Vognpose eller bilstolpose?

Fampå4?

Flørter med forumet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Hei!

Som førstegangsgravid blir jeg ofte litt "lost" i hva som er fint å ha sammenlignet med nødvendig av utstyr til den lille:p Noen som har noen erfaringer med vinterbaby og vognpose vs. bilstolpose? En av delene, begge deler og noen som har noen typer å anbefale?
 
Hei!

Som førstegangsgravid blir jeg ofte litt "lost" i hva som er fint å ha sammenlignet med nødvendig av utstyr til den lille:p Noen som har noen erfaringer med vinterbaby og vognpose vs. bilstolpose? En av delene, begge deler og noen som har noen typer å anbefale?
Har kjøpt begge deler :happy: men bilstolpose kan fint brukes i vognen den første tiden, så er ikke nødvendig med begge med engang, men bilstolposen er ikke så stor, så de vokser fort i fra den :happy:
 
Jeg syns det er tiltak å flytte posen mellom bilstol og vogn, knippe opp selene osv. Så jeg går for bilstolpose i bilstolen og vanlig vognpose i vogna :)
 
Jeg syns det er tiltak å flytte posen mellom bilstol og vogn, knippe opp selene osv. Så jeg går for bilstolpose i bilstolen og vanlig vognpose i vogna :)
Samme her :happy:
 
Ok, takk for svar! :) noen merker dere vil anbefale?
 
Jeg har kjøpt voksi move bilstolpose og voksi urban vognpose med forlenger. Kjøpt begge deler brukt for 800 til sammen. Begge deler er kjøpt nye til sesongen i fjor og ser helt nye ut fortsatt.
 
Vognpose med mulighet til forlengerdel. Bilstolpose dropper vi for det har vi erfart er altfor varmt inne i bilen uansett hvordan baby er antrukket.

Jeg elsker easygrow vintervognposen :gen014
 
Vi dropper sannsynligvis vognpose denne gangen pga oppvarmet bil/ bil i garasje mulighet. Men vi har en fra voksi. Bruker dyne i vogna den første tiden :)
 
Kjøper kun Voksi Urban med forlengerdel til den lille. Varmer opp bilen før vi tar med baby ut uansett, så trenger ikke bilstolpose:)
 
Vognpose med mulighet til forlengerdel. Bilstolpose dropper vi for det har vi erfart er altfor varmt inne i bilen uansett hvordan baby er antrukket.

Jeg elsker easygrow vintervognposen :gen014

Jeg har kjøpt easygrow vintervognposen og den virker så god og varm! Men den tar jo så utrolig mye plass, skjønner ikke hvordan den og baby skal få plass i bagdelen på vogna? :hilarious: Er det vanlig at den nederste delen henger utenfor bagen liksom? Eller bare stapper man alt oppi bagen? :oops:

Jeg har forøvrig kjøpt Reflex Lun bilstolpose. Kjøpte denne brukt, burde denne vaskes før bruk tro? Synes den virker helt ren..
 
Jeg har kjøpt easygrow vintervognposen og den virker så god og varm! Men den tar jo så utrolig mye plass, skjønner ikke hvordan den og baby skal få plass i bagdelen på vogna? :hilarious: Er det vanlig at den nederste delen henger utenfor bagen liksom? Eller bare stapper man alt oppi bagen? :oops:

Jeg har forøvrig kjøpt Reflex Lun bilstolpose. Kjøpte denne brukt, burde denne vaskes før bruk tro? Synes den virker helt ren..

Hvilken vogn har du? Syns easygrow gikk fint i trailz.. stapper alt oppi da, henger ikke på utsiden :p
 
Hvilken vogn har du? Syns easygrow gikk fint i trailz.. stapper alt oppi da, henger ikke på utsiden :p
Britax *smile 3, tror den har ganske liten bagdel :joyful: Vi har også en gammel Simovogn, og der vil det ikke være noe problem å få plass til vognposen :p Trailz sin bag er bok en del større enn britax din.
 
