Vognbonanza

November2021

Flørter med forumet
Novemberbarna 2021
Hei alle.
Jeg trenger sårt hjelp fra dere.
Vi trenger ny vogn etterhvert og det er jo helt umulig å velge. Det er jo en jungel der ute av alternativer!

Det er viktig at den tar liten plass når den er slått sammen. Den skal være god å trille, helst litt god plass i bagdelen, må også være mulighet for både bagdel og sportsdel.

Tidligere har jeg hatt Emmaljunga Edge Duo - var utrolig fornøyd, men den tar jo aaaltfor stor plass :banghead:

Hjelp mottas med takk :happy:
 
Jeg skal ha baby jogger city elite:) Synes selv det finnes penere vogner på markedet, men denne tar veldig liten liten plass i bagasjerommet, og er god å trille på alle terreng igrunn:rolleyes:
 
Jeg skal ha baby jogger city elite:) Synes selv det finnes penere vogner på markedet, men denne tar veldig liten liten plass i bagasjerommet, og er god å trille på alle terreng igrunn:rolleyes:
Den ser jo veldig allright ut da, og veldig pluss for at ryggen kan tas helt ned i sportsdelen også :happy: også var den ikke altfor dyr heller :hilarious:
 
Jeg er å på jakt etter by vogn, men synes det er så vansklig nå som alt er stengt. Vill gjerne se den «live» å ta å føle på. Ikke bare bestemme meg fra et bilde på nett. Men vurderer Bugaboo donky 3 mono tror jag den het :D
 
Jeg er å på jakt etter by vogn, men synes det er så vansklig nå som alt er stengt. Vill gjerne se den «live» å ta å føle på. Ikke bare bestemme meg fra et bilde på nett. Men vurderer Bugaboo donky 3 mono tror jag den het :D
Enig med deg, må ta og føle litt og veldig vanskelig nå, men heldigvis god tid :happy:

Bugaboo donky 3 mono så også fin ut :)
 
Jeg har Britax Go Big 2, og elsker den. Synes den er god å trille, og lett å manøvrere.

Det jeg liker i tillegg til trilleegenskapene, er blant annet romslig bag, ikke så stor sammenlagt, vogna er ganske høy (jeg er høy selv, og mange vogner har overraskende lavtsittende bagdel), at sittedelen kan vendes mot meg, og at den kan legges helt flatt. Minsten på tre har fortsatt plass til å sove i vogna, hun er vel et sted mellom 95 og 100 cm lang nå.
 
Jeg er kjempe fornøyd med vår Emmaljunga nxt90 :happy: Den er god å trille. Både i terreng og på asfalt. Tar heller ikke mye plass. Vi pleier å ta den i skiboksen når vi skal på langtur.:p
 
Jeg er kjempefornøyd med min Bugaboo Fox!
God plass i bagdel, sportsdel kan barne sitte både mot mamma/pappa eller fremover! Løse og låste hjul! Lett og slå ihop, lett og bære å trille! Og en kjempe smart funksjon til og ‘vippe/vri ’ vogna i en stilling på to hjulså den lett kan dras med på sandstand eller ulent terreng om man plent trenge og ha med vogna!(om man er som meg som tar med vogna over alt):hilarious:
Jeg må bytte ut min pga søskenvogn, men hadde ellers aldri byttet! Den er vertfall jeg kjempe fornøyd med:D
 
Jeg er kjempe fornøyd med vår Emmaljunga nxt90 :happy: Den er god å trille. Både i terreng og på asfalt. Tar heller ikke mye plass. Vi pleier å ta den i skiboksen når vi skal på langtur.:p
Den har jeg hørt mye godt om :happy: i skiboksen ja, det er jo absolutt en god ide!
 
Har Stokke trailz og er storfornøyd:D men den tar litt plass i bagasjerommet, spesielt mens man fortsatt bruker bagdelen.
 
Har sett meg ut en Thulevogn men aner ikke hvor stor/liten den er i bilen. Tenker egentlig at det går fint, vi får alltid plass til massevis og litt til:hilarious: Håper butikkene åpner snart og man kan gå å se litt på vogner (og andre ting!) :)
 
Nå har jeg en Peugeot 5008 og i den er det null problem:happy:
Husker ikke hvilken bil vi hadde da mini var født:hilarious:#gullfisk
Jeg har også stokke trailz og Peugeot 5008:) Men jeg bruker Stokke vognen kun til trilleturer og dagsoving, ikke til bilturer. Har doona + bilsete med hjul som jeg bruker på småturer, evt en trille med babydel (Akta graco evo) hvis vi skal lengre turer med bil:)
 
De to første hadde jeg emmaljunga Edge duo og var kjempe fornøyd. Så kjøpte bi emmaljunga ntx90 til han som kom i 2020, den var helt for j*#^#g å trille i snø og sørpe. På asfalt var den grei. Vi solgte den og kjøpte emmaljunga mondial de lux og er kjempe fornøyd. Han hadde plass i vognbaggen til han var et år. Den andre var knapp da han var 4mnd og han var liten, 2426gram ved fødselen. Nå er han 13mnd og 8,5kg.
 
Hmm. Har også emmaljunga duo edge, og vært veldig fornøyd med den til begge mine. Minstemann var en stor kabat og bikket 9 kg (maksvekt bagvogn) før han var 4 mnd :nailbiting: Hadde han dog i bagvogn til over sommeren (6-7 mnd) uten problem. Han er født i desember. Lurer på hva slags vogn jeg må ha om jeg skal få bittelille, med termin i november, til å bruke bagvogn lengre? Må jeg på utkikk etter ny vogn?:woot: spørs om mannen blir fornøyd da :) noen som har tips til en bagvogn med stor bag? :happy:
 
Back
Topp