Vi landet på Emmaljunga Edge Duo.
Syntes den virket veldig solid og god. Stor bag, god sportsdel, stødig understell med svingbare forhjul. Kalesjen virket også veldig god og lun, som er alright når vi bor i Bergen, hvor det kan være litt vind og regn. God madrass med luftgjennomstrømming under. Og veldig kjekt med myggnetting og solskjerming integrert i kalesjen, syntes jeg. Og god størrelse på kurven under.

Hører vogn si at den er tung, men vi har ikke bil og vi har heis opp til leiligheten, så det var ikke noe vi trengte å ta veldig hensyn til. Vi tenker å bruke vogna endel til soving på dag, både på tur og stående på terrassen, så da er det alright med en god og romslig bag. LIkte også at ryggbrettet i bagen kan settes opp. Da kan vi kanskje bruke bagen litt lenger. Ha oppe ryggen når baby er våken og begynner å bli nysgjerrig, men kan enkelt legge den ned igjen når hu sover.
Vurderte også Stokke Trailz, av flere av de samme grunnene som Edge Duo. Både gubben og jeg er forholdsvis høye, så likte at vognen var så høy. Den og er jo romslig og robust. Landet på edge duo fordi #1 vi fikk bedre hjelp i butikken der da vi var ute for å prøve og kjøpe, og det har faktisk litt å si der og da. 2. syntes trailz var stivere å trille på 3. bag + kalesje virket lunere på edge duo enn trailz (igjen, jeg så kun i butikk, og hører mye bra om trailz. Bare vårt inntrykk da vi prøvde begge).
Har også kjøpt en Babyjogger City Elite på tilbud, så den står klar i boden til baby er stor nok til å sitte forovervendt. Syntes den virket heeelt genial som sportsvogn, og gleder meg til å bruke den i den perioden. Den kan også da brukes om vi skal ha vogn i bil, siden den er litt enklere enn emmaljungaen. Likte ikke City Elite med bag, siden bagen der er så liten. Regner med jeg får en lang unge, og vil helst bruke bag en stund. ^^,