Vognpose og bilstolpose

Hermine

Gift med forumet
Her er det så mange valgmuligheter, og vanskelig å vite hva man egentlig trenger! Råd mottas med takk. Her er tankene mine.
Bilstolpose: jeg strikker egen pose i ull (ikke veldig tykk, men heller ikke tynn), med hull til sele. Har strikket et skikkelig tykt ullpledd, og ønsker å bruke dette i bilstolen... Tenker å kjøpe et lammeskinn for vogn/bilstol og ha under. Har lyst til å bruke det jeg har laget selv fremfor å kjøpe dunpose, men er det tilstrekkelig tror dere? Må jo selvfølgelig tilpasse hvor mye baby har på under posen ift. temperatur.

Vognpose: har lyst på Voksi City, den nye med ull i underdelen. Denne vil vel få plass i Emmaljunga-bagen? Er det anbefalt å ha lammeskinn under denne?

Her er det så mange valgmuligheter, og vanskelig å vite hva man egentlig trenger! Råd mottas med takk. Her er tankene mine.
Bilstolpose: jeg strikker egen pose i ull (ikke veldig tykk, men heller ikke tynn), med hull til sele. Har strikket et skikkelig tykt ullpledd, og ønsker å bruke dette i bilstolen... Tenker å kjøpe et lammeskinn for vogn/bilstol og ha under. Har lyst til å bruke det jeg har laget selv fremfor å kjøpe dunpose, men er det tilstrekkelig tror dere? Må jo selvfølgelig tilpasse hvor mye baby har på under posen ift. temperatur.

Vognpose: har lyst på Voksi City, den nye med ull i underdelen. Denne vil vel få plass i Emmaljunga-bagen? Er det anbefalt å ha lammeskinn under denne?

Hjemmestrikket med lammeskinn under holder helt sikkert. Er imponert over håndarbeids-skillsene dine!
Selv kjøpte vi bilstolpose etter anbefaling fra min bror og svigerinne som også har et vinterbarn. Vi gikk for en Reflexpose i dun med ull i rygg. Kjøpte den i en kampanjeperiode på Barnas Hus for halv pris :D
Egentlig var vi der for å kjøpe Voksi City (jeg liker best poser med åpning på midten), men så fikk vi litt anbefalinger der også, både fra svigerinne og hun i butikken. Så da ble det Voksi Urban med ull i ryggen. Også denne var satt ned i pris fordi de skulle få inn noen nye med litt annet trekk. Hun nevnte ikke at City skulle komme med ull i rygg, så det var jo litt synd. Men nå fikk vi kjøpt både vognpose og bilstolpose til en veldig grei pris, så da er jeg fornøyd :happy:
Alt i alt virket det som ull i rygg i posen var et stort pluss, og da skulle man slippe ekstra lammeskinn ifølge hun på Barnas Hus.

Jeg har strikket bilpose i ull :)

Til vogna har vi kjøpt voksi urban.. :)

Så godt å høre! Jeg strikker ullpose nå. Så da blir det ullpose samt lammeskinn i bilstolen. I vogna har vi tenkt å kjøpe Voksi City. Så tror vi har funnet løsningen nå:-)

Har du bilde av ullposen?

Jeg har igjen å stryke over posen og over sømmene.. Har ikke symaskin, så monterte posen for hånd..
Posen har noen småfeil, men er kjempe stolt over å ha klart lage den på egenhånd :)) <3
Hadde aldri trudd jeg skulle klare det for noen måneder siden :D

ImageUploadedByBV Forum1442658050.732700.jpg

PS. Den ble veldig stor, så tror jeg må strikke en til som kan brukes i begynnelsen.
Jeg strikket størrelse 3-6 måneder, tenkte jeg kunne bruke den og bare brette opp ermene i begynnelsen, men det går nok ikke..

Jeg har igjen å stryke over posen og over sømmene.. Har ikke symaskin, så monterte posen for hånd..
Posen har noen småfeil, men er kjempe stolt over å ha klart lage den på egenhånd :)) <3
Hadde aldri trudd jeg skulle klare det for noen måneder siden :D

Vis vedlegget 136787

Veldig fin! Synes du er flink:-) Jeg skal også sy min sammen for hånd, gjør alltid det med strikketøy. Vær forsiktig med å stryke perlestrikken (hvis det er det som er øverst), den kan miste elastiteten og strukturen. Glattstrikken kan du fint presse litt.
Jeg strikker 0-3 mnd, men har forlenget den med 1 cm - får håpe den blir passende i starten og kan brukes frem mot våren..

Veldig fin! Synes du er flink:-) Jeg skal også sy min sammen for hånd, gjør alltid det med strikketøy. Vær forsiktig med å stryke perlestrikken (hvis det er det som er øverst), den kan miste elastiteten og strukturen. Glattstrikken kan du fint presse litt.
Jeg strikker 0-3 mnd, men har forlenget den med 1 cm - får håpe den blir passende i starten og kan brukes frem mot våren..

