Vogntråd - Del dine erfaringer

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Jeg lagde en sånn her tråd for en stund siden, men har prøvd enda flere vogner siden den gang og forumet har sikkert fått nye brukere. Bare fordi jeg elsker å diskutere barnevogn, og fordi det sikkert kan være nyttig for de som er på jakt etter sin første (eller andre, tredje..) vogn.
Hva man ser etter og liker med ei vogn er absolutt subjektivt, så det er gøy å lese andres erfaringer :) Kan være enkeltvogn, søskenvogn og sykkel/sportsvogn.

Vogn:
Fordeler:
Ulemper:
Konklusjon:
Ekstrautstyr og hacks: (Typ har du brukt et annet regntrekk eller byttet ut noen deler for å gjøre vogna mer funksjonell)
 
Vogn: Bugaboo Buffalo
Fordeler: God størrelse på babybag som er grei å bære med seg opp trapper osv. Vogna er enkel å manøvrere og store hjul gjør at den klarer asfalt, grussti og snøvær godt. Det finnes dog enda bedre vogner i terreng og på holke, men denne er likevel god nok. Også har bugaboo utrolig gode kalesjer, samt mulighet for å bytte ut kalesje etter ønske/behov. Sittedelen er ergonomisk som gjør at de minste babyene sitter godt og man kan gjerne bytte litt tidlig om man har en baby som hater bag/vogn/å ligge flatt. Vogna veier lite og blir ganske liten sammenlagt.

Ulemper: Sittedelen kunne ha vært enda større, mitt litt store barn fikk det trangt fra 1,5-2 år med vinterpose oppi. Samtidig trenger barn kanskje mindre plass enn vi tror, han klagde ikke selv på plassen og sov 2,5-3 timer i vogna så SÅ trangt kan det ikke ha vært. Jeg savner også flere justeringer i ryggen på sittedelen. Man kan velge mellom liggende, halvveis sittende og helt rett nesten foroverlent rygg. Skulle gjerne hatt et par innstillinger til.

Konklusjon: Vil si at ulempene her ikke er veldig dominerende, og pluss for at bugaboo fortsatt lager og selger ekstradeler til utgåtte modeller som feks denne. Kan derfor godt anbefale å kjøpe en modell på bruktmarkedet.

Ekstrautstyr/hacks: Det originale regntrekket er litt trælete, særlig i minusgrader så man kan godt feks bytte ut med tinkafu regntrekk eller det nye trekket som bugaboo produserer. Har også brukt tinkafu sitt myggnett fremfor det originale, og organizer fra tinkafu. Man får kjøpt sommerkalesje med lufting, som forsåvidt er bra, men ulempe at man ikke kan velge å «lukke» luftelukene slik at babyen fort får sol i ansiktet fra siden. Ellers en god sommerkalesje med innebygd myggnett. Løste problemet med luftelukene ved å feste en tynne gulpeklut over kalesjen (ikke over åpningen såklart) med klesklyper)
 
Morsom tråd :)

Vogn: Babyjogger City Elite (1. generasjon)

Fordeler:
- Lang og romslig sportsdel, mener det er en av de største på markedet. Min 4-åring kan fortsatt ligge veldig komfortabelt oppi :rolleyes:
- Store hjul
- Veldig god trillekomfort
- Tåler opp til 35 kilo, varer lenge
- Lufteluker på sidene og titteluke oppe på kalesjen
- Svingbart hjul som kan låses
- Som bagvogn er den veldig høy
- Superlett å legge sammen, drar bare i ei snor
- Veldig lett å regulere liggestilling, ingen "faste" innstillinger

Ulemper:
- 3-hjuling (vet mange anser dette som en ulempe)
- Ganske bred over bakhjulene, veldig kjedelig i butikken f.eks...
- Sportsdelen kan kun snus fremover
- Fotstøtten er skral
- Kan være litt skranglete noen ganger (merk at min vogn er 5 år gammel :rolleyes:)
- Ryggen kan ikke være helt rett med mindre man bruker en snor

Konklusjon: Jeg var vanvittig fornøyd med denne fra 1 år til barnet mitt sluttet å bruke den som 3,5 åring. Har brukt den i to babyperioder og den har fått masse juling, men er fortsatt hel og pen! Ikke i daglig bruk nå lenger, men sparer den til minste begynner i barnehagen. Den var nemlig helt perfekt som sovevogn der :) Ville ikke kjøpt den igjen til nyfødt, men synes den er en veldig god sportsvogn. Tror at 2. gen City Elite har en del forbedringer fra det jeg nevner.


