Vogn

MorT

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Snøfnuggene 2025 ❄️
Jeg er veldig opptatt av vogner og har allerede begynt å titte så smått. Noen andre som har gjort seg noen tanker angående vogn? :)
 
Vi har Buggaboo fox fra før, men ville nok kjøpt Uppababy Vista om jeg skulle kjøpe ny :)
 
Vi har Buggaboo fox fra før, men ville nok kjøpt Uppababy Vista om jeg skulle kjøpe ny :)
Jeg har en TFK mono, men den er ganske tung. Vurderer å selge den. Har alltid siklet på Bugaboo Fox, men også vurdert Uppababy vista. Hva er grunnen til at du hadde kjøpt Uppababy fremfor Bugaboo? :)
 
Vi har Bugaboo Fox og ELSKER den! Ville valgt akkurat den samme på nytt :D Den er god på det meste av føre, har romslig liggedel og god sittedel, enkel å slå sammen, god svingradius og fornøyd med plassen i kurva. Passer også perfekt både til meg på ish 163 og mannen på 182 :) Vi er rett og slett knallfornøyd!
 
Har kjøpt en pent brukt Britax smile 2, men hvis vi plutselig bestemmer oss for å kjøpe ny så blir det nok BS 5Z eller Bugaboo Fox 5. Må ha vogn som tar minst mulig plass i bil :shy:
 
Last edited:
jeg har brukt emmaljunga Edge duo til alle tre, elsket den vogna . Men med nr 4 har jeg hatt lyst å velge noe nytt . Gjerne en vogn som varer hele vogn tiden . Bor på bøgda og trenger ikke en Micro Stokke uggabugga up and boost xct variant :laughing021 :laughing001 Nåja den vi titta på var NXT90 også et helsikkes navn .

Noe som går på grusvei og som ungen kan vokse i :)
Bestemt meg for vente med å titte før etter uke 12 .
 
Last edited:
Elska Stokke Trailz-vogna vi hadde med førstemann, den funka både til hverdagshandling med fire handleposer under, bysprading, løpeturer og turer i marka. Men den er himla stor sammenlagt og vi kjører mer bil enn før, så mulig det må bli en mindre en denne gangen. Følger tråden med interesse :D
 
Vi har allerede vært og titta litt :hilarious:
Føler nok at valget vårt faller på Britax smile 5z, men det kan jo forandre seg.
 
Er det noen som har erfaring med vogn som er god å løpe med? Mannen løper mye, så har tenkt det hadde vært fint om han kunne løpe med vogn. Er derimot usikker på om det skal være en lettere vogn nummer 2 eller om vi skal gå for en som funker til alt. Dette er vårt første barn, men har jo tittet litt på vogner venner har og på nett osv. Er Bugaboo Fox som har stått øverst på min liste til nå.
 
Vi har Thule urban Glide 2 fra forrige da vi fikk denne til innkjøpspris. Mini bruker enda denne i barnehagen for å sove, og vet mange sliter nå med at miniene vokser utav vognene.

Jeg elsker å trille masse tur og her hvor vi bor er det jo en del snø. Alle i barselgruppen hadde bugaboo fox og det er ingen tvil om at Thule har bedre trilleegenskaper enn den, men det negative er at den tar stor plass. Så vi endte med å kjøpe en liten cybex melios til butikk bruk osv. Hvis mini fortsatt sover i barnehagen i januar så får jeg vurdere å kjøpe en ny vogn da tror jeg, ellers blir det nok Thule U som blir min trillevenn dette svangerskapet også. :p
 
Er det noen som har erfaring med vogn som er god å løpe med? Mannen løper mye, så har tenkt det hadde vært fint om han kunne løpe med vogn. Er derimot usikker på om det skal være en lettere vogn nummer 2 eller om vi skal gå for en som funker til alt. Dette er vårt første barn, men har jo tittet litt på vogner venner har og på nett osv. Er Bugaboo Fox som har stått øverst på min liste til nå.
Jeg sikler litt på Thule, men usikker på om jeg klarer forsvare det siden den også er ganske stor. Hadde en arva løpevogn med førstemann, men synes ulempen ofte er at barnet sitter ganske tilbakelent, det var ikke nysgjerrigperen vår spesielt happy med.
 
