Vogn

Lillespire82

Betatt av forumet
Himmelbarn
Sommerfuglene
Julikulene 2020
Hvilke vogn har dere landet på og hvorfor?
Jeg har ikke kommet så langt enda, det er så alt for mange å velge mellom:happy:

vurderer stokke trailz sin, noen som har erfaring med den? Vurderer å kjøpe ny siden de ligger nesten på samme pris ny som brukt.

Tips mottas med takk:happy:

Vi endte opp med å kjøpe Britax smile 3, da vi ønsket en litt lettere vogn enn emmaljung men som tåler litt terreng og ikke minst snø :)

Emmaljunga Mondial deluxe ☺️Alltid ønsket meg en slik!

Vi kjøpte Stokke trailz for et par dager siden! Sto mellom den og bugaboo fox, men vurderte også emmaljunga ntx90. Grunnen til at vi valgte Stokke var høyden, og at kurven under er så romslig. I tillegg føles baggen til Stokke større (selv om madrasstørrelsen er lik) enn emmaljungaen som vi tror kan være praktisk ettersom baby skal ha voksipose oppi det utover høsten. Vi likte at emmaljungaen var så smal og stabil, men blant annet at den har knapper på innsiden for å ta ned kalesjen gjorde at vi syntes den var litt upraktisk. Helt sikkert smak og behag, og en vanesak.. men det var det vi tenkte.

sist vurderte vi bugaboo fox og trailz, men ettersom det er mye snø og grusveier her vi bor falt valget på trailz som har lifthjul og bedre demping slik jeg forsto det. Tror vi hadde blitt fornøyde uansett hvilke av disse vi valgte, men da vi hentet vognen her om dagen og skulle ha den i bilen, skjønte vi hvorfor vi hadde vurdert fox:hilarious: den er mye mer snerten!! Hadde vi bodd et sted uten så mye snø ville vi gått for fox uten å tenke på det en gang :happy:

Vi har Emmaljunga Big Star Supreme - elsker den! gleder meg til å bruke den igjen :)
Vi har kjøpt en ekstra vogn som får litt bedre plass i bilen, en Britax Motion Plus 4 som lover godt

Hvilke vogn har dere landet på og hvorfor?
Jeg har ikke kommet så langt enda, det er så alt for mange å velge mellom:happy:

vurderer stokke trailz sin, noen som har erfaring med den? Vurderer å kjøpe ny siden de ligger nesten på samme pris ny som brukt.

Tips mottas med takk:happy:
Her er det mye info: https://forum.babyverden.no/threads/vogn.1987696/

m
en vi har trailz fra storesøster og elsker den, gleder meg til å bruke den igjen :D

Vi kjøpte Stokke trailz for et par dager siden! Sto mellom den og bugaboo fox, men vurderte også emmaljunga ntx90. Grunnen til at vi valgte Stokke var høyden, og at kurven under er så romslig. I tillegg føles baggen til Stokke større (selv om madrasstørrelsen er lik) enn emmaljungaen som vi tror kan være praktisk ettersom baby skal ha voksipose oppi det utover høsten. Vi likte at emmaljungaen var så smal og stabil, men blant annet at den har knapper på innsiden for å ta ned kalesjen gjorde at vi syntes den var litt upraktisk. Helt sikkert smak og behag, og en vanesak.. men det var det vi tenkte.

sist vurderte vi bugaboo fox og trailz, men ettersom det er mye snø og grusveier her vi bor falt valget på trailz som har lifthjul og bedre demping slik jeg forsto det. Tror vi hadde blitt fornøyde uansett hvilke av disse vi valgte, men da vi hentet vognen her om dagen og skulle ha den i bilen, skjønte vi hvorfor vi hadde vurdert fox:hilarious: den er mye mer snerten!! Hadde vi bodd et sted uten så mye snø ville vi gått for fox uten å tenke på det en gang :happy:
Kjempefornøyd med trailz! Både i snøvær, på grus, størrelse og alt :p