Ekstrautstyr og hacks: Tinkafu regntrekk og solskjerm, matbrett/bøyle.
 
Vogn: Emmaljunga Super Viking

Fordeler:
- Lun og stor babybag
- Offroadhjul er helt nydelige på høst/vinterstid
- Ergonomisk sittedel (elsk!)
- God demping
- God trillekomfort
- Sportsdel kan snus begge veier
- Svingbare hjul som kan låses
- Kalesje kan byttes ut
- Lang kalesje

Ulemper:
- Relativt stor sammenlagt
- Utgått modell, så utstyr må kjøpes på bruktmarkedet (med noen få unntak)
- Mener jeg leste sittedelen tåler maks 18 kg, som jeg synes er lite
- Emmaljunga taper seg mye på bruktmarkedet. Litt kjedelig for oss som liker å prøve forskjellige vogner i løpet av vognperioden.
- Synes kalesjen er litt "svak". De som er på vanlige Emmaljungavogner (ikke utskiftbare) er mye mer solide.

Konklusjon: den ultimate babyvogna, men etter 1-1,5 år foretrekker jeg litt lettere vogner. Elsker at man kan bytte kalesjer etc, men kjedelig at utstyr kan være vanskelig å få tak i.

Ekstrautstyr og hacks: koppholder fra tinkafu og votteklyper til å holde vognposer oppe.
 
Vogn: Thule urban glide

Fordeler:
- Stor og romslig babybag med praktisk myggnett og stormtrekk. Bagen er høyt plasser på vogna.
- god kalesje på sittedel
- Utrolig god trillekomfort og demping, denne vogna forserer alle hinder og terreng. Utrolig god på snøføre, tjukk isholke og slaps samtidig som den er smidig å manøvre på kollektivtransport og i butikker
- veldig godt håndtak med mange justeringsmuligheter, passer for både lave og ekstra lange trillere
- håndbrems
- god liggestilling på sittedel
- gode luftemuligheter på sittedel ved varmt vær
- enkel å legge sammen
- svingbart forhjul som kan låses
- ok+ størrelse på handlekurven under
- Vogna selges jo som terreng/joggevogn og til det kommer den virkelig til sin rett med store lufthjul og god demping. Om man løper på bane, kan man faktisk stille inn helling på hjulet i låst posisjon sånn at den heller svakt mot den ene siden. Ikke hatt nytte av akkurat denne funksjonen selv da.

Ulemper:
- kalesjen på bagen er ikke optimal, så anbefaler å bruke sammen med en kalesjeforlenger. Savner også litt luftemuligheter i bagens kalesje, det blir ganske varmt i den på en skikkelig sommerdag.
- sittedelen er kun vendt forover.
- savner justerbart fotbrett på sittedel for bedre komfort
- hele selen må demonteres når man skal sette i feks lammeskinn eller vognpose. Og den prosessen er noe ordentlig træl. Så anbefaler absolutt vognpose med borrelåsåpning i ryggen.

Konklusjon: En utrolig god terrengvogn som samtidig kan brukes overalt. Jeg synes ikke sittedelen er helt optimal, mye fordi den ikke er vendbar, men også fordi den er vanskelig å få helt rett i ryggen når barnet er våken. Vogna tar litt plass sammenlagt, men blir så kompakt som mulig er for en sånn vogn og bagen kan gjøres helt flat. Jeg elsker trillekomforten en trehjuling gir, men synes den passer best i bagperiode og deretter igjen ved nærmere 1,5 år. Dette er en smakssak da, for noen både babyer og foreldre er det helt fint å gå fra bag til forovervendt sittedel. Jeg solgte min til fordel for en annen trehjuling, og det skal sies - denne vogna går som hakka møkk på Finn.no, så det er ikke vanskelig å få solgt denne til en høy bruktpris hvis man ombestemmer seg eller kjøper for kun å ha et års tid :)

Ekstrautstyr og hacks: Originalt regntrekk, dette var veldig bra. Myggnett og organizer fra Tinkafu. Kalesjeforlenher fra Tinkafu.
 
