Volvat

1rosa+1til?

Elsker forumet
Hei hei[:)]
 
Jeg er da helt ny her inne. Og ikke forstår jeg så mye av dette enda... Men jeg vil gjerne få litt råd og høre hvordan andre har det i kampen om å bli lykkelige foreldre[:D]. Jeg heter da Nadja og sambo heter Jon. Vi har vært prøvere siden høsten 2006. Vi har hele tiden fått høre at vi har vært for unge og at vi ikke må tenke så mye på det[:@]. Men det er da ikke så lett[:(] Spesielt når ønsket er såååå stort. Vi har vært hos gyn, men fikk ikke noe vidre hjelp der en blodprøver for å se om jeg hadde eggløstning og ultralyd. Så nå har vi tatt bena fatt selv og kontaktet Volvat... Selv om det er dyrt, er det bedre å få hjelp av noen som vil hjelpe deg[;)] Så det jeg da lurer på om det er noen som har god er faring med Volvat, Pergo og mange andre fine råd dere måtte ha på hjertet[:D]
 
klem fra nadja
 
Hei og velkommen [:)]
 
Jeg bruker selv volvat. Det er dyrere ja, men du får profesjonell hjelp og ventetidene er ikke like lange. Dessuten er "alt under et tak" så man slipper å lete i jungelen av eksperter.
 
Jeg hadde innvendig UL og ble satt på pergo. En kur hjalp ikke meg, så nå har jeg hatt en runde med dobbel pergo. Krysser fingrene for at det gir EL.
 
Bare spør i vei... Mange søte jenter som svarer deg etter beste evne her inne.
 
Lykke til og håper spiren sitter snart.
 
Har ikke erfaring med volvat ang babylaging.. men fra tidligere bare.
Pergo har jeg god erfaring med når man ikke blir gravid pga manglende eggløsning. [:D]
 
takk for svar[:D] men vet dere hva en vanlig gyn time koster der da? ca pris. jeg har tatt innvendig ul jeg oxo... det var i fjord sommer. men den gyn jeg gikk til da mente vi var for unge. men via tlf og mailer fra volvat, mente de vi var i en perfekt alder og starte familie på. jon er snart 25 og jeg er snart 23.
så vi får se. får dato og tid på når jeg skal møte opp hos vokvat i morra... [&:] gruer meg litt, men gleder meg oxo[:D]
 
oxo det med pergo... blir man ille hormonell av de?(sint og grinete) evt bivirkninger?
 
hei og velkommen!

Vil bare si at jeg synes det er så provoserende at profesjonelle leger og gynekologer mener at 23 og 25 er enn for ung alder til å få hjelp til å bli gravid.... det er jo ikke noen hemmelighet at jenter er på topp i fruktbarheten i begynnelsen av 20 årene og etter det går det sakte men sikkert nedover[&o]
Bra de på volvat vil hjelpe dere. Skulle gjerne brukt de selv, men bor for langt unna så jeg må nøye meg med bygdelegen min[8D]

Lykke til med prøvingen, krysser fingrene for at dere blir foreldre i 20-åra[:)]
 
ja vi syntes det er veldig rart vi oxo... men nå har eg da heldig vis fått timen min til volvat oxo... fredag 3 april:) gruleder meg veldig hehe:)
 
Hei du! Så deilig med time 3 april.. det er jo IKKE lenge til [;)] Da skal du nok se at dere får den hjelpen dere trenger [;)]
 
Masse lykke til!
 
Når det gjelder det å være ung så har vi også hørt det i alle år (ikke fra leger riktignok, men andre). Vi har jo "prøvd" i 5 år og vært uten prev. i 7 år.. så hvorfor det aldri klaffer det aner jeg ikke [8|] Vi blir 26 begge to nå, og nå sier legen på sykehuset at vi er i den perfekte alder [:D]
 
Men det er godt det finnes leger som kan hjelpe oss! [:D]
 
ja det er utrolig deilig at vi skal få den hjelpa vi vil ha... savner så ille en liten baby[:o] har mange veninner som er blitt mødre, og det er deilig å få låne babyene deres en helg... da koser jeg og jon oss helt forferdelig er jo så deilig med små i hus[:)]
 
så håper virkelig vi kan starte med pergo og at det klaffer like bra som med en bekent av oss. ho tok en enkel kur med pergo. og nå sitter hun med ei vakker tulle[:D]
 
Det ordner seg nok skal du se [;)]
 
