Vognpose!

Katta

Forumet er livet
Aprilbarna`15
♡ Maibarna ♡
Novemberlykke 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Vi må etterhvert kjøpe en vognpose til vinteren, og lurer derfor på hva dere anbefaler! Hvilken pose har dere, hva mener dere er fordeler og ulemper? Finner bare en test fra 2011 på nett, men det har vel gjerne skjedd litt siden da... :)

Posen skal brukes i sportsdel, alle poser har vel ikke åpning for seler?
 
Jeg er veldig fornøyd med vår Voksi Urban. Den holdt mini varm i mai da det var så kaldt. Den har forlengerdel så den kan brukes en god stund :) den har åpning til selene. Det samme har Voksi city. Vet ikke forskjellen på de to annet enn at urban har to glidelåser og city har en. Voksi har jo kommet ut best i test, og er ett godt gammeldags merke.
Babybanden har tilbud på Odenwalder (skrives det sånn?) så jeg, de har visst bursdag. Fri frakt også. Har sett noen anbefale den.
Barnas hus har visst fri frakt de også :)
 
Vi har Voksi Urban:) Veldig fornøyd så langt, men har ikke brukt den mer enn halvannen uke (like lenge som vi har brukt sportsdelen)..
Fordeler: Ull i underdel, dun i overdel. Mulighet for å åpne ved fotenden for lufting. Ekstra forlengerdel gir svært lang brukstid. Uttagbar og vaskbar pute. Flere hull for seler:)
 
Slenger meg på og anbefaler Voksi Urban. Vi har brukt vår en stund, og jeg finner ingen ulemper med den!
 
Som over, voksi urban!
 
Veldig fornøyd med vår easygrow :) fikk vår i barselgave, så har egentlig ikke valgt selv, men veldig fornøyd heldigvis :D Står at den var best i test i fjor ;)
 
Vi kjøpte Voksi Urban i går, mye fordi jeg har hørt mye skryt om den, og fordi den er best i test. :) Gleder meg til å bruke den. :)
 
Hadde voksi urban til første, var i utgangspunktet fornøyd med den inntil vi skulle bruke forlengerdelen, den var alt for lang ifht vognen... (Emmaljunga duo edge) og måtte "krølle" den nederst i fotenden..

Syns også det ville vært bedre med en som man kan åpne på midten i stede for på begge sidene.. Følte jeg måtte ha dyne/teppe under, for den ble så åpen..
Dette var i 2010, så de kan ha gjort endringer siden den gang..

Har kjøpt easy grow nå, spent på å bruke den...
 
Vi har Voksi City etter storesøster og er fornøyde! Voksi Urban vant test før Voksi City ble lansert.. ;)

Voksi City har, som noen skriver over her, bare en glidlås istedenfor to slik som Voksi Urban. Har hørt av dem som har prøvd begge, eller jobber i barnehage, at Voksi Urban blir litt åpen i toppen iforhold til Voksi City, som er lunere og greiere med mulighet for å snurpe mer sammen rundt hodet. Voksi Urban har ull i bunnen, mens City er en ren dunpose. Er usikker på hva slags forskjell det utgjør.. Vi har brukt lammeskinn inni eller under posen, og har aldri tenkt på at det er dumt uten ull i bunnen.

Nå har vi kjøpt en Odenwälder-pose til storesøster. Den virker god og varm, men kanskje litt stivere og tykkere enn Voksi-posene. Dessuten har den ikke forlengerdel, slik som Voksi-posene, men er bare lang i seg selv. Kan se for meg at den blir voldsom til en liten baby, i hvertfall hvis man skal ha den oppi en bag-del.

De aller fleste vognposer har hull, eller mulighet for å klippe hull, til seler.
 
Vi har Voksi City etter storesøster og er fornøyde! Voksi Urban vant test før Voksi City ble lansert.. ;)

Voksi City har, som noen skriver over her, bare en glidlås istedenfor to slik som Voksi Urban. Har hørt av dem som har prøvd begge, eller jobber i barnehage, at Voksi Urban blir litt åpen i toppen iforhold til Voksi City, som er lunere og greiere med mulighet for å snurpe mer sammen rundt hodet. Voksi Urban har ull i bunnen, mens City er en ren dunpose. Er usikker på hva slags forskjell det utgjør.. Vi har brukt lammeskinn inni eller under posen, og har aldri tenkt på at det er dumt uten ull i bunnen.

Nå har vi kjøpt en Odenwälder-pose til storesøster. Den virker god og varm, men kanskje litt stivere og tykkere enn Voksi-posene. Dessuten har den ikke forlengerdel, slik som Voksi-posene, men er bare lang i seg selv. Kan se for meg at den blir voldsom til en liten baby, i hvertfall hvis man skal ha den oppi en bag-del.

De aller fleste vognposer har hull, eller mulighet for å klippe hull, til seler.
Jeg har kikka på voksi city, den er veldig pen, men har den hull til seler? Oog, er den vannavvisende?
 
