Vognpose og bilstolpose?

Har kjøpt begge deler. Syns det er greit med pose i bilstolen når jeg skal levere i barnehagen og må bære med meg bilstolen. Og slippe å kle på han masse klær om morgenen kun for å kjøre hun i bhg og hjem igjen og måtte ta av alle de varmeklærne igjen.
 
Hår både vognpose og bilstolpose fra før, og hatt god bruk for begge to . Har adapter på vognen så var mye enklere når jeg skulle inn på butikken å løfte bilstolen på vognen, og da lå ungen godt i posen når vi skulle farte rundt :) Ofte var bilen kald ( dette blir andre desember baby) så var greit å slippe å måtte kle lag på lag med tøy for å holde baby varm, og heller kle på han litt og ha han i bilstolposen :smug: Blir det godt å varmt i bilen så drar man bare ned glidelåsen:) I vognen har jeg en litt lengre vognpose fordi bilstolposen er litt kortere. Både bilstol - og vognposen kjøpte jeg på Jollyroom, betalte 700kr for begge for noen år siden :D
 
Vi har kjøpt begge deler. Tenker det kan være greit med bilstolpose når vi skal inn og ut plasser, så får den heller være åpen i bilen hvis det er for varmt der. Men siden jeg er førstegangs aner jeg ikke om det vil fungere i praksis. Kjøpte bilstolposen brukt på finn og satser på å få solgt den igjen hvis den ikke blir brukt :)
 
På førstemann hadde jeg ikke bilstolpose - etterhvert kjøpte vi aeromoov til å ha i bilsetet da hun ble så ufattelig varm og klam i ryggen i bilsetet. Aeeomooven bruker hun fortsatt(!) - vi kjører ganske mye og lange turer så for oss var det et "må ha" fremfor bilstolpose.

Men med nr to som kommer før jul tenker jeg det er mer praktisk med bilstolpose - især med tanke på barnehagelevering av eldste og lignende
 
På førstemann hadde jeg ikke bilstolpose - etterhvert kjøpte vi aeromoov til å ha i bilsetet da hun ble så ufattelig varm og klam i ryggen i bilsetet. Aeeomooven bruker hun fortsatt(!) - vi kjører ganske mye og lange turer så for oss var det et "må ha" fremfor bilstolpose.

Men med nr to som kommer før jul tenker jeg det er mer praktisk med bilstolpose - især med tanke på barnehagelevering av eldste og lignende
Hva er aeromoove? Aldri hørt om.
 
Vi har kjøpt begge deler. Største grunnen til at vi kjøpte bilstolpose er at vi da får montert selene godt inntil kroppen uten så mye klær imellom. [emoji5]
 
Eg har 2 jenter fra før ei e født i november og andre født i januar, har aldri trengt bilstolpose, heller ikkje hatt ny bil, har bare pakka på med dyne/teppe så eg kunne ta av når bilen blei varm [emoji6]
 
Hva er aeromoove? Aldri hørt om.

Aeromoove er et sitte/liggeunderlag til bilstol og til vogn. På sommeren har jeg brukt det i vognen istedenfor lammeull.

Kopierer ellers beskrivelse rett fra barnas hus siden de har fin og enkel (og bedre forklaring) :)

"Sitteunderlag med 3D- struktur. har 95 prosent luft og 5 prosent materiale. Den tillater luften å sirkulere fritt under barnet og gir en behagelig overflate i alle temperaturer. På sommeren forhindrer 3D-strukturen at barnet svetter i stolen. På vinteren bidrar den til raskt å gi en varmende overflate. Dessuten bidrar sitteunderlaget til å forlenge bilstolens levetid. Passer alle bilstoler og kan enkel rengjøres på 40 grader."
 
Aeromoove er et sitte/liggeunderlag til bilstol og til vogn. På sommeren har jeg brukt det i vognen istedenfor lammeull.

Kopierer ellers beskrivelse rett fra barnas hus siden de har fin og enkel (og bedre forklaring) :)

"Sitteunderlag med 3D- struktur. har 95 prosent luft og 5 prosent materiale. Den tillater luften å sirkulere fritt under barnet og gir en behagelig overflate i alle temperaturer. På sommeren forhindrer 3D-strukturen at barnet svetter i stolen. På vinteren bidrar den til raskt å gi en varmende overflate. Dessuten bidrar sitteunderlaget til å forlenge bilstolens levetid. Passer alle bilstoler og kan enkel rengjøres på 40 grader."
Takk for forklaring. Høres nyttig ut, spesielt om sommeren og på langtur.
 
