Vogn

Beste er å prøve ulike vogner. Og husk at de jeg vugger på i barnehagen gjerne er meget godt brukt. Det som faktisk plager meg mest med bugaboo er lesingen av styret. Har kun prøvd vognen i barnehagen, men det barnet klarer å løsne låsen på styret med tærne mens vi vugger. Men er jo ulike modeller, og denne er nok eldre. Men den vognen skal jeg aldri ha siden det barnet vipper opp festet til styret på begge sider. La ved et bilde så du ser hva jeg mener. Og det er ikke sikkert alle barn klarer det da.
Vis vedlegget 466983
Ja, de er vel ofte godt brukte og av eldre modell mange av de som brukes i barnehagen. Av bilder fra den nyeste Bugaboo Fox 5 ser det hvertfall ut som det er en annen løsning på håndtaket nå enn på bildet du la ved :)

Ja, de er vel ofte godt brukte og av eldre modell mange av de som brukes i barnehagen. Av bilder fra den nyeste Bugaboo Fox 5 ser det hvertfall ut som det er en annen løsning på håndtaket nå enn på bildet du la ved :)
Ja, andre modeller har andre løsninger på håndtaket. Lykke til i vognjakten. Er en jungel :eek:

Nå har jeg ikke fått brukt vogna enda, men det var den som var minst knirkete i butikk iallefall. Jeg jobber i barnehage og er "allergisk" mot knirkete vogner. Får helt fnatt av vogner med mye plast. Skadet fordi jeg vugger på så mange ulike på kort tid. Og emmaljunga generelt har virket bra. Buggaboo, Britax og kindercraft er blant de jeg synes knirker mest
Æsj, Bugaboo er en av de som står høyest på lista - men knirking får jeg også fnatt av. :laughing002 Gleder meg til å dra å prøve i butikk, men det blir nok ikke før til høsten.
Vi har kjøpt Bugaboo Fox 2. Bpde mannen og jeg har prøvetrillet den med litt vekt i, og vår knirker ikke.

Vi har kjøpt Bugaboo Fox 2. Bpde mannen og jeg har prøvetrillet den med litt vekt i, og vår knirker ikke.
Har også flere vennepar som har kjøpt brukt Bugaboo Fox 2, de knirker ikke og de anbefalte den videre. De som brukes i barnehage er vel ofte eldre kasserte vogner, ser mange blir solgt billig eller gitt bort som «barnehagevogn» fordi de er gamle, utslitt og/eller har mangler. Tviler på at de hadde vært så populære om de knirket, her i Trondheim er det nesten bare Bugaboo vi ser på gata nå :smiley-ashamed004

Noen som har erfaring med Emmaljunga egde duo s? Passer denne til en høy barnefar? Fikk anbefalt denne fra en venninne, men ser den er ute av produksjon og må evt. kjøpes brukt. Synes den ser stor og god ut, og passer nok vårt bruk. Hørt den er litt tung, men vi hadde nok kjøpt en nettere vogn til å ha i bilen.
Kjenner jeg blir litt skeptisk mtp at den ikke produseres lengre, og at det kan bli vanskeligere å få tak i slitedeler etter hvert - men den er jo fin! :)
Kan anbefale TFK mono til høy far, den er kanskje den med høyest mulig justering på styret (122 cm) ifølge testsiden. Vi har eldre modell og elsker den, super (tysk) kvalitet, fikk tilsendt reservedeler gratis rett fra produsenten når vi trengte det etter at den ble brukt til 3+ barn. Se på video hvor smart babybagen er, kjekt når våren kommer og de små vil opp og titte :) Veldig romslig sittedel, passer fortsatt til vår 5-åring, mye brukt som sovevogn i barnehager ser jeg. Tror den hadde vært mer populær om den faktisk ble tatt inn i sortementet til fysiske butikker. Ikke noe knirk på vår 9+ år gamle vogn. https://www.foreldresiden.no/test/test-tfk-mono-kombi-air

:)Kan anbefale TFK mono til høy far, den er kanskje den med høyest mulig justering på styret (122 cm) ifølge testsiden. Vi har eldre modell og elsker den, super (tysk) kvalitet, fikk tilsendt reservedeler gratis rett fra produsenten når vi trengte det etter at den ble brukt til 3+ barn. Se på video hvor smart babybagen er, kjekt når våren kommer og de små vil opp og titte :) Veldig romslig sittedel, passer fortsatt til vår 5-åring, mye brukt som sovevogn i barnehager ser jeg. Tror den hadde vært mer populær om den faktisk ble tatt inn i sortementet til fysiske butikker. Ikke noe knirk på vår 9+ år gamle vogn. https://www.foreldresiden.no/test/test-tfk-mono-kombi-air
Takk for tips! Den var fin. :) Ser de har den som heter Mono 4 også, den så egentlig ganske perfekt ut. Vet du om bagdelen er ok størrelse også mtp at vi får vinterbarn?
Ser ut som det er vanskelig å finne den i fysisk butikk ja, det er jo veldig dumt. Vil jo gjerne prøvetrille og se hvordan den ser ut før man kjøper

