Vogner

Go Big er kanskje en del av britax sin "premium line" forresten? Har prøvd en bilstol i premium line og en ikke, og det var forskjell altså! Mye mer forseggjort, mindre skranglete og plastaktig. Veldig fornøyd med smile 2, men er litt knirking og sånt.

Ja, den er en del av den mener jeg. Ei venninne hadde den og den var veldig ålreit. Sjøl om jeg var glad i min smile 2, angra jeg litt på at jeg ikke tok go big med en gang. Hadde jeg sluppet TFK som sovevogn. Mini GT ligger fast i bilen og er perfekt til det.
smile 2 knirka litt ja, sett på en gruppe på Facebook om at de plages med knirking i smile 3 og allerede må smøre. Kjedelig på en helt ny vogn, folk kjøpte i desember.
 
Jeg har solgt alt etter førstemann, så må kjøpe nytt/brukt denne gangen.
Hadde TFK joggster III sist, bestemte meg for TFK Joggster Adventure denne gangen. Håndbrems var en life saver med bekkenløsning sist, vil ikke ha uten.

Vogna kom på tilbud i januar, så jeg betalte 2700 for vogn og bag. :joyful:
 
Hvilke britax vogner er det du har? :happy:
Høres jo veldig lovende ut da. Modellen før, altså smile 2 er jo kommet veldig bra ut i tester, og 3 er jo bygget vidre på den med forbedringer. :happy:
Den heter B-motion plus
 

Vedlegg

  • 15788224258116861699042633565784.jpg
    15788224258116861699042633565784.jpg
    23,6 KB · Visninger: 14
Vi benyttet oss av januarsalget på Barnas Hus og endte opp med en Joolz Day 3. Til mine to forrige hadde jeg en Simo Kombi, ville ha noe lettere denne gangen:)
 
Fordi den er større, altså bag og sportsdel, bedre plass til ungen. Den har bedre demping, den kan slåes sammen med sportsdelen på og bli ganske kompakt, på smile 2 måtte den av, ble litt lei det. Usikker på om de har endret noe på 3 der. Smile 2 varte kort tid og jakter derfor på en som jeg veit kan vare ut Vogntiden, så jeg slipper bytte sånn jeg måtte nå.
Har også prøvd den og synes den er en drøm å trille, smile knirka :hilarious:
Men jeg er så enig, smile 3 er kjempefin! Og den var også super å trille, skjønt det er bedre demping i 3 :rolleyes: den frister også litt, meeen go big får man også brukt.
Go Big er kanskje en del av britax sin "premium line" forresten? Har prøvd en bilstol i premium line og en ikke, og det var forskjell altså! Mye mer forseggjort, mindre skranglete og plastaktig. Veldig fornøyd med smile 2, men er litt knirking og sånt.

Da må jeg sjekke ut go big også. :joyful:
Veldig kjipt med knirking på smile, tror jeg kommer til å plages av det. :hilarious:
 
Da må jeg sjekke ut go big også. :joyful:
Veldig kjipt med knirking på smile, tror jeg kommer til å plages av det. :hilarious:


Britax go big er dessverre ikke spesielt stor. Mini her vokste ut av sportsdelen når han var ca 1,5. Bortsett fra det så elsker jeg vogna, og er ganske lei meg for at jeg ikke får brukt den nå siden vi må ha tvillingvogn.

Kjøpte en brukt babyjogger city elite som vi bruker nå. Er veldig fornøyd med den også, men ville ikke hatt mini vendt fra meg i starten ned sportsdel. Digg når en skal inn og ut av bil, når den bare klappes sammen med en hånd og tar liten plass.
 
Britax go big er dessverre ikke spesielt stor. Mini her vokste ut av sportsdelen når han var ca 1,5. Bortsett fra det så elsker jeg vogna, og er ganske lei meg for at jeg ikke får brukt den nå siden vi må ha tvillingvogn.

Kjøpte en brukt babyjogger city elite som vi bruker nå. Er veldig fornøyd med den også, men ville ikke hatt mini vendt fra meg i starten ned sportsdel. Digg når en skal inn og ut av bil, når den bare klappes sammen med en hånd og tar liten plass.

Åhh, takk for at du deler din erfaring! Jeg synest sportsdelen så veldig liten ut på bildene også, så da får vi heller vurdere en annen som kan brukes litt lenger. Jeg tenker også at det er greit med en der en kan ha sportsdelen begge veier. :happy:
 
Vi har Emmaljunga Mondial DeLuxe etter storesøster så kommer til å bruke den :)
 
MÅL:
Rygg: 50 cm
Sete 24 cm
Sete + fotbrett 49 cm

Målene på Britax go Big 2, så den er hvertfall litt lengre enn smile 3, og en del lengre enn smile 2. Har som nevnt TFK heime, den er det sinnsykt god plass i, men får han ikke mot meg i den da, savner det.
 
Noen som har begynt å tenke på vogner evt annet utstyr?
Jeg har sett litt på britax smile 3 og stokke trailz. Har kun sett på nett enda, så må ta meg en tur å se i butikken. Men er det noen som har erfaring med noen av dem? Så også på bugaboo fox, men synest prisen på den er litt stiv.
Har sett på britax 3 jeg også, på nett, men vet du hvordan ryggen på sportsdelen er? Kan den heves/senkes i ulike posisjoner eller er det bare opp og ned, evt en mellomposisjon? Synes det er greit med en del hvor barnet kan sove litt flatere liksom, men greit å kunne heve ryggen litt hvis barnet hoster mye, for eksempel..
 
MÅL:
Rygg: 50 cm
Sete 24 cm
Sete + fotbrett 49 cm

Målene på Britax go Big 2, så den er hvertfall litt lengre enn smile 3, og en del lengre enn smile 2. Har som nevnt TFK heime, den er det sinnsykt god plass i, men får han ikke mot meg i den da, savner det.

Hmm, da tror jeg at jeg må se mer på andre vogner også. :happy:
 
Har sett på britax 3 jeg også, på nett, men vet du hvordan ryggen på sportsdelen er? Kan den heves/senkes i ulike posisjoner eller er det bare opp og ned, evt en mellomposisjon? Synes det er greit med en del hvor barnet kan sove litt flatere liksom, men greit å kunne heve ryggen litt hvis barnet hoster mye, for eksempel..

Småbarnsforeldre (eier av butikken kosmedkidsa.no) viste den på sin snap kanal før jul, og da mener jeg den var trinnløs, altså du kan styre selv hvor ryggen skal stoppe. :happy:
 
Hadde en hvit emmaljunga deluxe i hvit skinn forrige gang, men denne gangen blir det nokk en stokke trailz:)
 
Back
Topp