Vogn

Nordspire

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberskattene 2023
Gresskarfrøene2023
Noen som har en vogn å anbefale som er god til grus/ terreng/snø.
SIst jeg fikk barn var det var en ting som gjaldt og det var Emmaljunga edge duo.
Må har nesten alle to faste og to svingbsre hjul. Synes alle fremhjulene wr så små. Ser for meg å trille en del i lysløype/grusvei.

To favoritter
- Emmaljunga nxt90 ergo med hjul uten knaster. Er dog litt tung?
- Maxi cosi Harvey 3( får denne billig da den er utgående modell). lett, smidig og liten sammenlagt.
-Bugaboo fox 5 , gunnet lett vekt. Synes dog hjulene er små og vognen litt åpen.

Har brukt city elite 2 på grus og den var helt fantastisk i forhold til stokke trailz vogna vi hadde. Minuset er at når man skal over i sportsdel må babyen sitte vendt bort fra oss. Har også hørt noen som ikke var fornøyd med bagdelen, men og noen som har vært fornøyd. Vet ikke om det hjalp så mye. :confused005 :facepalm:
Vi går for britax smile 4 denne gangen. Vi sto mellom den og bogaboo fox 5. Men vet ikke hvordan den er på grus og snø. Den hadde faktisk dempinger så vil tro den er noenlunde ok i terreng. De dempingene var ikke på fox vognen.

Her er det myyye snø om vinteren i tillegg til at vi har gått mye på grus. Har vørt veldig fornøyd med Stokke trailz til all slags underlag (var noe helt annet for meg å trille enn for venninnen min med fox). Ellers er jo thule urban glide favoritten nå da, men den er jo kun forovervendt i sittedelen

Ja ikke sant. Babyjogger City Elite blir det etterhvert. Men ikke nå som den er så liten. De er jo bare noen få mnd når de må snus vekk:arghh: Mister mye mulighet for kommunikasjonm en baby på 5 mnd burde jo se mamman sin når man er på trilletur.

Britax Smiile 4 er fin men synes den er liten? Og litt raklete? Eller er det bare meg.

Trailz er fin, må kjøpe brukt da. Og den tar plass i bil. Har 4 unger og hundebur. Så vogna bør være liten.

Ja ikke sant. Babyjogger City Elite blir det etterhvert. Men ikke nå som den er så liten. De er jo bare noen få mnd når de må snus vekk:arghh: Mister mye mulighet for kommunikasjonm en baby på 5 mnd burde jo se mamman sin når man er på trilletur.

Britax Smiile 4 er fin men synes den er liten? Og litt raklete? Eller er det bare meg.

Trailz er fin, må kjøpe brukt da. Og den tar plass i bil. Har 4 unger og hundebur. Så vogna bør være liten.
Ikke sant.. vi tok i bruk thule så vidt da hun var 10mnd, men kun på turer hvor hun skulle sove. Liker samspillet man har når de er så små og sitter vendt mot deg :Heartred

Jeg er ingen smile fan:playful: svigerinne og svoger har det til barnet sitt, og den er jo helt håpløs. Har hatt henne med på trilleturer osv i den i vinter, så har virkelig testet den også. I tillegg var hun prematur og dysmatur, så hun ligger fremdeles i bag og er bitteliten. 11mnd, men bare rundt 6kg! Så spent på hvordan den blir når hun blir litt tyngre. Kanskje den blir bedre da??

Den er alt for stor! Vi kjøper bag til thule denne gangen slik at vi kan få med oss noe annet enn vogn når vi skal på tur:playful:

- City Elite
- Stokke Trailz
- Britax Smile

Har bugaboo fox 2 nå er veldig fornøyd, hår mye på grus og har aldri opplevd noe problem med det. Smal skogssti med mye røtter derimot ble vanskelig :wacky: Ikke så mye og ofte snø på Vestlandet med du kan låse fremhjulene så det blir noe lettere å ta seg frem.
Skal byttentil donkey nå siden det ikke er så veldig stor forskjell mellom barna.