Takk for tips! Den var fin. :) Ser de har den som heter Mono 4 også, den så egentlig ganske perfekt ut. Vet du om bagdelen er ok størrelse også mtp at vi får vinterbarn?
Ser ut som det er vanskelig å finne den i fysisk butikk ja, det er jo veldig dumt. Vil jo gjerne prøvetrille og se hvordan den ser ut før man kjøper
Jeg har ikke den nye bagen, men forrige versjon var ihvertfall ikke noe problem, mine andre to er også vinterbarn (november og februar), ikke noe trangt med dunpose ihvertfall. Noen selger brukt så går jo an å se på/prøve på den måten, eller gjøre som meg, å se seg rundt på gata og se på vogner :smiley-ashamed004

Jeg har ikke den nye bagen, men forrige versjon var ihvertfall ikke noe problem, mine andre to er også vinterbarn (november og februar), ikke noe trangt med dunpose ihvertfall. Noen selger brukt så går jo an å se på/prøve på den måten, eller gjøre som meg, å se seg rundt på gata og se på vogner :smiley-ashamed004
Så bra! Vi er forberedt på store barn (Svigermor har 3 barn - alle født mellom 4,3 - 5 kg, så greit med stor bag). Likte mono 4 godt. Det ser ut som de har TFK fysisk i butikk i Lørenskog. Har sendt de en mail, så blir nok en tur dit:) Takk for tips!

Så bra! Vi er forberedt på store barn (Svigermor har 3 barn - alle født mellom 4,3 - 5 kg, så greit med stor bag). Likte mono 4 godt. Det ser ut som de har TFK fysisk i butikk i Lørenskog. Har sendt de en mail, så blir nok en tur dit:) Takk for tips!
Siste (novemberbarn) var 4.4 kg og 53 cm, så samme her :smiley-ashamed004 Jeg har ihvertfall bare godt å si om vogna

Fikk vogna, Bugaboo Fox 2, i posten i går. PostNord har ikke vært snill med pakken, selv om vogna var godt pakket inn i bobleplast… Styret var knekt i to. Understellet er dermed ubrukelig. Har meldt det inn til PostNord og Finn.no fiks ferdig… Håper saken blir løst kjapt. Veldig kjedelig. Må nok kjøpe ny vogn, ingen som selger bare understell… Noen som vet om Bugaboo Fox 3 understell passer til Fox 2 bagdel/sittedel?

Fikk vogna, Bugaboo Fox 2, i posten i går. PostNord har ikke vært snill med pakken, selv om vogna var godt pakket inn i bobleplast… Styret var knekt i to. Understellet er dermed ubrukelig. Har meldt det inn til PostNord og Finn.no fiks ferdig… Håper saken blir løst kjapt. Veldig kjedelig. Må nok kjøpe ny vogn, ingen som selger bare understell… Noen som vet om Bugaboo Fox 3 understell passer til Fox 2 bagdel/sittedel?
Uff, veldig leit! Her var vi heldige da prampack fulgte med på kjøpet. De hadde også pakket inn i bobleplast inni prampacken, så den kom frem uten en skramme. Tanken slo meg at det kunne skje noe, men heldigvis var den såpass godt beskyttet.

Det virker som det finnes myye ekstradeler til
Bugaboo, jeg ville gått innom f eks barnas hus og hørt med de om det kan bestilles, hva som passer og til hvilken pris, PostNord betaler vel forhåpentligvis nytt understell :smiley-ashamed004 Hvis det kun er håndtaket som er ødelagt så kan man kanskje kun få tak i det også?

Uff, veldig leit! Her var vi heldige da prampack fulgte med på kjøpet. De hadde også pakket inn i bobleplast inni prampacken, så den kom frem uten en skramme. Tanken slo meg at det kunne skje noe, men heldigvis var den såpass godt beskyttet.