Super tråd, håper noen vil dele noen erfaringer om Britax Smile II/III som jeg vurderer

Vogn: TFK Joggster Adventure (2018)

Fordeler:
- 3 store lufthjul gjør den superlett å navigere og super trillekomfort
- Store lufthjul gjør den god i terreng og snø
- Svingbart fronthjul som kan låses
- Håndbrems (stor fordel i glatt/bratt nedoverbakke og om man skal jogge med den)
- Stor babybag og sittedel
- Flere reguleringsmuligheter på håndtaket
- Full liggestilling og enkel og fleksibel justeringsmekanisme
- Finnes reservedeler og ekstrautstyr
- Ganske stor kurv under (i hvertfall med babybag)
- Varer lenge både i fht vekt og størrelse på setet

Ulempe:
- Sportsdelen er kun forovervendt *
- Tar ganske stor plass sammenlagt, litt styr å lukke helt så ville ikke brukt den mye inn og ut av bil
- Ganske kort kalesj på sportsdel
- Med sittedelen blir kurven under vanskeligere å nå tak i siden den sitter ganske lavt

Hack:
- Multi X/mono bag som gjør det mulig å gjøre om til sittedel vendt mot den som kjører.
- Kalesjeforlenger
- Regntrekk fra tinkafu (universal som passer alle vogner, veldig bra trekk)
- Sjekk vedlikeholdsvideoer på youtube (The Stroller Workshop) for hvordan man strammer bremser, smører fronthjul osv.


*) Det finnes babybag (som kanskje er standard på den nyere versjonen av vognen) som kan justeres og brukes bakovervendt så det er mulig å ha barnet vendt mot seg i hvertfall til rundt 18mnd, men har ikke prøvd dette selv.

Konklusjon: Vi valgte denne vognen fordi vi trengte en god hverdagsvogn som tåler både snø, terreng. Jeg ønsket også en løpevogn og da ble en trehjuling med store lufthjul og håndbrems en del av kravene. Vi har vært veldig fornøyd med vognen og den ble hardt brukt i 2,5 år (vi hadde ikke bil så den var hovedframkostmiddel og i daglig bruk), men selv nå er den i god stand og klar til bruk for nestemann. Det er en solid, stødig vogn. Samtidig opplevde vi fort en del punkteringer så måtte skifte slange et par ganger og byttet framhjulet en gang (sannsynligvis vår egen feil), men etter det første året har vi klart oss uten punkteringer faktisk, men en fordel er at det finnes reservedeler å få kjøpt. Til nestemann skal vi ha denne vogna, men vi kommer sannsynligvis også til å kjøpe en vogn hvor vi kan ha barnet vendt mot oss, og som tar mindre plass i bila.
 
Last edited:
Vogn: Britax Smile3/SmileIII

Fordeler:
-Fungerer bra i by (smal og lett å manøvrere) og med låste hjul fungerer den bra på grusvei og i lysløypa her i nærheten.
-God demping
-Stor og god kalesje på sittedelen. Tror det har kommet sommerutstyr man kan bytte til også?
-Lufting med myggnett i kalesje på bag og sittedel
-Originalt myggnett har SPF50
-Originalt regntrekk passer veldig bra på bagen
-Lett vogn
-Stooor kurv under vogna, plass til alt

Ulemper:
-Med sittedel i oppreist posisjon er det litt trøblete å ha ulåste hjul inne på kjøpesenteret. Fungerer liksom ikke helt, mulig for lite vekt på framhjulene?
-Originalt regntrekk passer ikke helt på sittedelen, virker litt lite i liggeposisjon.
-Originalt regntrekk lekker gjennom litt vann ved masse regn og minst en time trilling.
-Babyshop sa dette var vogna med minst sittedel (ikke ergonomisk). Vårt barn er litt lite og opplever at den fortsatt er for stor for vår 1,5-åring. Støtter opp med pledd etc for å ikke falle ut til sidene (bruker str 74/80 i klær).
-Opplever vogna som litt ustødig med tung stelleveske på styret. Mulig fordi barnet i vogna er litt for lett og vogna er lett i seg selv. Men har stort sett alltid sekken oppi kurven uansett.

Konklusjon:
Utrolig fornøyd med vogna. Pga lite barn, så ville jeg nå i ettertid prøvd flere vogner med ergonomisk sittedel før jeg bestemte meg.

