Vognpose og bilstolpose?

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Assistert-jentene
Trenger man både vanlig vognpose og bilstolpose?

Ser de selger en som heter 'voksi move' som er til bilstolen. Men er dette nødvendig? Bilen vår blir varm rimelig kjapt, og kan tenke meg de kommer til å smelte inni en sånn pose...? [emoji53]

Hvis vi da kjøper en bilstolpose, er det enkelt å ta den ut av bilen sammen med barnet og legge rett i vogna forresten? Da vil jo fordelen bli mye mer fornuftig plutselig.
 
Vi hadde ikke bilstolpose til nr 1. Men så er hun født i juli! Men hun har heller aldri behøvd på vinteren. Så vi tenkte uten nå også! Tror det er en ting man klarer seg uten, men sikkert er ålreit å ha også? :)

Men dyyyyrt, tenker jeg. Vi har garasje også, så bilen er aldri så kald!
 
Vi fikk voksi urban vognpose av mine foreldre som vi skal ha i vogna. Har ikke tenkt å bruke penger på bilstolpose. På vestlandet blir det aldri skikkelig vinter, samt vi har ny bil som er oppvarmet før vi setter oss inn (om det skulle være kaldt ute) [emoji4] men for de som har er det sikkert supert [emoji106]
 
Jeg kjøpte en voksi move brukt for 300kr. Ser helt ny ut. Jeg ser mange bruker pose når du bruker bilstolen på understellet. Men har ikke erfaring selv. [emoji4]
 
Vi har kjøpt bilstolpose selv om vi har varm garasje og bil som blir fort varm. Jeg synes ikke noe om å ha masse klær og tykke dresser mellom barnet og beltene og jeg synes det virker så lunt og godt. Det er jo bare å dra opp glidelåsen hvis det blir varmt, det er mye enklere det enn å begynne og kle av klær underveis. Det er også mer praktisk med tanke på å bære bilstolen fra leiligheten og ned i garasjen, da trenger man ikke ha på så mye ytterklær men kan åpne posen når man setter stolen inn i bilen. Jeg er ekstremt kald av meg selv, da, og er livredd for at hun skal fryse.
 
J
Trenger man både vanlig vognpose og bilstolpose?

Ser de selger en som heter 'voksi move' som er til bilstolen. Men er dette nødvendig? Bilen vår blir varm rimelig kjapt, og kan tenke meg de kommer til å smelte inni en sånn pose...? [emoji53]

Hvis vi da kjøper en bilstolpose, er det enkelt å ta den ut av bilen sammen med barnet og legge rett i vogna forresten? Da vil jo fordelen bli mye mer fornuftig plutselig.

Jeg kjøpte Voksi Move i går på Finn.no og kommer til å bruke den både i bilstol og vogn det første året. Du trenger ikke ha på baby så mye klær inni den siden det er dun og ull, og den kan åpnes helt. Det som er praktisk er åpningen til selene, man trenger ikke ta baby ut av posen hvis hun/han sover, bare lirke av beltet og løfte hele posen med baby ut :)

De har mange pent brukt på nettet så ville ikke nødvendigvis kjøpt de nye.
 

Vedlegg

  • IMG_1758.JPG
    IMG_1758.JPG
    201,2 KB · Visninger: 81
  • IMG_1759.JPG
    IMG_1759.JPG
    335 KB · Visninger: 83
Vi kommer ikke til å kjøpe bilstolpose, men jeg har strikket hver sin. De har jeg også tenkt til å bruke i vognbaggene. Ellers kommer vi nok til å bruke mye bare ullpledd over babyene i bilstolene. Da er det veldig enkelt å bare løfte vekk teppet hvis det blir varmt i bilen og ta på igjen teppet når vi skal bære dem inn. Storebror var mye varm, så han hadde smeltet i sånn pose ala voksi move.
 
