Vognpose?

fagerlund

Betatt av forumet
Veldig usikker på om det er nødvendig med vognpose i vogna. Har dundyne å trekk til å ha over vogna. Har termin i november så blir over vinteren. Hva skal dere bruke? :)
 
Har kjøpt vognpose, fordi jeg snublet over en på salg. Den virker lun og deilig, men det blir det helt sikkert med dundyne og, så det er vel en smakssak tenker jeg :)
 
Jeg har vognpose fra forrige barn og skal bruke igjen. Det er veldig godt og varmt inni i posen :) Om du vil bruke dyne, så må du ha lammeskinn under ellers blir det kaldt :)
 
Har Easygrow dunpose, med lammeskinn. En god og varm vognpose er et must gjennom vinteren synes jeg, hadde ikke klart oss uten. Alle mine barn har sovet ute på dagtid fra de var noen mnd gamle. Liker bedre å ha en varm pose med mindre klær, enn å kle på lag på lag på lag med klær, tepper, pledd osv. Og så liker jeg best naturlige materialer, som dun eller ull i posen, ikke syntetisk fyll..
 
Har Easygrow dunpose, med lammeskinn. En god og varm vognpose er et must gjennom vinteren synes jeg, hadde ikke klart oss uten. Alle mine barn har sovet ute på dagtid fra de var noen mnd gamle. Liker bedre å ha en varm pose med mindre klær, enn å kle på lag på lag på lag med klær, tepper, pledd osv. Og så liker jeg best naturlige materialer, som dun eller ull i posen, ikke syntetisk fyll..

Enig 100% :)
 
Kommer til å ha sauskinn under babyen, dun-bilstolpose for å legge babyen i, og så et godt ullpledd på toppen - også selvfølgelig trekket til baggen :)
 
Hadde voksi urban sist og blir denne gangen å ha saueskinn, dundyne, vognteppe og trekket til vogna :)
 
Her har vi easygrow fra første mann som var nesten ikkje brukt, siden det er så mildt her på vestlandet om vinteren, så den blir nok brukt på ekstra kalde dager, og så holder eg på å strikke+sy vognpose sjølv som blir brukt utenom :)
 
Anbefaler voksipose og evt sauskinn under i vogna.
Det er bare peronlig erfaring da, men opplevde på vintertid at dyne ble i kaldeste laget her. Men kommer jo seff ann på type dyne og :)
Vi er allergiske mot dun, så vi kan ikke bruke det, og da blir andre typer dyner kanskje kaldere :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
  • Liker
Reactions: KS
Skal sy en kopi av RisaRosa posene i blått selvfølgelig :) Den blir det vinterdyne i, som kan byttes med sommerdyne når det blir nødvendig :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Skal sy en kopi av RisaRosa posene i blått selvfølgelig :) Den blir det vinterdyne i, som kan byttes med sommerdyne når det blir nødvendig :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Åå.. Det vil jeg og.. Høres vanskelig ut :/ Har du oppskrift?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Nei det fins ikke oppskrifter på den. Men det er mye bilder av den på nette :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Skal sy en kopi av RisaRosa posene i blått selvfølgelig :) Den blir det vinterdyne i, som kan byttes med sommerdyne når det blir nødvendig :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Di er kjempefine :) hva slags dyne bruker du i?? Type fyll i vinterdyna?? Også lyst å sy men blir nok voksivarianten.... :)
 
Hurra, voksi City posen vi har fra før passet jo fint i baggen når jeg tok av forlengeren. :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Vi fikk med en vognpose hans søster har brukt for maaange år siden... Synes den så så stor ut så tok litt mål i dag. Så da at det faktisk var en voksipose!! Men er vel 20 år gammel... Tok den mest med fordi eg ikke kunne si nei når ho stod på sida.....

Kan ikke heilt se for meg en så stor pose i ei vogn... Men tror målene var ca like store som jeg har sett på flere oppskrifter fra folk som syr selv.... Har ikke kjøpt vogn enda så litt vanskelig å vite....
 
Voksiposen, den bretteposen passer overhodet ikke i baggen vår. Den heter vel voksi classic. Ingen pose er så varm, men den tar mye plass. Vi har også voksi city og det gikk fint :)
 
Får ikke helt bestemt meg for om jeg skal øsnke pose av besteforeldre eller om jeg skal lage selv.... Hadde vært moro med hjemmelaget :)
 
Vurderte også å lage en selv, men ser at form og tid strekker ikke til. Oh nå når City posen passa så er ikke behovet der heller.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Back
Topp