Vogntråd

Jeg har sett at mange her jeg bor, har den Thule-vogna med tre store hjul. Den ser god ut i terrenget.
Ser fordelen med tre hjul, og den virker bra spesielt mtp at den er bedre på alle underlag, men har lest at vogner med tre hjul er store og tunge, og mindre stabile. Noe som blir verre når man feks skal ha med vognen på bussen/trikken. Tenker det kan være en fin vogn hvis man bare skal bruke den ute i ulendt terreng, men jeg ønsker fire hjul og en lettere vogn mtp kollektivtransport, oppbevaring i bil osv ☺️

Ser fordelen med tre hjul, og den virker bra spesielt mtp at den er bedre på alle underlag, men har lest at vogner med tre hjul er store og tunge, og mindre stabile. Noe som blir verre når man feks skal ha med vognen på bussen/trikken. Tenker det kan være en fin vogn hvis man bare skal bruke den ute i ulendt terreng, men jeg ønsker fire hjul og en lettere vogn mtp kollektivtransport, oppbevaring i bil osv ☺️
Godt poeng. Tipper Thule-vogna ikke er like lett å pakke sammen som vår Britax var.

Vi har Bugaboo frog :hilarious: Kjøpte brukt, var blitt brukt til 3 barn før, imponert over hvor godt den har holdt seg faktisk! Kjøpte bare nye vinterhjul til den, siden den hadde slike små teite plasthjul...

Men hva gjør dere med barn som er nærme hverandre? Tenkte litt på søskenvogn, men hun på 1 liker egentlig ikke sitte i vogn. Hun kan sove på trilletur, men om hun er våken hater hun vogn, så føler det blir unødvendig med søskenvogn... blir i underkant av 2 år mellom dem!

Tenkte muligens å kjøpe en slik forovervendt 3 hjuls vogn (sportsvogn?? Vet ikke hva det heter), og bære baby i sjal (bar mye med første). Da har vi en vogn til eldste om vi trenger... og så bruke bugabooen til baby når vi ikke vil bære, og eventuelt ha et sånt brett man kan stå på? Altså enten eller, tar ikke med begge vognene samtidig..hm vanskelig.. om hun hadde likt vogn hadde søskenvogn blitt enklest, men tror ikke den kommer til å bli brukt mye

Har sett på emmaljunga nxt 90, noen som har erfaringer med denne? :)
Har ikke prøvd den selv, men har hørt mye bra om den :) men har også hørt at vogna er ganske tung (tyngre enn Bugaboo Fox og Britax smile), og ikke like enkel å slå sammen

Sniker fra august.

Til de to første barna hadde jeg emmaljunga Edge duo. Stor tung og stabil vogn.

Denne gang sto jeg mellom smile4 og emmaljunga nxt60. Etter å ha prøvd begge i butikk endte vi med en vogn vi ikke hadde tatt med i beregningen, nemlig cybex E-priam. Fy fader for en vogn! Lett å slå sammen, kan trilles på 2 hjul ved ulendt underlag/eller trapper. Kan kjøpe med ski(!) og ekstra store hjul. I tillegg er bag-delen skikkelig stor og romslig!
Men for oss var nok den elektriske biten som avgjorde. Den ekstra dyttehjelpen OG bremsehjelpen i bakker, samt egen vuggefunksjon i opptil 30 minutter på ulike «hastigheter».
Venter den i Posten i løpet av neste uke og gleder meg som en UNGE :D

Sniker fra august.

Denne gang sto jeg mellom smile4 og emmaljunga nxt60. Etter å ha prøvd begge i butikk endte vi med en vogn vi ikke hadde tatt med i beregningen, nemlig cybex E-priam. Fy fader for en vogn! Lett å slå sammen, kan trilles på 2 hjul ved ulendt underlag/eller trapper. Kan kjøpe med ski(!) og ekstra store hjul. I tillegg er bag-delen skikkelig stor og romslig!
Men for oss var nok den elektriske biten som avgjorde. Den ekstra dyttehjelpen OG bremsehjelpen i bakker, samt egen vuggefunksjon i opptil 30 minutter på ulike «hastigheter».
Cyber e-priam har jeg også siklet litt på! Den er ikke akkurat billig da:smiley-ashamed005 Men mulig det blir den likevel, hvis jeg får overtalt mannen :angelic:

Cyber e-priam har jeg også siklet litt på! Den er ikke akkurat billig da:smiley-ashamed005 Men mulig det blir den likevel, hvis jeg får overtalt mannen :angelic:
Nei desverre, men en verdt investering for oss :) skal ha ks denne gang og sliter til vanlig med svimmelhet som utløses av trykk i hodet så jo mindre press(dytting) jo bedre mamma her :D men det finnes nok mange andre alternativ også :) priam (uten e) er jo like stor og lettvinte hvis man ikke må ha el :)

Nei desverre, men en verdt investering for oss :) skal ha ks denne gang og sliter til vanlig med svimmelhet som utløses av trykk i hodet så jo mindre press(dytting) jo bedre mamma her :D men det finnes nok mange andre alternativ også :) priam (uten e) er jo like stor og lettvinte hvis man ikke må ha el :)
Ja, sant! Men har lyst på el-delen selv, siden jeg også må ha ks. Tenker det må være godt å ha i tiden etter. Og når ungen blir større og tyngre å dytte opp bakken :playful:

Sniker fra august.

Hadde i grunn ikke tenkt å kjøpe ny vogn, men har samme som du har hatt tidligere. Og høy bil så er tungt å løfte inn og ut av bil. Jeg skal også ha KS så kanskje jeg må ta en titt på den vogna du nevner her. Det er mye bakker rundt her jeg bor så det hadde vært helt himmelsk med elektrisk del. Men hva ligger den på i pris? Alle sidene jeg så på nå så står det utsolgt på den og ingen pris

Hadde i grunn ikke tenkt å kjøpe ny vogn, men har samme som du har hatt tidligere. Og høy bil så er tungt å løfte inn og ut av bil. Jeg skal også ha KS så kanskje jeg må ta en titt på den vogna du nevner her. Det er mye bakker rundt her jeg bor så det hadde vært helt himmelsk med elektrisk del. Men hva ligger den på i pris? Alle sidene jeg så på nå så står det utsolgt på den og ingen pris
Ikke sant! Lang levering på ny har jeg skjønt! Ligger på rundt 20K mener jeg. Dukket nettopp en idag ut på Finn.no til 13K. Så veldig pen ut :)

Har ikke prøvd den selv, men har hørt mye bra om den :) men har også hørt at vogna er ganske tung (tyngre enn Bugaboo Fox og Britax smile), og ikke like enkel å slå sammen
Ja jeg også hørte at den var klumpete og tung :( Den såg bare så god ut på føre vi har her oppe med snø/is og ulendt terreng. Men er nok mange vogner som er god på det :)

Noen som vet noe mer angående den nye Fox’en? Den skal hete 5, selv om forrige var 3? :think005

Back
Topp