Ekstrautstyr og hacks:
Ville prøvd et annet regntrekk som kanskje var større og holdt vannet enda bedre ute.
Ellers ser jeg frem til at noen andre kan komme med tips her ;)
 
Vogn: Britax Smile3/SmileIII

Fordeler:
-Fungerer bra i by (smal og lett å manøvrere) og med låste hjul fungerer den bra på grusvei og i lysløypa her i nærheten.
-God demping
-Stor og god kalesje på sittedelen. Tror det har kommet sommerutstyr man kan bytte til også?
-Lufting med myggnett i kalesje på bag og sittedel
-Originalt myggnett har SPF50
-Originalt regntrekk passer veldig bra på bagen
-Lett vogn
-Stooor kurv under vogna, plass til alt

Ulemper:
-Med sittedel i oppreist posisjon er det litt trøblete å ha ulåste hjul inne på kjøpesenteret. Fungerer liksom ikke helt, mulig for lite vekt på framhjulene?
-Originalt regntrekk passer ikke helt på sittedelen, virker litt lite i liggeposisjon.
-Originalt regntrekk lekker gjennom litt vann ved masse regn og minst en time trilling.
-Babyshop sa dette var vogna med minst sittedel (ikke ergonomisk). Vårt barn er litt lite og opplever at den fortsatt er for stor for vår 1,5-åring. Støtter opp med pledd etc for å ikke falle ut til sidene (bruker str 74/80 i klær).
-Opplever vogna som litt ustødig med tung stelleveske på styret. Mulig fordi barnet i vogna er litt for lett og vogna er lett i seg selv. Men har stort sett alltid sekken oppi kurven uansett.

Konklusjon:
Utrolig fornøyd med vogna. Pga lite barn, så ville jeg nå i ettertid prøvd flere vogner med ergonomisk sittedel før jeg bestemte meg.

Ekstrautstyr og hacks:
Ville prøvd et annet regntrekk som kanskje var større og holdt vannet enda bedre ute.
Ellers ser jeg frem til at noen andre kan komme med tips her ;)
Har du prøvd Easygrow Minimizer oppi sittedelen? :)
 
Vogn: britax smlle 2

Fordeler: Den vogna som er nærmest å være perfekt. Romslig kurv under, vendbar sittedel, god både sitte- og ligge posisjon, justerbart fotbrett, lang og god kalesje. Stormtrekket fungerer godt, og den kommer med bøyle. Gode seler og, lett å sette i vognpose o.l. Vi har ikke brukt den med bag, men britax (og Volvo) sine babystoler kan settes rett på understellet.

Ulemper: Små barn som ikke klarer å sitte ordentlig oppreist selv synker litt sammen i sittedelen. Tar litt stor plass sammenlagt, man må ta bag/sittedel av understellet, og selv om understellet blir ganske flatt blir ikke sittedelen helt flat. Nokså høy, noe som egentlig er en fordel, men den kan føles litt ustabil hvis man bruker vogna med barnet vendt mot deg, i helt sittende posisjon, og framhjula løse, og du feks skal opp over en fortauskant e.l.

Konklusjon: Som jeg startet med, det nærmeste jeg kommer den perfekte vogn. Jeg liker godt høyden, gode hjul, og kalesja er et salsargument i seg selv. Ungene sover så godt på sommer og vinter.


Ekstrautstyr og hacks: (Typ har du brukt et annet regntrekk eller byttet ut noen deler for å gjøre vogna mer funksjonell
Tinkafu eller easygrow regntrekk, Tinkafu sin solskjerm kan gjøre at man kan skjerme helt for sol på sommeren. Bugaboo organiser/buggybag passer veldig godt til å ha på styret. Easygrow minimizer øker sitte-komforten veldig.
 
Vogn: Joolz Hub+

Fordeler:
  • Tar liten plass sammenlagt, kan legges sammen med sittedelen montert på om den er montert forover
  • Vendbar sittedel
  • God kalesje med luftemuligheter
  • 3 justeringer for den flate sittedelen, blir helt flat i liggeposisjon.
  • Smart bøyle som enkelt kan tas av på ene siden
  • Utrolig god demping til å være en så liten nett vogn. Vil si den slår Bugaboo Buffalo i støvlene hva gjelder demping.
  • Utrolig lettkjørt vogn som kommer frem over alt. Trillet nå nylig på hardpakket snø og det var uproblematisk.
  • Fint design
  • God løsning for 5-punktssele som sitter godt rundt barnet.
  • Finnes bag til vogna (ikke prøvd denne selv)
  • Synes vesla på 9 mnd sitter fint i vogna og har gjort det fra vi tok den i bruk rundt 7mnd
Ulemper:
  • Sittedelen er litt lavt plassert, men gjør ikke noe for meg som er lav
  • Styret skulle gjerne kunne gått enda høyere, ikke noe problem før du bikker 185-190 tenker jeg. Mannen på 2m får til å trille men må gå litt bøyd.
  • Kan være litt kronglete å komme til kurven under, hadde gjerne sett at den var hakket større også.
  • Sittedelen er ikke av de lengste på markedet, men tåler 20kg.
Konklusjon:
Jeg absolutt elsker denne vogna, og synes det er rart jeg ikke ser flere av den rulle rundt omkring. Den er liten, smidig og for meg en perfekt vogn til både reise og hverdagsbruk som faktisk er mer enn en kjøpesentertrille. Den takler fint litt terreng og hardpakket snø. Ville likevel ikke gått flere timer på grusvei eller blaut løssnø med denne, men der har jeg en annen vogn som fyller det behovet. Den ruller veldig lett og kan oppbevares stående i sammenlagt tilstand.