Britax *smile 3, tror den har ganske liten bagdel :joyful: Vi har også en gammel Simovogn, og der vil det ikke være noe problem å få plass til vognposen :p Trailz sin bag er bok en del større enn britax din.
Ja Britax sin er ganske liten. Jeg har skinnpose, god gammaldags. Og jeg tror den er ganske stor i forhold til vognen :hilarious: får stappe det oppi :smug:
 
Har begge deler, men har ikke vintervognpose. Kjøpte en brukt Voksi vognpose som passer best til vår/høst. Vi bor oppe i nord, men ved kysten. Vi har mellom 5 grader og kanskje opp til -5 grader om vinteren, sjelden noe kaldere. Kan vi f.eks bruke pledd i/oppå vognposen eller bør vi ha vintervognpose og? Er heelt ny på dette. :hilarious:
 
Har begge deler, men har ikke vintervognpose. Vi bor oppe i nord, men ved kysten. Vi har mellom 5 grader og kanskje opp til -5 grader om vinteren, sjelden noe kaldere. Kan vi f.eks bruke pledd i/oppå vognposen eller bør vi ha vintervognpose og? Er heelt ny på dette. :hilarious:

Hva slags vognpose har du da?
Man kan jo gjøre som man vil, vinskapet dun dyne inn i vår vognposen hvis vi har glemt vinterposen i barnehagen f.eks. Men jeg elsker vinterposen, og det samme gjør barnet. Så lun, myk, varm og god. Ville personlig aldri vært foruten. De koster litt, men er så verdt det. I begynnelsen av sesongen legger vi barnet bare i vanlige klær oppi, deilig for dem. Så kler vi litt mer på etterhvert som det blir kaldere. Men her på Sørlandet blir det ikke så kaldt heller :p
 
Hva slags vognpose har du da?
Man kan jo gjøre som man vil, vinskapet dun dyne inn i vår vognposen hvis vi har glemt vinterposen i barnehagen f.eks. Men jeg elsker vinterposen, og det samme gjør barnet. Så lun, myk, varm og god. Ville personlig aldri vært foruten. De koster litt, men er så verdt det. I begynnelsen av sesongen legger vi barnet bare i vanlige klær oppi, deilig for dem. Så kler vi litt mer på etterhvert som det blir kaldere. Men her på Sørlandet blir det ikke så kaldt heller :p
Okei! :happy: Kanskje greit å ha! Legger til bilde av den... Er Voksi (best til vår og høst fikk jeg høre). Den er kanskje litt tynn? Kjennes ut som en dyne, men ikke av den tjukkeste sorten. Vi skal holde øynene åpen; er nok best å ha noe varmt så man slipper å styre med flere pledd og dyner i vogna haha! :hilarious:
 

Vedlegg

  • 37821637-8386-4491-89F1-7A3E2DA8F549.jpeg
    37821637-8386-4491-89F1-7A3E2DA8F549.jpeg
    55,7 KB · Visninger: 38
Okei! :happy: Kanskje greit å ha! Legger til bilde av den... Er Voksi (best til vår og høst fikk jeg høre). Den er kanskje litt tynn? Kjennes ut som en dyne, men ikke av den tjukkeste sorten. Vi skal holde øynene åpen; er nok best å ha noe varmt så man slipper å styre med flere pledd og dyner i vogna haha! :hilarious:

Den er litt tynn ja, men god de andre årstidene :)
Jeg ville absolutt kjøpt ja, sparer for mye styr :p
Vi har easygrow nature, elsker den :D
 
Her blir det både vinterpose og bilstolpose :happy: nå har jeg 2 barn fra før og tenker det kan vær greit nå til vinteren å bruke bilstolpose spesielt når jeg skal levere de andre 2 barna i bhg. Da trenger ikke babyen å ha på seg så mye klær.
 
Back
Topp