Vognjungelen

Siste spire

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
❤Januarlykke 2022❤
Har dere begynt å se på vogner eller kanskje allerede bestemt dere? Hva er viktig når dere velger vogn?

For oss er det viktig at den er stabil da jeg kommer til å ta meg rundt med offentlig transport og vil ha mulighet til å gå tur i skogen. Er jo også en fordel om den får plass i bilen (Ford fokus) når vi skal farte litt lenger. Er litt trangsynt å forelsket meg i emmaljunga delux.. Noen som har noen gode tips på hvilken vogner jeg burde prøve?
 
Vognjungelen er stor, ja :) jeg har også sett på Emmaljunga Mondial Delux, den ser fin ut, er god å trille, lun bag og stor kurv under! Mye mulig at valget faller på den, ellers har jeg vurdert Stokke trailz eller Britax go next. Men står nok mellom Mondial delux og Stokke :)

Jeg synes City cross er en veldig grei vogn! ;)
 
Vi har city cross og er kjempefornøyd. Skal bruke den med mindre jeg ombestemmer meg og kjøper søskenvogn!
 
Jeg vurderer tfk med multibag. Men er så usikker! Er egentlig emmaljungafan... Men den er så stor:/ vi har god plass i bilen, men vi er to lange personer så vi må ha edge om vi skal ha emmaljunga. Jeg vil ha gummihjul.
Noen som har noen erfaringer med disse ?
 
Har city cross etter forrige så trenger bare kjøpe bagdelen :) erfaringer med den som bagvogn? Spesielt med vinterbaby? Hadde Edge duo i starten sist og der er jo bagdelen en del større. Men som sportsvogn syns jeg city crossn er perfekt :)
 
Vi har allerede kjøpt vogn faktisk. Ikke helt planlagt så tidlig altså, men kom over ett tilbud på brio go next som jeg ikke kunne la vær. (4000kr i rabatt). KJempefornøyd!

Pluss med den: Delikat i gråfargen
lett å trille og svinge med. (to svingbare hjul foran). Kan bytte ut med vanlig hjul foran også.
Lett å slå sammen og bytte enheter, og blir ganske kompakt.
Veier ikke kjempemye, det er viktig siden det blir mye inn og ut av bil.
Kan kobles til bilstol
Alle trekk kan vaskes.
Sikkert mye mer også, men det var det jeg kom på..

Nå står esken på loftet, men egentlig har jeg mest lyst å kjøre med den i stua. Den er jo så fiiin!! :)
 
Blir nok å vente et par mnd før vi begynner å se på det for alvor. Så langt har jeg skjønt at det er mye å sette seg inn i for en som er helt fersk på vogner ;-)
 
Har city cross etter forrige så trenger bare kjøpe bagdelen :) erfaringer med den som bagvogn? Spesielt med vinterbaby? Hadde Edge duo i starten sist og der er jo bagdelen en del større. Men som sportsvogn syns jeg city crossn er perfekt :)
Hadde supreme bagen sist. Hun er født 7.okt. Syns den var bra jeg. Hadde voksipose (urban tror jeg). Gikk over til sportsvogn når den begynte å bli liten, og det klaffet veldig bra med våren og at hun ville opp og sitte uansett.
 
Jeg brukte bagen på mi fra august til april sist med tjukk vognpose i!! Så d går bra ja men liker de nye city bagene bedre siden de har innebygd solskjerm og myggnetting.. Men må nok bruke den jeg har:) ser jo fortsatt ny ut;)
 
Jeg vurderer tfk med multibag. Men er så usikker! Er egentlig emmaljungafan... Men den er så stor:/ vi har god plass i bilen, men vi er to lange personer så vi må ha edge om vi skal ha emmaljunga. Jeg vil ha gummihjul.
Noen som har noen erfaringer med disse ?
Trorfår kjøpt med lufthjul på de fleste av de store vognene, du kan velge mellom ganske mange ulike understell på Mondial ihvertfall:)
 
Vi har allerede kjøpt vogn faktisk. Ikke helt planlagt så tidlig altså, men kom over ett tilbud på brio go next som jeg ikke kunne la vær. (4000kr i rabatt). KJempefornøyd!

Pluss med den: Delikat i gråfargen
lett å trille og svinge med. (to svingbare hjul foran). Kan bytte ut med vanlig hjul foran også.
Lett å slå sammen og bytte enheter, og blir ganske kompakt.
Veier ikke kjempemye, det er viktig siden det blir mye inn og ut av bil.
Kan kobles til bilstol
Alle trekk kan vaskes.
Sikkert mye mer også, men det var det jeg kom på..