Det virker som det finnes myye ekstradeler til
Bugaboo, jeg ville gått innom f eks barnas hus og hørt med de om det kan bestilles, hva som passer og til hvilken pris, PostNord betaler vel forhåpentligvis nytt understell :smiley-ashamed004 Hvis det kun er håndtaket som er ødelagt så kan man kanskje kun få tak i det også?
Håndtaket er en del av understellet, og finner ikke den som en reservedel dessverre. Hele understellet selger de ikke lenger og det var veldig dyrt, mye rimeligere å kjøpe en hel brukt vogn. Mulig det er det vi må gjøre. Får høre hva de sier, håper det ikke er lang behandlingstid. Synd for selger også, siden hun inne får pengene før det er ferdigbehandlet. Hvis vi skal kjøpe ny brukt vogn så skal vi IKKE få sendt den i alle fall, da sksl vi kjøre å hente den :)

Kom over denne testen av barnevogner: https://www.tek.no/samletest/i/8qkL...TS0LeiOoKaHFAmDo0Z1DzZqmohHHU7qjj7wCgiXRqW3XY

Har noen erfaring med Cybex Talos S Lux?

Ser at de har en pakke med vogn, bilstol og base på Barnas Hus til 16595. Det blir jo langt billigere enn å kjøpe Bugaboo Fox 5 renew pluss bilstol :confused004

Må selvsagt prøvetrille i butikk, men noen som har noen synspunkter?
Liggestillingen er helt flat i Cybex, og Cybex har bedre hjul, så jeg hadde nok valgt den av de to.

Personlig misliker håndtakene til begge siden de ikke kan bøyes sånn at de er horisontale og henge på stelleveske/sekk, liten handlepose, koppholder+oppbevaringslomme etc. uten at det er i veien. Ser de som har stelleveske på sånne vogner har den hengende veldig langt nede så den er i veia når man går med mer enn små skritt. Veldig praktisk å ha easy access til utstyr, tungvint å måtte løfte opp sekk/veske fra under vognen å så finne fram det man trenger til baby og seg selv. Har selv f.eks. sittet på cafe, stått på buss/gata og trengt gulpeklut, nytt ammeinnlegg eller smokk umiddelbart, og da er der kjekt å bare stikke en hånd nedi ei veske og finne det med en gang. Samme med bleieskift på offentlige steder hvor det ikke er krok på veggen. Emmaljunga og TFK Mono (som jeg hadde kjøpt om dette var første barn) har sånne styrer med god plass. Er mer opptatt av at det skal være praktisk enn estetisk vakkert jeg da :smiley-ashamed004

Liggestillingen er helt flat i Cybex, og Cybex har bedre hjul, så jeg hadde nok valgt den av de to.

Personlig misliker håndtakene til begge siden de ikke kan bøyes sånn at de er horisontale og henge på stelleveske/sekk, liten handlepose, koppholder+oppbevaringslomme etc. uten at det er i veien. Ser de som har stelleveske på sånne vogner har den hengende veldig langt nede så den er i veia når man går med mer enn små skritt. Veldig praktisk å ha easy access til utstyr, tungvint å måtte løfte opp sekk/veske fra under vognen å så finne fram det man trenger til baby og seg selv. Har selv f.eks. sittet på cafe, stått på buss/gata og trengt gulpeklut, nytt ammeinnlegg eller smokk umiddelbart, og da er der kjekt å bare stikke en hånd nedi ei veske og finne det med en gang. Samme med bleieskift på offentlige steder hvor det ikke er krok på veggen. Emmaljunga og TFK Mono (som jeg hadde kjøpt om dette var første barn) har sånne styrer med god plass. Er mer opptatt av at det skal være praktisk enn estetisk vakkert jeg da :smiley-ashamed004
Takk for tips, første barn her, så er helt blank på hva jeg bør se etter. Veldig takknemlig for å høre erfarne mødres erfaringer :Heartred

Takk for tips, første barn her, så er helt blank på hva jeg bør se etter. Veldig takknemlig for å høre erfarne mødres erfaringer :Heartred
Jeg har Fox 5 og kjøpte Bugaboo organizer samme meg vogna. Men da solgte jeg. Jeg foretrekker sånne organizer, lettere å få tak i tingene.

Vedlegg

• IMG_7671.jpeg
    IMG_7671.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 32
Tips hvis flere ønsker å sjekke ut TFK mono 3/4, så har de den fysisk i butikk på Babymagasinet på Metro senter i Lørenskog. De har visst kampanje på den ut neste uke, men kun i butikk og ikke på nettsiden :)

Er førstegangsfødende og ser etter en barnevogn som fungerer godt i vintervær – særlig på gangveier og i bakker med snø. Hvilke vogner anbefales? Bør jeg velge lufthjul eller punkteringsfrie hjul?

Back
Topp