Vi har kjøpt Bugaboo Fox! Vi bor i storby der det er lite snø osv, pluss at vi trenger en litt nettere vogn siden den må bæres inn og ut av leiligheten blant samt at vi ikke har så god plass til å oppbevare den. Så langt veldig fornøyd med vognen! :) Hadde jeg hatt større plass og/eller bodd i hus hadde jeg lett vurdert Stokke Trailz. Synes den er veldig fin og den ser veldig praktisk ut med stor kurv under, og som noen også har nevnt, en større bagdel enn andre vogner. Har også forstått att den med lufthjul har veldig god demping :D

Husk å tenke på at du skal ha sportsdelen i flere år, og bagdelen kun i noen måneder. Stokke trailz sportsdelen er en av de som varer kortest på markedet.

Vi hadde sist en Emmljunga Edge Duo som va perfekt og ha når vi bodde på Svalbard med faste dekk og metallkurv. De va veldigt solid og stabil.

Men dessverre blev den veldig tung når vi flyttet te Trønderlag og har bytta te en ny Babyjogger City Elite, veldig fornøyd med denne vogn. Lett og ha med på alle terreng og lett at pakke ned i bilen, samt smidig om man lite vekt at gå på. Til minstemann har jeg kjøpt en brukt liggedel, som va helt nesten ubrukt av førre eier.
Ende bakdelen med denne vogn er de orginal trekken for regn er verdiløs, men det blir noen annet merke i sted

Har kjøpt Britax smile III. Likte at den var liten og nett, at sittedelen (som ikke er ergonomisk) er passe liten sånn at barnet ikke blir en sekk nedi der, at den har lufthjul, virket veldig brukervennlig og har hørt rykter om god demping.

Me har også kjøpt Britax smile 3. Me kjem til å gå mest på grusvegar innover i marka, og likte godt at det var bra demping på den vogna. I tillegg var bagen ganske lett, så det virker greitt å løfte den opp trappene med babyen i (bur i 2.etg i blokk). Trur også det skal gå fint å få med vogna på bussen, den var ikkje så veldig stor.

Vi kommer til å gå for Stokke Trailz, av de samme grunnene som nevnes over her. Pappaen er nesten to meter høy, så den passer godt å trille for ham også. Eneste negative er at de er utsolgt på flere farger og det virker litt vanskelig å få tak i den akkurat sånn som vi ønsker! Irriterende :confused: Ellers fikk jeg «prøvekjøre» nxt90 med baby i, og den var sååå god og håndterbar!

Vi kommer til å gå for Stokke Trailz, av de samme grunnene som nevnes over her. Pappaen er nesten to meter høy, så den passer godt å trille for ham også. Eneste negative er at de er utsolgt på flere farger og det virker litt vanskelig å få tak i den akkurat sånn som vi ønsker! Irriterende :confused: Ellers fikk jeg «prøvekjøre» nxt90 med baby i, og den var sååå god og håndterbar!
Jeg bare bestilte i butikk, og da fikk jeg velge farge! Var hos babycare, og de hadde ikke fargen jeg ville ha på nett, men var null problem for butikken å bestille:happy:

Jeg bare bestilte i butikk, og da fikk jeg velge farge! Var hos babycare, og de hadde ikke fargen jeg ville ha på nett, men var null problem for butikken å bestille:happy:
Vi ønsker den med brunt handtak, og da de ikke hadde den på butikken kontaktet jeg Stokke, de sier av to av tre farger har utgått og kommer ikke inn igjen.. og lys rosalilla utgår til lille gutten min :D

Vi ønsker den med brunt handtak, og da de ikke hadde den på butikken kontaktet jeg Stokke, de sier av to av tre farger har utgått og kommer ikke inn igjen.. og lys rosalilla utgår til lille gutten min :D
Vi har i en nydelig grønnfarge fra 2017 med lysebrunt håndtak, elsker fargen og vogna :love7

Vi har kjøpt en brukt bugaboo buffalo. Veldig spent på hvordan den blir i bruk:)
Stod mellom den og Britax smile 3. Valgte bugaboo for fikk den ganske billig:hilarious:

Back
Topp