Ekstrautstyr og hacks: Har brukt tinkafu solskjerm. Foreløpig også tinkafu regntrekk, men det er hakket massivt for denne vogna, så tenker å få kjøpt det originale trekket etterhvert.
 

Vedlegg

  • BF9E0B03-2B38-4149-9B03-9007E2A40AA9.jpeg
    BF9E0B03-2B38-4149-9B03-9007E2A40AA9.jpeg
    5,1 MB · Visninger: 61
Vogn: TFK Mono combi eco
Fordeler:
  • Forhjulet kan låses
  • God å trille, enkel å navigere på f.eks butikker med fremhjulet ulåst
  • Ganske store hjul, gjør vogna brukbar til løping
  • Bagdelen gjøres om til sittedel, altså ikke nødvendig å kjøpe to deler. Vendbar.
  • Håndbrems, kjekt ved bruk i bratte bakker.
  • Plass til vinterpose i bagdelen (vi har brukt Voksi City)
  • Får plass i bagasjerommet i en VW Golf.
  • Enkelt å ta av forhjul ved behov, relativt enkelt å ta av bakhjul ved behov.
  • Superenkel å slå sammen og ta av bagdel.
  • Punkteringsfrie hjul. Finnes også lufthjul hvis man heller ønsker det.
Ulemper:
  • Orginalt regntrekk har dårlig lufteløsning, må være åpent for å slippe inn luft
  • Dårlig løsning på sikkerhetssnor/håndleddstropp
  • Bremsen må strammes jevnlig, blir slakk og siger når den står i låst posisjon.
  • TFK har dårlig utvalg i stellevesker/stellesekk
Konklusjon: Allsidig og slitesterk. Sporty vogn som er liten og smidig nok til bybruk. Har ikke prøvd sittedelen enda, så har dessverre ingen kommentarer til den! Har ikke angret en dag på at vi valgte TFK :)

Ekstrautstyr og hacks: Synes stellevesken Skiphop Duo Signature er veldig praktisk og den matcher godt med vognen (for de som bryr seg om sånt :) ). Har kjøpt ny håndleddstropp som festes på håndtaket i stedet for den orginale. Har Tinkafu med refleks.
 
Har du prøvd Easygrow Minimizer oppi sittedelen? :)
Nei, men har vurdert det. Er du fornøyd med den?
Skal se når neste mini skal sitte oppi der om han/hun er like liten, kan hende vi kjøper inn da. Kjekt at det er plass å vokse i selvsagt, da :)
 
Nei, men har vurdert det. Er du fornøyd med den?
Skal se når neste mini skal sitte oppi der om han/hun er like liten, kan hende vi kjøper inn da. Kjekt at det er plass å vokse i selvsagt, da :)
Jeg kjøpte den nylig selv, og skulle ønske jeg brukte den på lillegutt når han var mindre (jeg har city elite). Men vet mange bruker den i overgang fra liggedel til sittedel, så derfor jeg lurte på om du hadde prøvd :) virker i hvert fall som om den gir en bedre plassering av barnet :)
 