Voksi city! Varm og god, forlengerdel, lunere enn voksi urban synes jeg. Har lammeskinn under posen, men har hatt uten å, babyen var like varm. Dessuten synes jeg voksi city ser finere ut enn urban :)
 
Jeg har kikka på voksi city, den er veldig pen, men har den hull til seler? Oog, er den vannavvisende?
Den har hvertfall hull til seler. Vet ikke om den er vannavvisende, men tror det?
 
Den har hvertfall hull til seler. Vet ikke om den er vannavvisende, men tror det?
Ja, tenker mest at den ikke blir fuktig - bor på Vestlandet, så her er det ofte litt fuktig selv om det ikke regner. Da bør jeg kanskje ha ull, når jeg tenker meg om?

Ett spørsmål til forresten, antiskli på baksida, hvilke poser har det? :)
 
Ja, tenker mest at den ikke blir fuktig - bor på Vestlandet, så her er det ofte litt fuktig selv om det ikke regner. Da bør jeg kanskje ha ull, når jeg tenker meg om?

Ett spørsmål til forresten, antiskli på baksida, hvilke poser har det? :)
Uææææ, må man ha det også? Hehe
 
Ja, tenker mest at den ikke blir fuktig - bor på Vestlandet, så her er det ofte litt fuktig selv om det ikke regner. Da bør jeg kanskje ha ull, når jeg tenker meg om?

Ett spørsmål til forresten, antiskli på baksida, hvilke poser har det? :)
Urban har hvertfall antiskli på baksiden. Elsker den posen, og Johannes eeeelsker å ligge i den :)
 
Ja, tenker mest at den ikke blir fuktig - bor på Vestlandet, så her er det ofte litt fuktig selv om det ikke regner. Da bør jeg kanskje ha ull, når jeg tenker meg om?

Ett spørsmål til forresten, antiskli på baksida, hvilke poser har det? :)

De fleste posene har antiskli bak tror jeg (Voksi City og Urban, Odenwalder og Easygrow iallefall), og alle har mulighet for å lage hull til seler. Tror alle er slik at man må klippe selv, men det er sydd klart hvis du skjønner.

Ingen av posene er vel vanntette, men så lenge de har sånn glatt stoff er de vannavvisende. Som regel har man vel fottrekk over uansett, og regntrekk hvis det regner eller snør. Om den har ull i bunnen eller ikke tror jeg ikke har noe å si på fuktighet.. Vi bor i Trøndelag og ungene sover ute i all slags vær, og dét tror jeg aldri har slått meg som at det skulle ha noe å si fra eller til. De er ihvertfall alltid tørre, gode og varme uansett vær. :)

Tror det er mest smak og behag hvilken pose man går for, forskjellene er ikke all verden. :)
 
De fleste posene har antiskli bak tror jeg (Voksi City og Urban, Odenwalder og Easygrow iallefall), og alle har mulighet for å lage hull til seler. Tror alle er slik at man må klippe selv, men det er sydd klart hvis du skjønner.

Ingen av posene er vel vanntette, men så lenge de har sånn glatt stoff er de vannavvisende. Som regel har man vel fottrekk over uansett, og regntrekk hvis det regner eller snør. Om den har ull i bunnen eller ikke tror jeg ikke har noe å si på fuktighet.. Vi bor i Trøndelag og ungene sover ute i all slags vær, og dét tror jeg aldri har slått meg som at det skulle ha noe å si fra eller til. De er ihvertfall alltid tørre, gode og varme uansett vær. :)

Tror det er mest smak og behag hvilken pose man går for, forskjellene er ikke all verden. :)

Takk for grundig svar! Ja, det blir vel smak og behag til slutt, jeg må bare orientere meg best mulig - tenker vi ønsker oss det til jul, og da må jeg ha bestemt meg på forhånd. :) Mulig det ikke har noe å si angående ull nei, bare føler at vinteren her ofte kan bli litt klam.. (Bor ved fjorden).
 
Uææææ, må man ha det også? Hehe
Nei, tror det spørs på vogna. :) Vi har Stokke Crusi og city elite, city elite er mer glatt enn crusi er -så tror vi bør ha antiskli hvis den skal brukes i begge :)
 
Jeg har brukt voksi urban til storebror, veldig fornøyd med at den holdt han god og varm og at den ikke ble våt i klamt vær. Men den er som mange sier her litt for åpen i toppen, husker jeg brukte et voksen-ullskjerf rundt hodet og halsen for å tette igjen glippen.
Brukte lammeskinn under, og det gjorde at posen skled på tross av antiskli, men det er knyting bak oppe på posen så den vil holde seg på plass for de med vogn hvor det er noe å feste i ;)
Bruker easygrow lite bilstolposen oppå lammeskinnet i vogna nå, men litt usikker om jeg skal bruke voksi når hun vokser ut av bagen eller om vi skal prøve voksi City om forlengeren til urban får plass i søskenvogna..
 
Back
Topp