1 enkel pergokur!!? Ja det kan gjøre susen det vet du [;)] Jeg går på min første pergotime kur nå jeg, men jeg har dobbel kur da [:D] Håper det gjør susen!!
 
sååå spennende da... håper virkrelig det hjelper for deg da[:)]
 
huffe... sitter her og gruer meg litt til gyn til fredag jeg... er det noe spes jeg burde ta opp, annet enn hvor lang syklus jeg har. og hvor lenge vi har prøvd? sambo har jo tatt spermanalyse og der var jo alt som det skulle. men nå er det jo min tur og jeg gruer meg litt:( har jo lest sååå mye om de div sykdommene vi jenter kan få. og kjenne tegna på pcos som fedme, kviser og trøtthet er noe jeg har sliti med i mange år:S men men... så en kan si jeg gruer med veldig da...
 
Ja ja da er det bare noen dager igjen til vi skal til volvat...
 
Så nå er gruleder vi oss veldig... Hehe. Skal bli deilig å begynne med utretningen
 
Nei nå braker det snart løs med utredning!! [;)] Det skal nok bli godt å få kommet igang!
 
Krysser fingrene for at alt går som smurt [;)]
 
Jupp Jupp I Morgen Brake Det Løs Nå Biter Jeg Negler Og Gruer Meg Masse[:'(] Håper Vi Får Pergo Og Får Startet Med Å Prøve Ganske FortHehe. Ønsker Oss En Januar Baby... Siden Vi Ikke Får 2009 Baby....
 
Nå er jeg så lettet[:)] Det gikk kjempe fint hos gyn i dag:) Hun kunne ikke se noe galt på den innvendige ul[:D] Men hun ville sende meg til ultralyd og rønken+kontrastveske, for å se om jeg har tette eggledre. For hun var nesten 100% sikker på at det var det som var feilen[&:] Så til Tirsdag skal jeg inn til henne igjen og ta noen blodprøver for å se om jeg hadde eggløsning av meg selv. Og under mensen uka må jeg oxo tilbake og ta en del blodprøver[:@](hater blodprrøver)
 
Fikk oxo en resept på 4x dobbel kur på Pergotime[:D] For det kunne hende vi bare trenger hormonel hjelp[;)][8D] Så nå er vi lettet her[:)] Gleder oss til å starte på pergotime[8D] Håper vi får laget ett lite 2010 baby[:D]
 
ORIGINAL: nadja1986

Nå er jeg så lettet[:)] Det gikk kjempe fint hos gyn i dag:) Hun kunne ikke se noe galt på den innvendige ul[:D] Men hun ville sende meg til ultralyd og rønken+kontrastveske, for å se om jeg har tette eggledre. For hun var nesten 100% sikker på at det var det som var feilen[&:] Så til Tirsdag skal jeg inn til henne igjen og ta noen blodprøver for å se om jeg hadde eggløsning av meg selv. Og under mensen uka må jeg oxo tilbake og ta en del blodprøver[:@](hater blodprrøver)

Fikk oxo en resept på 4x dobbel kur på Pergotime[:D] For det kunne hende vi bare trenger hormonel hjelp[;)][8D] Så nå er vi lettet her[:)] Gleder oss til å starte på pergotime[8D] Håper vi får laget ett lite 2010 baby[:D]

 
Ultralyd, rønken og kontrastveske??kan man gjøre det for å finne ut, hmmm....og jeg som går å venter på kikkhullsopperasjon..
lykke til til deg, måtte spiren komme snart og bli der[;)]
 
Hva kostet konsultasjonen??
 
Siwro: Ja i følge gyn/spesialiten på Volvat. Hun sendte meg i alle fall til røngten med kontrast væske. Det hun forklarte, er at den fører kontrastvæsken opp via livmora og inn egglederene for å se om det er tett. Det kan til og med hjelpe om man har tatte eggledere:D
 
Pernille: Konklusjonen kostet 860 kr, men jeg betalte tilsammen 990 kr for div prøver og slikt.
 
 
Så for dere som ikke har startet med utretning enda, så anbefaler jeg Volvat på det sterkeste:D Er så fornøyd med servisen:D
 
hvor har de volvat? er ikke sikker på hva det er jeg?
 
www.volvat.no
 
urolig fin side:)
 
 
I morgen skal jeg ta blodprøve og se om jeg har hatt egglønsning av meg selv el ikke:)
 
Back
Topp