Vi hadde fox2 til forrige, men solgte i høst, da vi hadde bestemt oss for at vi var ferdige… :smiley-bounce022 Var egentlig fornøyd med den, men litt lite demping på grus, og klønete fremkommelighet på snø. I tillegg litt utfordrende å manøvrere utfor kanter ol. pga. vektbalansen av vogna ved teleskophandtak. Ellers var jeg superfornøyd med vogna, og hadde bestemt meg for at jeg vil gå for FOXen også denne gangen. Var på Barnas Hus på lørdag og kikka på den nye, og ble litt paff over hvor åpen og lite lun vogna var… Tenkte sikkert ikke over dette sist pga. sommerbaby, men nå ble jeg usikker…Ble derimot nysgjerrig på den nye Emmaljunga-kombinasjonen med NXT60 understell og NXT90-hjul. Denne skal ha god fremkommelighet, god demping og bagdelen virka veldig lun. Likevel synes jeg Emmaljunga er en tung vogn, og at mange av løsningene er litt mer tungvindte enn hos Foxen… F.eks det å legge ned sportsdelen på vogna… Her måtte jeg bruke to hender, noe som fort blir lite brukervennlig i mine øyne… Linker til vogna, i tilfelle andre har prøvd den/ nxt60 eller nxt90 og har tanker om denne :happy:https://www.barnashus.no/barnevogn/barnevogn-4-hjul/nxt-black-310-ecco-komplett-vogn

Vi hadde fox2 til forrige, men solgte i høst, da vi hadde bestemt oss for at vi var ferdige… :smiley-bounce022 Var egentlig fornøyd med den, men litt lite demping på grus, og klønete fremkommelighet på snø. I tillegg litt utfordrende å manøvrere utfor kanter ol. pga. vektbalansen av vogna ved teleskophandtak. Ellers var jeg superfornøyd med vogna, og hadde bestemt meg for at jeg vil gå for FOXen også denne gangen. Var på Barnas Hus på lørdag og kikka på den nye, og ble litt paff over hvor åpen og lite lun vogna var… Tenkte sikkert ikke over dette sist pga. sommerbaby, men nå ble jeg usikker…Ble derimot nysgjerrig på den nye Emmaljunga-kombinasjonen med NXT60 understell og NXT90-hjul. Denne skal ha god fremkommelighet, god demping og bagdelen virka veldig lun. Likevel synes jeg Emmaljunga er en tung vogn, og at mange av løsningene er litt mer tungvindte enn hos Foxen… F.eks det å legge ned sportsdelen på vogna… Her måtte jeg bruke to hender, noe som fort blir lite brukervennlig i mine øyne… Linker til vogna, i tilfelle andre har prøvd den/ nxt60 eller nxt90 og har tanker om denne :happy:https://www.barnashus.no/barnevogn/barnevogn-4-hjul/nxt-black-310-ecco-komplett-vogn
Så også på denne 310. Den har ikke kommet i butikk ennå her men den er jo 2 kg lettere enn nxt90. Troor det blir denne. Virker stabil og lun.

Så også på denne 310. Den har ikke kommet i butikk ennå her men den er jo 2 kg lettere enn nxt90. Troor det blir denne. Virker stabil og lun.
Spennende! Ja, det syntes jeg også, men så er det det at foxen virker noe mer brukervennlig på enkelte områder. Men igjen, 5000kr i prisforskjell, så synest den her er vanskelig… Det er faktisk fullt mulig at mannen må ut å prøve vognene og at han skal få lov å si sin mening :smiley-bounce022

Spennende! Ja, det syntes jeg også, men så er det det at foxen virker noe mer brukervennlig på enkelte områder. Men igjen, 5000kr i prisforskjell, så synest den her er vanskelig… Det er faktisk fullt mulig at mannen må ut å prøve vognene og at han skal få lov å si sin mening :smiley-bounce022
Kanskje han er som min mann som bare triller rundt i butikken og sier alle vognene er gode :hilarious: :hilarious: men,det er de jo. Ingen vogner er vel dårlig inne på butikkgulvet.

Back
Topp