Vogntråd

Desidert beste vogna jeg har hatt var en gammel Simovogn kjøpt brukt for en tusenlapp. Ingenting slår den dempingen, og lommene på innsiden av kalesjen har vært et savn med alle andre vogner jeg har eid.

Jeg har erfaring med Emmaljunga city cross, Emmaljunga edge duo, Simo kombi, Stokke trailz og Emmaljunga doubleviking 735 (søskenvogn). Alle disse er helt supre vogner, og passer vårt behov. Alle har de baksider, og der må man bare vurdere. Emmaljungaene og Simoen er store og kanskje tunge for noen, men det har aldri vært et problem for oss. De kommer seg frem over alt.
Stokke trailz er jeg også kjempefornøyd med. Der er minuset at sportsdelen er ganske åpen, men det gjør ikke oss noe. Den er også langt dårligere enn Simo/Emmaljunga på feks skogsvei og veger med dårlig brøyting som vi har mye av. Så denne vognen ble stående en del i vinter. Men for en herlig vogn å trille på bare veger! Og ungen sitter veldig godt i denne. Har dog problem med å se for meg at den er stor nok til å vare hele vognperioden om man får store barn.

Har ikke noe særlig anbefalinger til deg, annet enn å gå for lufthjul med de trilleforholdene du beskriver. Gjerne faste hjul, eller hjul som kan låses i tilfredsstillende grad.
 
Vi har allerede en emmaljunga super nitro med svingbare hjul så kommer til å bruke den så lenge det er kun 1 der inne, det finner jeg ut 14 april. :happy:
Men var veldig fornøyd med den forrige gang ihvertfall så gleder meg til å bruke den igjen ❤
 
Er det noen som vet om det finnes bilsete som passer til Emmaljunga NTX90?

Sniker
Mange, bare sjekk hvilke adaptere som selges til stolen.
Vi har Maxi cosi pebbles plus (nyeste modellen heter pebbles pro tror jeg).
Viktigste med bilstol er at hellingen er rundt 45grader når bilstolen står montert i bilen din :) du måler det med å installere stolen og bruke måleapp på telefon, kommer opp veiledning om du søker på måle helling i bilstol i Google. Men det er såpass mange stoler som vil passe til adapter på den vogna at du sikkert finner en som sitter godt i bilen også :)
 
Vi har en buggaboo fox som vi har vært super fornøyde med! Tar ekstremt liten plass i bil, og kan i tillegg ta av alle hjul enkelt for å få den minimal. Annen fordel er at bagdelen også kan slås sammen så den tar liten plass under transport. Synes den er lett å trille og har brukt det på ulendt terreng og i snø. Har fungert veldig bra, og fint med mulighet for å låse forhjulene når det er mye snø/ grus feks, og ha fri sving til vanlig. Men når det kommer til vogner så er jo alle forskjellige på hva de liker men anbefaler å prøve vognene. De fleste vogner har vel adaptere til bilstol så du kan klikke de på litt uavhengig av merke. Vi har cybex bilstol og vet at de fleste merker funker med adapter.
 
Hadde Emmaljunga nxt90 sist, men dette var i 2016 og det var den absolutt første utgaven. Endte med å selge den relativt raskt da sønnen min ble for lang for den et år senere.

Har forstått i ettertid at den nå kommer med forlengerdel, men kommer nok til å kjøpe noe annet denne gangen dog venter jeg nok litt før jeg setter meg inn i det ;-)
 
Vi skaffet oss en stokke trailz i dag, veldig fornøyd med valget:joyful: passer perfekt til vår bruk og en fordel at den kan stilles inn til en mann på 2m også:hilarious:
Er bare gubben som har lappen, så vi måtte ha en vogn som var lett å få med seg på buss ol. Veldig praktisk vogn som er lett å klikke av og legge sammen. Kan hvertall anbefales til bybruk:joyful:
 
Nå har jeg også begynt å orientere meg i barnevogn-jungelen, og her er det jaggu mye å sette seg inn i :woot:
Noen som har tanker rundt ergonomisk eller flat sittedel? Veldig usikker på hva jeg bør gå for..
 