Vi har kjøpt egen pose til vogn og en til bilstolen.
Blir første gang med vinterbaby, men begge mine var små når de blir født og tror ikke mini her blir store karen heller. Så har heller pose som kan åpnes med lite klær under på kjøreturer enn å kle på de for mye.
 
Vi kjøper ikke pose til bilstolen. Har varm garasje og direkte utgang fra egen kjeller ut i den.
Legger heller på dyne om vi skal ut en liten tur i mellom bil og hus andre steder.
Vognpose er på plass :) Det virker så praktisk og lett. :)
 
Kommer nok ikke til å kjøpe bilstolpose. Et godt teppe/dyne gjør jobben like godt i mitt hode. Bilstolposen vil jo uansett bli brukt i kort tid (3-4 mnd), så synes ikke det er verdt det.
Tror uansett ikke det er mulig på en enkel måte å flytte sovende baby med bilstolposen over i vogn da selene på tres ut av posen.
 
Husker jeg ønsket meg bilstolpose sist, men da var mini et halvt år på vinteren så syntes ikke det var noe vits.

Denne gang har jeg kjøpt en på salg og gleder meg til å kunne slippe masse påkledning kun for en kort biltur :) Tenker også det er smart ift at det ikke skal være for mye under selene.
 
Kjøpte bilstolpose på finn.no. 100, - aldri brukt :)
 
Kommer nok ikke til å kjøpe bilstolpose. Et godt teppe/dyne gjør jobben like godt i mitt hode. Bilstolposen vil jo uansett bli brukt i kort tid (3-4 mnd), så synes ikke det er verdt det.
Tror uansett ikke det er mulig på en enkel måte å flytte sovende baby med bilstolposen over i vogn da selene på tres ut av posen.

Det er åpning til selene så er lett å ta av beltet og flytte baby ut i posen :)
 
Har kjøpt voksi move light. Den er ikke i dun så blir ikke så varm som vanlig move. Det anbefales og ha glidlåsen åpen mens man kjører bilen. Den røde utløserknappen på fempunktselen skal helst være godt synlig tilfelle evakuering. Kommer til å kombinere med ullteppe som lett kan flyttes. Ikke hatt bilstolpose til de andre og savnet det faktisk litt. Greit å ha på vei fra bil til butikk for eksempel...:)
 
har en voksl move til bilstolen og syns den var kjekk å ha da vi slapp å kle på ungen så mye klær. er ganske kaldt her så kjekk å ha når vi skulle bære baby ut til bilen og skrape is og varme opp bilen. jeg er jo mest alene på morgenen. ellers hadde jeg og har tenkt å ha en tykk vognpose i vogna som er der fast til de dagene vi må ut å trille bort til bhg osv.
 
Jeg har kjøpt begge deler, men kjøpte det brukt på finn.no :) Hadde jeg ikke fått tak i brukt, hadde jeg kun gått for vognpose :) Kjøpte VOksi Move og Voksi Urban :)
 
Vi hadde voksi move til førstemann, fikk den med når vi kjøpe bilstolen. I vogna brukte vi dyne eller bilstolposen, og så kjøpte vi vognpose når dyna/posen ble for liten. Slik fikk vi isllefall fordelt utgiften litt, er så mye som skal kjøpes til å begynne med:)
 
Vi hadde voksi move til førstemann, fikk den med når vi kjøpe bilstolen. I vogna brukte vi dyne eller bilstolposen, og så kjøpte vi vognpose når dyna/posen ble for liten. Slik fikk vi isllefall fordelt utgiften litt, er så mye som skal kjøpes til å begynne med:)

Det sa faktisk hun jeg kjøpte bilstolposen av også; at de hadde brukt den i vogna også den første tiden :) Lurt!
 
Babyshop hadde 50% på voksi bilstolpose så da ble det en som matchet voksi posen til vognen [emoji106] Vi hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe, men tror det kommer godt med.
 
Back
Topp