Vognpose, dyne, bekledning i vogn.

<3 spireliten

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
❤ Aprilbarna19 ❤
Til dere som har gjort dette før, hva er vanlig å ha i vognen av lammeskinn, vognpose, dyne, teppe osv? Vi venter jo vinterbarn.. Jeg har en vognpose med ull i, og jeg har lammeskinn, er det vanlig å bruke teppe oppå vognposen igjen?

Dette lurer jeg og på! Økonomien strekker ikke til å kjøpe vognpose, så har tenkt å ha lammeskinn, dyne og et pledd. Men er dette nok?

Til frøkna, som er Julibarn, har jeg brukt lammeskinn og dyne bare. Har en arvet lammeskinnspose som jeg har brukt på de kaldeste dagene, som var svært få av i vinter.

Driver å strikker en vognpose til lillebror. Tenker det kam være greit med en pose på vinterbabyen for å unngå for mye tykke klær på den bittelille kroppen :)

Har ikke hatt noe ekstra teppe over.

Dette lurer jeg litt på også. Ingen i min familie har fått vinterbarn før (ja, vi løper fra det ene bursdagsselskapet til det andre i juni, juli, august :P ) og kan ikke hjelpe meg med dette spørsmålet. Jeg synes gode vintervognposer er uhorvelig dyrt, for å være helt ærlig, og har lurt på om det virkelig er nødvendig eller om jeg kan legge et lammeskinn i vogna, ungen oppå, så dundyne og deretter vognteppe i ull på toppen. Er dette nok i vintermnd? Nå skal det sies at jeg bor i Østfold, så vinterene her er sjeldne veldig kalde, men vi hadde flere uker med 20 minus i jan/feb i år, så det skjer jo.

Dette lurer jeg litt på også. Ingen i min familie har fått vinterbarn før (ja, vi løper fra det ene bursdagsselskapet til det andre i juni, juli, august :P ) og kan ikke hjelpe meg med dette spørsmålet. Jeg synes gode vintervognposer er uhorvelig dyrt, for å være helt ærlig, og har lurt på om det virkelig er nødvendig eller om jeg kan legge et lammeskinn i vogna, ungen oppå, så dundyne og deretter vognteppe i ull på toppen. Er dette nok i vintermnd? Nå skal det sies at jeg bor i Østfold, så vinterene her er sjeldne veldig kalde, men vi hadde flere uker med 20 minus i jan/feb i år, så det skjer jo.
Det tror jeg går helt fint!:) om det skulle bli 20 minus, så går man jo uansett ikke lange turer m en liten baby!

App test etter 3 feil

Jeg skjønner ingen ting. Jeg skrev et innlegg 3 ganger og appen slukte det *irriterende*

Jeg fikk novemberbarn i 2014 og vi var knapt utenfor døren før i mars pga kulda.
Temperaturer lavere/kaldere enn -8 grader er for kaldt for små lunger.
I media sier man gjerne -10 effektive kuldegrader for at huden ikke skal bli nedkjølt, men barnelege med spesialisering på lungesykdommer lærte meg at alt kaldere enn -8 grader for et barn under 3 år er for kaldt for lungene.

Men vi hadde voksi urban med fleecepledd inni hvis vi måtte ut.
Da hadde hun på seg ullbody og ullstrømpebukse og ulldress/hjemmestrikka ul over.

Det tror jeg går helt fint!:) om det skulle bli 20 minus, så går man jo uansett ikke lange turer m en liten baby!
Nei, det er sant. Tenker liksom på at en skal pakke inn for drøssevis av minus, men man drar jo ikke med seg spedbarnet ut i de temperaturene uansett :P Da kommer jeg til å gå for lammeskinn + dyne i vogna. Mye billigere enn vognpose og verdens beste unnskyldning for hvorfor jeg må sette i gang og lage masse fine vogntepper :P

Nei, det er sant. Tenker liksom på at en skal pakke inn for drøssevis av minus, men man drar jo ikke med seg spedbarnet ut i de temperaturene uansett :P Da kommer jeg til å gå for lammeskinn + dyne i vogna. Mye billigere enn vognpose og verdens beste unnskyldning for hvorfor jeg må sette i gang og lage masse fine vogntepper :P
Da gjør jeg det samme :-D

Meeeen, hvilken type dyne er best hvor?

Vi har januar mars og august barn og har hatt vogn dyne til alle med teppe oppå. De to minste har vært veldig varm av seg så har rett og slett blitt for mye med pose :-)

Dette lurer jeg og på! Økonomien strekker ikke til å kjøpe vognpose, så har tenkt å ha lammeskinn, dyne og et pledd. Men er dette nok?

Vi har fra før februarbarn og vi brukte bare lammeskinn og dundyne og evt et pledd over :) tok ikke i bruk voksiposen før hun var over i sportsdelen faktisk, når vi bruker posen bruker vi stort sett den, har voksi city wool, har av og til brukt pledd over på ekstra kalde dager :)

Kommer nok til å bruke lanmeskinn og dundyne til lillebror også så kan storesøster ha posen i bhg.vogna.

Vi har lammeskinn å vognpose :-)
Fikk Juni barn i 2014 og da brukte vi bare dyne :-)

Jeg har kjøpt Nordlys Minivognpose fra jollyroom. 399 kr på salg.
Mange som selger vognposer billig på finn.no også.

Jeg har kjøpt Nordlys Minivognpose fra jollyroom. 399 kr på salg.
Mange som selger vognposer billig på finn.no også.
Jeg er litt sær, og vil ikke kjøpe ting som vognpose, madrass og dyne brukt :-P Men skal holde øyne åpne, kanskje det blir flere tilbud :-)

Jeg bruker voksipose. Denne har jeg brukt på 2 barn, og skal brukes på lille i magen. Den har jeg brukt fra nyfødt, til rundt 3 år ( hatt den i sovevogn i Bhg) det er dyrt med pose, men den har du lenge! Kan brukes som sovepose på telt/hytteturer frem til 4 års alder eller noe sånt? Tror man kan få veldig fine og brukbare soveposer brukt, hvis man synes det blir dyrt. Av erfaring så blir voksiposer mye brukt, hvertfall hos meg:) men det skal sies at jeg er MYE ute å går med vogn, i all slags vær.

Back
Topp