Nå har jeg også begynt å orientere meg i barnevogn-jungelen, og her er det jaggu mye å sette seg inn i :woot:
Noen som har tanker rundt ergonomisk eller flat sittedel? Veldig usikker på hva jeg bør gå for..
Enig! Dette lurer jeg også veldig på. Herremin for en jungel.. Altfor mange valg til ei ubesluttsom ei som meg :joyful:
 
Nå har jeg også begynt å orientere meg i barnevogn-jungelen, og her er det jaggu mye å sette seg inn i :woot:
Noen som har tanker rundt ergonomisk eller flat sittedel? Veldig usikker på hva jeg bør gå for..
Tror det er veldig forskjellig hva folk foretrekker!:) Jeg har valgt å ha flat sittedel til mine, og kan ikke se for meg at de ville ha likt ergonomisk :rolleyes:
 
Er det noen som har erfaring med vognene og bilsetene fra jollyroom? Det er så billig at man begynner nesten å lure litt.. :wideyed:
 
Nå har jeg også begynt å orientere meg i barnevogn-jungelen, og her er det jaggu mye å sette seg inn i :woot:
Noen som har tanker rundt ergonomisk eller flat sittedel? Veldig usikker på hva jeg bør gå for..
Om jeg ikke husker helt fel blir ofte de ergonomiske vokst ut ganske raskt.
Vår emmaljunga kan garantert 4 åringen fortsatt sitte i om det skulle trenges så liker at det er plass, bruker uansett liggedelen så lenge som mulig og etter det ligger jo sittedelen ned og kan bygge rundt med pledd fram til de kan sitte mer komfortabelt
 
Er det noen som har erfaring med vognene og bilsetene fra jollyroom? Det er så billig at man begynner nesten å lure litt.. :wideyed:
Jollyroom har jeg selv kun positive erfaringer med, men pass på å sjekke litt på bilsetene for ville ikke kjøpt de billigste, men axkid har en som vi brukte sist (har også de neste str i axkid) og veldig fornøyd med dem samtidig som at den har en base som kan festes med isofix eller belte som hjelper en del.

Og vognene er det jo stor forskjell på kvalitet da i forhold til prisen, men spørs jo på hvor mye man kan bruke på det da.
 
Er det noen som har erfaring med vognene og bilsetene fra jollyroom? Det er så billig at man begynner nesten å lure litt.. :wideyed:

Jeg sjekker alltid tester på bilstoler :p alle bilstolene på jollyroom er godkjente etter norsk minimumsstandard, men jeg foretrekker at de er testet i sidekollisjon også. :) Enkelte av eu-standardene er kun for frontkollisjon.
 
Jeg arvet en Stokke trailz fra søsteren min. Veldig fin og praktisk vogn :happy: liker at den har terrenghjul på seg så vi kan trille litt oppi skogen hvor det er skogsvei :love7

Har sett litt på Stokke trailz selv ! Er den stabil ? har hund og går mye tur både på asfalt og grus / ulendt terreng. Hva synes du om hjulene ?
 
Har sett litt på Stokke trailz selv ! Er den stabil ? har hund og går mye tur både på asfalt og grus / ulendt terreng. Hva synes du om hjulene ?

jeg syns den virker god og stabil, samt at søsteren min var veldig fornøyd med den :happy: jeg har selv hund, men hun må jeg tilvenne å gå ved siden av :p hjulene syns jeg er genial, ettersom vi får mye i mer ulendt terreng så passer disse hjulene ypperlig (de som man fyller luft i) :D
 
På fredag kjøpte jeg og forloveden min vogn!!! Iiiiiik! Det ble som planlagt og ønsket: Cybex ePriam, kjøpte også bilstolbase (roterbar) til Cybex barnesete som jeg skal kjøpe fra min kusine. Pga plassmangel (og forhåpentligvis snart flytting) kommer ikke vognen før i september, men helt greit det da den kommer ferdig montert.

Nå mangler vi bare ALT annet av utstyr :joyful:
 
På fredag kjøpte jeg og forloveden min vogn!!! Iiiiiik! Det ble som planlagt og ønsket: Cybex ePriam, kjøpte også bilstolbase (roterbar) til Cybex barnesete som jeg skal kjøpe fra min kusine. Pga plassmangel (og forhåpentligvis snart flytting) kommer ikke vognen før i september, men helt greit det da den kommer ferdig montert.

Nå mangler vi bare ALT annet av utstyr :joyful:

Vet du hvordan priam er på annet underlag enn asfalt? Er så få erfaringer å finne om den vogna:p
 
Back
Topp