Lufthjul er mye bedre på ujevnt underlag. Tre hjul er også enklere å navigere i snø, og større hjul = bedre på snø (vi bor et sted med myye snø, is, bratte grusbakker og turstier).
Vi har hatt TFK til de to eldste og er veldig fornøyd (joggster twist og joggster 3 - eldre modeller av TFK Mono). Har fortsatt TFK joggster 3 m/ multiX bag som vi skal bruke hjemme. Senere blir den sovevogn i barnehagen siden den er stor og romslig (passer til ca. 5 år). Har i tillegg fått tak i en Babyjogger city elite mini GT til å ha i bilen, til turer andre steder/i byen (hadde samme vogn bare med harde hjul før, men den er dritt på alt annet enn fin/glatt asfalt/gulv). Med bilstoladapter for småturer.
Var innom en barnebutikk i dag og så på Thule urban glide, med store hjul (tilsvarende vår TFK joggster 3). Den er nok bra den, men mye bredere enn TFK, så mindre egnet til by/trange ganger/ha i bilen. Men skal visst være en bedre joggevogn, og er lettere. Den har ikke den smarte bagdelen som TFK har, som kan gjøres om til en mini-sittdel. Det er et stort minus for meg, for vi ha baby vendt mot meg så lenge som mulig (fremovervendt fra 6 mnd er for tidlig). Hadde jeg skulle hatt 1 vogn og kjøpt ny, hadde det blitt TFK Pro tror jeg (litt større hjul enn Mono)