Brukte begge deler. Hadde bilstol pose fast i bilstolen hele tiden. Egen vogn pose til vogna.
 
Vi har bare brukt bilstolposen noen dager men jeg er allerede sikker på at den er verdt hver krone og litt til! Baby er veldig kald og det er helt genialt og kunne putte henne oppi en varm og lun pose, den beskytter jo litt mot trekk også.
 
Vi skulle ikke ha bilstolpose, bare legge ullpledd osv over dem. Men når jentene var premature og det var «snøstorm» dagen vi skulle hjem kommanderte jeg sambo til babybutikken for å kjøpe bilstolposer uansett pris [emoji38] Veldig fornøyd med det nå selvom vi bare har vært ute to ganger siden. Jentene skal ikke fryse altså.
 
Har easygrow bilstolpose og er ganske sikker på at det var en god investering [emoji847] Har easygrow nature vognpose til vogna. Tenkte at det er greit med en pose i hver.
 
Vi har bare brukt bilstolposen noen dager men jeg er allerede sikker på at den er verdt hver krone og litt til! Baby er veldig kald og det er helt genialt og kunne putte henne oppi en varm og lun pose, den beskytter jo litt mot trekk også.

Hvordan tror du den er å bruke i vogn? Har kjøpt bilstolpose (voksi) og vognpose, men vognposen er jo så utrooolig stor i forhold til nyfødt baby. Tenker kanskje bilstolpose er lunere siden den er kortere? Blir vel å ha et teppe rundt inn posen, siden den er litt åpen i ryggen.
 
Vi har kjøpt bilstolpose selv om vi har varm garasje og bil som blir fort varm. Jeg synes ikke noe om å ha masse klær og tykke dresser mellom barnet og beltene og jeg synes det virker så lunt og godt. Det er jo bare å dra opp glidelåsen hvis det blir varmt, det er mye enklere det enn å begynne og kle av klær underveis. Det er også mer praktisk med tanke på å bære bilstolen fra leiligheten og ned i garasjen, da trenger man ikke ha på så mye ytterklær men kan åpne posen når man setter stolen inn i bilen. Jeg er ekstremt kald av meg selv, da, og er livredd for at hun skal fryse.

Det er veldig fornuftig å ikke ha så mye klær på baby. Vet ikke om dere har lest den artikkelen om at de ikke anbefaler å ha på jakke i bil? Jeg tenker det er samme prinsipp på de små. Så vi også skal ha pose til stol :)
 
Hvordan tror du den er å bruke i vogn? Har kjøpt bilstolpose (voksi) og vognpose, men vognposen er jo så utrooolig stor i forhold til nyfødt baby. Tenker kanskje bilstolpose er lunere siden den er kortere? Blir vel å ha et teppe rundt inn posen, siden den er litt åpen i ryggen.

Det går nok helt fint å bruke den i vogna så lenge den passer, den er jo ganske lik bare mindre og med hullene :) Vi har vognpose i samme merke og jeg synes den er like lun og god, altså :)
 
Det går nok helt fint å bruke den i vogna så lenge den passer, den er jo ganske lik bare mindre og med hullene :) Vi har vognpose i samme merke og jeg synes den er like lun og god, altså :)

Takk for svar :)
Da får jeg bare se som havner oppi vogna i begynnelsen, vi har en voksi city som vognpose. Også skal jeg ha lammeskinn i vogna, så da blir det nok lunt på tross av hullene i bilstolpose. Men bilstolpose vil vi garantert få bruk for uansett da bilen vår parkeres ute og må kjøres en stund før den er varm. Hjelpemeg så mye tid som går med til å tenke på at ungen skal holde riktig temperatur ute i kulda :hilarious: må jo uansett se an om han er en varm eller kald fyr.
 
Takk for svar :)
Da får jeg bare se som havner oppi vogna i begynnelsen, vi har en voksi city som vognpose. Også skal jeg ha lammeskinn i vogna, så da blir det nok lunt på tross av hullene i bilstolpose. Men bilstolpose vil vi garantert få bruk for uansett da bilen vår parkeres ute og må kjøres en stund før den er varm. Hjelpemeg så mye tid som går med til å tenke på at ungen skal holde riktig temperatur ute i kulda :hilarious: må jo uansett se an om han er en varm eller kald fyr.

Vi hatt også Voksi City i vogna og jeg synes hun ligger kjempelunt og fint selv om den er stor :)
 
Back
Topp