Last edited:
Vogn: Joolz Hub+

Fordeler:
  • Tar liten plass sammenlagt, kan legges sammen med sittedelen montert på om den er montert forover
  • Vendbar sittedel
  • God kalesje med luftemuligheter
  • 3 justeringer for den flate sittedelen, blir helt flat i liggeposisjon.
  • Smart bøyle som enkelt kan tas av på ene siden
  • Utrolig god demping til å være en så liten nett vogn. Vil si den slår Bugaboo Buffalo i støvlene hva gjelder demping.
  • Utrolig lettkjørt vogn som kommer frem over alt. Trillet nå nylig på hardpakket snø og det var uproblematisk.
  • Fint design
  • God løsning for 5-punktssele som sitter godt rundt barnet.
  • Finnes bag til vogna (ikke prøvd denne selv)
  • Synes vesla på 9 mnd sitter fint i vogna og har gjort det fra vi tok den i bruk rundt 7mnd
Ulemper:
  • Sittedelen er litt lavt plassert, men gjør ikke noe for meg som er lav
  • Styret skulle gjerne kunne gått enda høyere, ikke noe problem før du bikker 185-190 tenker jeg. Mannen på 2m får til å trille men må gå litt bøyd.
  • Kan være litt kronglete å komme til kurven under, hadde gjerne sett at den var hakket større også.
  • Sittedelen er ikke av de lengste på markedet, men tåler 20kg.
Konklusjon:
Jeg absolutt elsker denne vogna, og synes det er rart jeg ikke ser flere av den rulle rundt omkring. Den er liten, smidig og for meg en perfekt vogn til både reise og hverdagsbruk som faktisk er mer enn en kjøpesentertrille. Den takler fint litt terreng og hardpakket snø. Ville likevel ikke gått flere timer på grusvei eller blaut løssnø med denne, men der har jeg en annen vogn som fyller det behovet. Den ruller veldig lett og kan oppbevares stående i sammenlagt tilstand.

Ekstrautstyr og hacks: Har brukt tinkafu solskjerm. Foreløpig også tinkafu regntrekk, men det er hakket massivt for denne vogna, så tenker å få kjøpt det originale trekket etterhvert.
Hvilken vogn har du som funker best på løssnø?
 
Hvilken vogn har du som funker best på løssnø?
Der har jeg Tfk Mono. Skulle vel si at Thule urban glide er den aller beste jeg har prøvd i løssnø pga de store bakhjulene, men denne er rett bak og har andre fordeler som Thule ikke har :)
Med det sagt, var ute og trilla i dag og det er ganske tungt i løssnø uansett.
 
Noen som har Uppababy Vista V2 og vil dele erfaringer om den? :)
Vi har brukt den i et år nå, og er veldig fornøyd.

Fordeler:
- Lett å slå sammen, og tar liten plass sammenslått.
- God høyde på både ligge- og sittedel, med muligheter for å heve det enda mer med adapter ved behov.
- Enkelt å ta vogna fra hverandre
- Diiiger kurv (jeg tok ukeshandelen i denne)
- God og lett å trille
- Lett å endre mellom faste og svingbare forhjul
- Gode solskjermer både ligge- og sittedel
- Mulighet for å bygge ut til søskenvogn
- Kjekt med flere fargemuligheter enn svart og grå

Ulemper
- Kan virke litt stiv i ramma (men jeg tror den må være det for å kunne funke som søskenvogn)
- Kunne vært mer fleksibelt håndtak
- Solskjerm på liggedel er litt enten/eller. Enten helt oppe eller helt nede.
- Ganske bred bakerst
- Liggedel virker litt kort, men er på størrelse med Bugaboo sin

Jeg trooor jeg har kommet på alt nå, spør om det er noe konkret du lurer på. :)
 
Der har jeg Tfk Mono. Skulle vel si at Thule urban glide er den aller beste jeg har prøvd i løssnø pga de store bakhjulene, men denne er rett bak og har andre fordeler som Thule ikke har :)
Med det sagt, var ute og trilla i dag og det er ganske tungt i løssnø uansett.
Lover bra for bruktkjøpet mitt av mountain buggy da :hilarious:
Beholder buffaloen inntil videre men er usikker på hva jeg ender opp med til slutt. Var på barnas hus og så på Nxt90 med outdoor understell og det var visstnok grei demping på 2022modellen, men dyr da.
 
Lover bra for bruktkjøpet mitt av mountain buggy da :hilarious:
Beholder buffaloen inntil videre men er usikker på hva jeg ender opp med til slutt. Var på barnas hus og så på Nxt90 med outdoor understell og det var visstnok grei demping på 2022modellen, men dyr da.

Ja jeg mener at den som heter emmaljunga nxt90 select eller noe sånn skal ha fått veldig forbedra demping sammenligna med de tidligere versjonene. Men har ikke kjent på en i butikk for å sammenligne, må nesten se om jeg kjenner forskjell i dempingen neste gang jeg er innom barnas hus, haha.
Mountain buggy burde gjøre det bra i snø ja! :)
 
Back
Topp