Nå står esken på loftet, men egentlig har jeg mest lyst å kjøre med den i stua. Den er jo så fiiin!! :)
Jeg må bare spørre deg, hvordan er bagdelen? Er den så mørk som den ser ut? :) er en av vognene jeg vurderer, men er usikker på den mørke bagen.
 
Hadde supreme bagen sist. Hun er født 7.okt. Syns den var bra jeg. Hadde voksipose (urban tror jeg). Gikk over til sportsvogn når den begynte å bli liten, og det klaffet veldig bra med våren og at hun ville opp og sitte uansett.
Jeg hadde også supreme, den er lun og god! Fikk ikke prøvd den mer enn til desember, da var vesla 6 mnd og for lang.
 
Trorfår kjøpt med lufthjul på de fleste av de store vognene, du kan velge mellom ganske mange ulike understell på Mondial ihvertfall:)
Må ha sving, så da er det vel bare ett understell?
 
Jeg må bare spørre deg, hvordan er bagdelen? Er den så mørk som den ser ut? :) er en av vognene jeg vurderer, men er usikker på den mørke bagen.
Jeg har ikke tenkt på at den er mørk inni. Tror det er litt hvordan bildene er tatt, for den er lys grå og hvit inni om jeg ikke tar feil (den står på loftet). Man kan også velge hvor mye av kalesjen man vil ha over.. og lufteluke på toppen som slipper lys inn. Men igjen- synes den var lys og delikat, så tanken har ikke slått meg en gang. Kanskje se på den i en butikk så får du bedre inntrykk :)

Enig med deg at den ser mørk ut på bildet.. https://www.google.no/search?q=brio...Fprodukter%2Fbrio-go-next-gra-vit-3;1200;1573
https://www.google.no/search?q=brio...Fprodukter%2Fbrio-go-next-gra-vit-3;1200;1573
Noen ganger kan bilder lyve i grunn..https://www.google.no/search?q=brio...Fprodukter%2Fbrio-go-next-gra-vit-3;1200;1573
 
Jeg har ikke tenkt på at den er mørk inni. Tror det er litt hvordan bildene er tatt, for den er lys grå og hvit inni om jeg ikke tar feil (den står på loftet). Man kan også velge hvor mye av kalesjen man vil ha over.. og lufteluke på toppen som slipper lys inn. Men igjen- synes den var lys og delikat, så tanken har ikke slått meg en gang. Kanskje se på den i en butikk så får du bedre inntrykk :)

Enig med deg at den ser mørk ut på bildet.. https://www.google.no/search?q=brio go next&newwindow=1&biw=797&bih=369&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=6IIBVdnKNIy7PcfpgOAM&ved=0CAcQ_AUoAQ#imgdii=_&imgrc=141G7yljeaXApM%3A;pC9IlmVuEQaZ0M;http%3A%2F%2Fcdn2.jollyroom.com%2Fstorage%2Fma%2F821577ac498745c4af8a26b260629346%2Fbbaf934eb61d4234924d40cb04a6bab8%2F1200-1573-0-jpg.Jpeg%2F9FD7A100E562BDB49B04BEF325CF3437FE28A3A6%2F127215.jpeg;http%3A%2F%2Fwww.jollyroom.se%2Fprodukter%2Fbrio-go-next-gra-vit-3;1200;1573
Noen ganger kan bilder lyve i grunn..
Kunne du sendt et bilde? Hvis den er lys inni, er det jo flott :) !
 
Kunne du sendt et bilde? Hvis den er lys inni, er det jo flott :) !
Vettu, skulle veldig gjerne hjulpet deg, men vognen er flatpakka og teipa igjen i en eske langt inne på boden på loftet med mye rundt seg, så får ikke tatt bilde. Håper du har mulighet til å reise til en butikk å se/prøve den[emoji1]
 
Vettu, skulle veldig gjerne hjulpet deg, men vognen er flatpakka og teipa igjen i en eske langt inne på boden på loftet med mye rundt seg, så får ikke tatt bilde. Håper du har mulighet til å reise til en butikk å se/prøve den[emoji1]
Æsj, nei, har ikke det :p eneste i nærheten som selger vogner er Babyshop og de selger ikke den.
 
Back
Topp