Jeg sikler litt på Thule, men usikker på om jeg klarer forsvare det siden den også er ganske stor. Hadde en arva løpevogn med førstemann, men synes ulempen ofte er at barnet sitter ganske tilbakelent, det var ikke nysgjerrigperen vår spesielt happy med.
Takk. Vi må nok gjøre litt undersøkelser etterhvert, dra og teste ut osv. Godt poeng det med at barnet sitter tilbakelent i en del løpevogner. Vi har foreløpig ikke spesielt stor bil, så vognen(e) bør ikke ta for stor plass når de er sammenslått.
 
Jeg trenger en liten vogn fordi jeg ønsker å unngå kjøp av ny bil. Har en liten Peugeot 207. Så hvis noen har noen anbefalinger sier jeg ja takk haha (blir mitt første barn). Må funke greit å trille i park. Jeg tenkte meg en tur i butikk etterhvert og teste ulike vogner.
 
Jeg trenger en liten vogn fordi jeg ønsker å unngå kjøp av ny bil. Har en liten Peugeot 207. Så hvis noen har noen anbefalinger sier jeg ja takk haha (blir mitt første barn). Må funke greit å trille i park. Jeg tenkte meg en tur i butikk etterhvert og teste ulike vogner.
Noen av reisetrillene kan ha bagdel, så kanskje sjekke ut noe sånn? :) Vi har en elodie mondo vi er veldig fornøyd med, men har hørt mye bra om Bugaboo Butterfly og Cybex sin nyeste også :)
 
Noen av reisetrillene kan ha bagdel, så kanskje sjekke ut noe sånn? :) Vi har en elodie mondo vi er veldig fornøyd med, men har hørt mye bra om Bugaboo Butterfly og Cybex sin nyeste også :)
Når barnet bruker bagdelen kan jeg eventuelt legge ned det ene baksetet tenkte jeg. Vil bare ha noe som er lett å slå sammen men med grei demping og hjul for lengre trilleturer.
 
Jeg har bugaboo fox og elsker den! Vurderer donkey duo nå som det blir to barn, men usikker på hvor lenge jeg trenger vogn til dattera mi som fyller 2 år i desember. Noen erfaringer med dette dere som har barn fra før?
 
Jeg har en TFK mono, men den er ganske tung. Vurderer å selge den. Har alltid siklet på Bugaboo Fox, men også vurdert Uppababy vista. Hva er grunnen til at du hadde kjøpt Uppababy fremfor Bugaboo? :)
Den er veldig god å trille, men har for lite plass under. I tillegg er det ikke mulig å utvide til søskenvogn.

På Uppababy Vista er det en stor kurv under som håndterer mye. Pluss at du kan sette på et adapter for å få bag/sittedelen høyere opp og dermed enda mer plass. (Og så slipper du å bøye deg så langt ned til barnet).

Den kan jo også utvides til søskenvogn om man skulle få to tette :)
 
Vi har også bugaboo fox, kjøpte en nydelig marineblå. Fin og god i bruk, selv om den brukes mest til soving.
Synes den har god plass siden vår på 3.5 bruker den enda.
 
Jeg har bugaboo fox og elsker den! Vurderer donkey duo nå som det blir to barn, men usikker på hvor lenge jeg trenger vogn til dattera mi som fyller 2 år i desember. Noen erfaringer med dette dere som har barn fra før?
Alternativt kjøpe søskenbrett? Kommer helt an på hvor mye dere bruker vogna og hva dere bruker den til.
 
Back
Topp