Vogntråd

Har sett på emmaljunga nxt 90, noen som har erfaringer med denne? :)
Vi har nxt90. Egentlig ganske fornøyd. Litt tung vogn og kan oppleves litt vanskelig å ta av overdelen før man får teken på det. Men alt i alt fornøyd.
Har riktignok ikke prøvd så mange andre (kun emmaljunga Edge og babyjogger) , så kan ikke si så mye om hvordan den er i forhold til mange andre vogner.
 
Vi har nxt90. Egentlig ganske fornøyd. Litt tung vogn og kan oppleves litt vanskelig å ta av overdelen før man får teken på det. Men alt i alt fornøyd.
Har riktignok ikke prøvd så mange andre (kun emmaljunga Edge og babyjogger) , så kan ikke si så mye om hvordan den er i forhold til mange andre vogner.
Tusen takk for tilbakemelding :love2
 
Vi har 3ern. Helt ok vogn, lett, pen og grei. Men skulle jeg valgt på nytt hadde det ikke blitt den. God byvogn da.
Jeg har den også. Den er litt tung å kjøre med sportsvogn, sammenlignet med f. eks city elite. Den har heller ikke ergonomisk sportsdel så mini likte ikke så godt å sitte i den da hun var mindre. Sklei fort nedover i vognen
 
Hva er grunnen til at du ikke ville valgt den på nytt? Og hvilken hadde du valgt i stedet og hvorfor? :)

Den er helt ærlig litt "skranglete". Fremhjulene henger seg lett, fungerer best på kjøpesenter /asfalt. Ikke grus/snø. Bag var liten (og jeg får ikke så store barn heller) og sportsdel fungerer greit etter 2årsalderen. Vi kjøpte den når den i 2020 for 12000 og angrer på at jeg ikke testet ut flere når jeg først skulle kjøpe ny vogn :p Fir syns ikke den var verdt den summen.
Jeg vet helt ærlig ikke hvilken vogn jeg hadde valgt. Jeg har sett på thule sin men vet ikke om den er like god i byen. :p syns vogn er litt vanskelig faktisk.
 
Last edited:
Den er helt ærlig litt "skranglete". Fremhjulene henger seg lett, fungerer best på kjøpesenter /asfalt. Ikke grus/snø. Bag var liten (og jeg får ikke så store barn heller) og sportsdel fungerer greit etter 2årsalderen. Vi kjøpte den når den i 2020 for 12000 og angrer på at jeg ikke testet ut flere når jeg først skulle kjøpe ny vogn :p Fir syns ikke den var verdt den summen.
Jeg vet helt ærlig ikke hvilken vogn jeg hadde valgt. Jeg har sett på thule sin men vet ikke om den er like god i byen. :p syns vogn er litt vanskelig faktisk.
Takk for utfyllende svar :) Vogn er veldig vanskelig!:shy:
 
Tror vi lander på Cybex Priam, men forsatt litt usikker :)
Samme her. :Heartred Har du sett på den elektriske eller den uten? På den lille barnebutikken er det jo typ 2000kr forskjell på pakken med/uten, hvis du velger den med bilsete. Har flere venninner som har kjøpt "sleepytroll", og som har vært veldig fornøyd med den, da er brått forskjellen 700kr.
 
Samme her. :Heartred Har du sett på den elektriske eller den uten? På den lille barnebutikken er det jo typ 2000kr forskjell på pakken med/uten, hvis du velger den med bilsete. Har flere venninner som har kjøpt "sleepytroll", og som har vært veldig fornøyd med den, da er brått forskjellen 700kr.
Blir nok uten EL :).. ser liksom ikke helt behovet.. men er jo sikkert kjekt å ha:hilarious:

Litt usikker på om 2023 modellen har kommet ut enda.. står på barnas hus at den kommer, men ikke fått svar av dem om når den kommer.
 
Emmaljunga ntx90 outdoor!

Har valgt ut Emmaljunga ntx90 outdoor. Fortrinnsvis ønsker jeg å kjøpe brukt, men er usikker da de fleste vognene brukt til en pris jeg er villig til å bruke (+- 5000), er minst 3 år gamle. Fordelen med brukt er lavere pris og mer tilbehør, men usikkerheten min er hvordan er tilstanden på understellet er… noen med erfaring her?

En ting til: outdoor…. Slik jeg har forstått det så er outdoor en mer Range Rover utgave av ntx90… bedre demping og bedre i grovere terreng… eller har jeg feil?
 
Vi har kjøpt Emmaljunga 2023 | NXT 310 Ergo Kombivogn til vår lille!
Ikke fått prøvd enda, men veldig fornøyd hittil ☺️
Denne typen skal ha det beste fra NXT30 og NXT90, så vognen er ikke så tung men virker veldig robust i forhold til terreng!
 
Back
Topp