Takk for tipsene :) skal være forsiktig når jeg stryker posen!! :)

Hva slags garn bruker du til din bilpose? Og hvilken oppskrift følger du? Jeg strikket denne etter en oppskrift på drops.. Tenker kanskje prøve meg på den fra boka "myk start" i størrelse 0-3 mnd. Men er usikker på hva slags garn jeg skal bruke :)

Har strikkey den fra "myk start" mener jeg, i garn fra drops, dobbel tråd med katisma:) ble ganske ok:) mn strikket onn hull til seler og, ikke bare festet i bunnen :) håper dette funker fint i bilstolen:)

Vedlegg

• 1442699671350.jpg
    1442699671350.jpg
    68,8 KB · Visninger: 53
Har strikkey den fra "myk start" mener jeg, i garn fra drops, dobbel tråd med katisma:) ble ganske ok:) mn strikket onn hull til seler og, ikke bare festet i bunnen :) håper dette funker fint i bilstolen:)

Utrolig fin bilpose!! :) helt nydelig farge på garnet!!
Det hørtes smart ut med hull til seler også. Kanskje jeg skulle prøvd det jeg også. Syns du oppskriften var lett og følge?

Det hørtes smart ut med hull til seler også. Kanskje jeg skulle prøvd det jeg også. Syns du oppskriften var lett og følge?

Sniker. Jeg har strikker den og synes oppskriftene var veldig grei. Den ser snodig og slankere ut helt til du har montert ferdig ;)

Vi skal ha hjemmestrikket bilstolpose. Tanten min er så snill å strikke til oss :) Og i vogna skal vi ha voksi urban, den har svigermor sagt hun vil kjøpe :):)

Takk:) syntes det var en grei oppskrift ja, bortsett fra at det ikke var lagt inn hull annet enn til bunnselen i bilsetet..
Det var altså ikke laget hull til selene som skal gå over ermene.. Så for meg at det ble vanskelig å få på selene med bare ett hull, så lagde to på langs lengre oppe på ryggen:) vet ikke om det ble riktig , eller lett å forstå:p

Takk for tipsene :) skal være forsiktig når jeg stryker posen!! :)

Hva slags garn bruker du til din bilpose? Og hvilken oppskrift følger du? Jeg strikket denne etter en oppskrift på drops.. Tenker kanskje prøve meg på den fra boka "myk start" i størrelse 0-3 mnd. Men er usikker på hva slags garn jeg skal bruke :)

Jeg strikker en Drops-oppskrift, pose med fletter og perlestrikk. Garnet er Merino extra fine, pinne 4. Her er det også bare hull til bunnselen, men jeg tenker det er greit. Skal ikke ha på så mye klær under, annet enn at selen vil sitte godt inntil kroppen. Med lammeskinn i setet, ullundertøy og tykt ullteppe over burde det gå greit.
ImageUploadedByBV Forum1442761937.097841.jpg

Veldig fin pose! :-)

Jeg strikker en Drops-oppskrift, pose med fletter og perlestrikk. Garnet er Merino extra fine, pinne 4. Her er det også bare hull til bunnselen, men jeg tenker det er greit. Skal ikke ha på så mye klær under, annet enn at selen vil sitte godt inntil kroppen. Med lammeskinn i setet, ullundertøy og tykt ullteppe over burde det gå greit.
Vis vedlegget 136974
Den posen så skikkelig fin ut! Men vanskelig kanskje? ;) må kanskje strikke en til, i en større størrelse.. Strikket i 0-3 mnd nå.. :)

Har aldri skjønt det med bilpose jeg :/ det ser jo fryktelig varmt ut for den lille. Stolen i seg selv er jo varm, og med yttertøy og teppe får det holde i massevis :) vognpose har vi voksi urban, ikke sånn kjempefornøyd med åpningen på den, litt prakk at det er glidelås på begge sider. Så vi har brukt dundyne og teppe den første tiden, så bruker vi posen når barnet er større.

Den posen så skikkelig fin ut! Men vanskelig kanskje? ;) må kanskje strikke en til, i en større størrelse.. Strikket i 0-3 mnd nå.. :)

Den er litt mer avansert med tanke på mønsteret, men fletter er ikke vanskelig. Det går veldig fort å lære hvis man ikke kan det fra før:-) Men er nok lurt å ha litt strikkeerfaring før man gir seg i kast med denne, for det er mye som skjer på en gang. Denne har åpning i bunnen, så håper jeg kan bruke den lenger enn til 3 mnd ved å åpne bunnen.. Ellers så tenker jeg at utover våren trenger man kanskje ikke pose? Jeg strikker ikke en til, men har tenkt å strikke en ull heldress fra 0-6 mnd (Nøstebarndressen).

Back
Topp