Voltarol, Ibux o.l. i prøveperioden

NebbdyretPerry

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg har fått en uheldig belastning på jobb som gjorde at jeg fikk betennelse i muskelen i armen. Tenkte det skulle gå over av seg selv, men det endte med å spre seg fra håndleddet og sette seg i overarmen. Nå sitter jeg her med brennende følelse i muskelen, og har lyst å ta smertestillende og betennelsesdempende. Løsningen har tidligere vært en kur med voltarol, men så leser jeg at det kan ha negativ effekt på eggløsning.
Er det noen prøvere som har erfaring, positiv som negativ, med å gå på betennelsesdempende? Er på CD 5 nå, og tenker jo at folk som tar ibux for menssmerter fortsatt blir gravid, så det bør jo ikke påvirke så alt for mye?

Tar meg en tur til legen over helgen hvis det ikke gir seg, men greit å vite hva jeg kan gjøre her og nå for å få det bedre :happy:

Ta paracetamol oralt og smøre på med ibux eller voltarol?
Da blir det ikke systemisk effekt av betennelsesdempende som man skal unngå når man prøver.

Jeg har fått en uheldig belastning på jobb som gjorde at jeg fikk betennelse i muskelen i armen. Tenkte det skulle gå over av seg selv, men det endte med å spre seg fra håndleddet og sette seg i overarmen. Nå sitter jeg her med brennende følelse i muskelen, og har lyst å ta smertestillende og betennelsesdempende. Løsningen har tidligere vært en kur med voltarol, men så leser jeg at det kan ha negativ effekt på eggløsning.
Er det noen prøvere som har erfaring, positiv som negativ, med å gå på betennelsesdempende? Er på CD 5 nå, og tenker jo at folk som tar ibux for menssmerter fortsatt blir gravid, så det bør jo ikke påvirke så alt for mye?

Tar meg en tur til legen over helgen hvis det ikke gir seg, men greit å vite hva jeg kan gjøre her og nå for å få det bedre :happy:
Jeg tar litt ibux når jeg har mensen men mindre enn før. Det var visst man tok ibux (NSAID) i minst 10 dager i strekk så kunne EL bli utsatt.

Jeg mister ikke EL av nsaid’s, men noen kan gjøre det.
Derimot må man også huske at allerede samme dag som befruktning kan nsaid’s begynne å ha negative effekter for fosteret. Alt dette er snakk om kan. Man kan miste EL, det kan ha negative effekter for fosteret. Man må alltid veie rissiko opp mot behov. I høst måtte jeg ta nsaid’s fordi behovet var større enn rissikoen. Når den verste betennelsen og smerten gav seg, har jeg nå gått over på paracet. Det har langt ifra ønskelig effekt, men jeg klarer meg.

Jeg mistet eggløsning av NSAID’s og har kutta dem helt ut. Ble gravid første PP etter at jeg kutta nsaid. Da hadde vi syv mislykkede PP bak oss, jeg visste ingenting om dette med nsaid og eggløsning eller graviditet. Ingen leger som sa noe, selv om de visste at vi prøvde :shifty:
Nå kan det også nevnes at jeg tok nsaid hver dag i mange måneder, det er jo litt annerledes enn en kur.
Unngår det også ved menssmerter i prøveperioder, just in case.

Har en autoimmun sykdom, derfor langvarig bruk. Jeg vet at sykdommen min tar ferie når jeg er gravid og gleder meg veldig, håper det kan klaffe snart, for akkurat nå er plagene sykdommen forårsaker ille. Har vurdert å ta pause i prøvingen, men symptomene mine kommer tilbake uansett når jeg kutter medisiner, så da er jeg like langt og kan like gjerne bare kjøre på nå.

Tusen takk for informative svar!
Jeg gikk for ibux gel og Paracet, og drar innom legen i morgen

Eg får intense menssmerter etter eg slutta på p-piller. Har tatt naproxen som har fungert ypperlig, men leste (egentlig litt tilfeldig) at dette ikkje skulle tas når ein prøver å blir gravid. Sendte melding til legen og fekk resept på paralgin forte. Har henta ut, men håpar eg slepp å ta dei. Mest selvfølgelig i håp om klaff, men litt skeptisk til sterke smertestillande:p
Spør legen, han/ho har nok råd :)

Da har jeg vært hos legen. Med fordeler veid opp mot ulemper må jeg ta en kur med Ibux. Må heller risikere å kanskje ødelegge én pp, enn å utvikle kronisk betennelse.
Han har jo selvfølgelig helt rett, men det er surt og sårt likevel. Får bare håpe jeg modner på et egg som er like sta som meg! :hilarious:

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp