galt.

Håper du får gjennomslag hos legen i dag, det er jo noe som skurrer i magefølelsen din og det skal man ikke kimse av. En mor vet somregel når noe er galt.
Prøvd å ringe to ganger (1 gang før jeg gikk i bhg med minsten og 1 gang nå når han er der alene), sittet i tlfkø i 5min begge ganger :rolleyes: får nok bare være enda mer tålmodig etterpå, var bare så sulten at jeg ikke orket å sitte i kø lengre :p

Prøvd å ringe to ganger (1 gang før jeg gikk i bhg med minsten og 1 gang nå når han er der alene), sittet i tlfkø i 5min begge ganger :rolleyes: får nok bare være enda mer tålmodig etterpå, var bare så sulten at jeg ikke orket å sitte i kø lengre :p
Da setter jeg telefonen på høytaler og fortsetter med mitt til de tar den. Det kan ta tid. Mye mer enn 5 min

5 min var ikke mye , prov igjen :)

Fikk time på tirsdag. Fastlegen har første dag tilbake fra ferie på mandag, og er alene lege hele uka = få ledige timer.

Tror kanskje hun i resepsjonen mente at jeg overdrev siden det "kun" er lukt det gjelder, men sånn er nå det :rolleyes: kanskje jeg er en hysterisk mamma? Jeg vet ikke, men noe er det med jenta mi og den lukten er sjenerende. Jeg er så redd for at hun skal bli stengt ute fra lek fordi de andre barna syns hun lukter rart:sorry:

Fikk time på tirsdag. Fastlegen har første dag tilbake fra ferie på mandag, og er alene lege hele uka = få ledige timer.

Tror kanskje hun i resepsjonen mente at jeg overdrev siden det "kun" er lukt det gjelder, men sånn er nå det :rolleyes: kanskje jeg er en hysterisk mamma? Jeg vet ikke, men noe er det med jenta mi og den lukten er sjenerende. Jeg er så redd for at hun skal bli stengt ute fra lek fordi de andre barna syns hun lukter rart:sorry:

Men herlighet, nå har du gått en uke og luktet på dette. Trenger absolutt ikke være hysterisk bare fordi en vil vite hva som skjer med ungen sin. :) Det hadde ikke tatt livet av legen å ta en titt :p Eller i det minste fortalt hva det kan være på telefon. Ellers ender man jo bare med å google og sitte der mer bekymret enn man var.

Men herlighet, nå har du gått en uke og luktet på dette. Trenger absolutt ikke være hysterisk bare fordi en vil vite hva som skjer med ungen sin. :) Det hadde ikke tatt livet av legen å ta en titt :p Eller i det minste fortalt hva det kan være på telefon. Ellers ender man jo bare med å google og sitte der mer bekymret enn man var.
Hun mente at det nok ikke kunne være at jenta hadde stappet noe oppi nesa, da hadde vi merket det..
Jeg orker ikke lukten lengre, til tider har jeg nesten ikke lyst til å klemme henne (spesielt hvis hun har blitt varm eller har grått, da lukter det veldig). Og det er en fæl følelse som mamma, å ikke ha lyst til å klemme barnet sitt :(

Så nå får jeg samle tankene før legetimen, kanskje notere ned ting så jeg får fortalt hvordan det har vært, hva jeg har lagt merke til osv :)

Back
Topp