Vogn

Usikker på ka eg skal gjere då eg har solgt alt me har av baby utstyr. Detta blir siste mann så usikker på om eg skal kjøpa ny vogn eller om eg skal kjøpa bag til city eliten eg har fra før. Ville jo såklart hatt ny vogn er veldig glad i emmaljunga men spørsmålet er om eg skal vera økonomisk eller ikkje

Har fryktelig lyst på Bugaboo Donkey 2, siden jeg kommer til å ha en 2 åring når reka i magen blir født. Men så er det prisen som kanskje er en anelse stiv da :hilarious:

Har Uppababy vista fra første mann, så bruker den igjen! Veldig fornøyd. Jeg var for lav for Stokke sine (så ikke ordentlig over, bugaboo sine følte jeg at jeg måtte stupe ned for å komme inn i baggen, og EJ sine følte jeg var for store. Hjelper mye å dra til butikken og prøve dem, og tenke gjennom behovene sine.

Våre behov:
Lite plass i bilen
Lett å fly med
God å trille
Fire hjul
Mye bagasjeplass under
Funker både i terreng og by
Fin å se på

Føler vi fikk alle kriteriene våre oppfylt med denne vognen

Har i tillegg en Yoyo+ vogn nå som han er større, som vi også kommer til å bruke til neste, men det er mer en trille, men super praktisk på flyplasser

Har Uppababy vista fra første mann, så bruker den igjen! Veldig fornøyd. Jeg var for lav for Stokke sine (så ikke ordentlig over, bugaboo sine følte jeg at jeg måtte stupe ned for å komme inn i baggen, og EJ sine følte jeg var for store. Hjelper mye å dra til butikken og prøve dem, og tenke gjennom behovene sine.

Våre behov:
Lite plass i bilen
Lett å fly med
God å trille
Fire hjul
Mye bagasjeplass under
Funker både i terreng og by
Fin å se på

Føler vi fikk alle kriteriene våre oppfylt med denne vognen

Har i tillegg en Yoyo+ vogn nå som han er større, som vi også kommer til å bruke til neste, men det er mer en trille, men super praktisk på flyplasser

Skal kun kjøpe søskenbrett til vognene, snart 3år når neste kommer

Her blir det nok å bruke emmaljunga citycross etter forrige! Har også en babyjogger mini som jeg vurderer å kjøpe bag til :happy:

Jeg har en emmaljunga monidal delux fra før, og kommer til å bruke den nå også:) Veldig stor å god vogn, med god plass i bagdel. Den er også veldig bra på alt underlag, noe som passer fint da jeg bor «på landet»:happy: Bruker fortsatt sportsdelen på storesøster på 2,5 år:)

Har også en babyjogger city premier, som jeg vurderer å kjøpe babybag til. Den tar mye mindre plass i bilen, og vil kanskje vere mer praktisk viss vi skal på shoppingsenter, ferie osv:happy:

To veldig forskjellige vogner, men er veldig fornøyd me begge på hver sin måte:D

Har ei fra før på 1 år, og vi har både edge duo og bj city premier. Elsker virkelig premieren, så her blir det å kjøpe søskenvogn modellen av den- BJ select lux- kan brukes som enkelvogn også :) edge duo blir solgt- selv om det er en super vogn, men den blir rett og slett brukt for lite her nå og vil hvertfall ikke bli brukt når vi har to små som er hjemme.

Vi har ABC design duo vogn fra 2018 og den bruker storesøster i bhg med sittedelen og vi er kjempe fornøyd. Enkel, smidig og fungerer på all slags underlag men eneste negative er at vi ikke får kjøpt bare understellet så vi må kanskje ha ny bhg vogn(om hu sover fremdeles i bhg etter sommerferien sin da)
Så har vi Britax b Motion hjemme og den er vi også kjempe fornøyd med:)
Så vi får se hva det blir til når sommeren kommer.
Har titte litt på Petite Cherie Solide+ som bhg vogn da den ikke er så dyr heller!!

Erfaringer med Baby Jogger City Elite med bag? Jeg har en Emmaljunga som jeg elsker og kommer til å bruke i begynnelsen, men tror ikke jeg har så mye plass i bilen til den så jeg vurderer litt City elite :happy:

Jeg har babyjogger City premier som jeg kjøpte da førstefødte var 6 mnd. Kun sportsdel. Veldig fornøyd med den og skal kjøpe bag til barnet som kommer nå for å bruke denne som hovedvogn :)

Erfaringer med Baby Jogger City Elite med bag? Jeg har en Emmaljunga som jeg elsker og kommer til å bruke i begynnelsen, men tror ikke jeg har så mye plass i bilen til den så jeg vurderer litt City elite :happy:
City elite med bag er den beste vogna vi noen gang har hatt/har. Jeg synes dog det var for tidlig å vende babyen fra meg ved 5 måneders alder (min reiste seg opp etter kantene på bagdelen allerede da, så måtte bytte til sportsdel med seler for tryggheten). Så vi hadde en annen vogn (bugaboo buffalo) med vendbar sportsdel fra 5-9 måneder, og etter det har vi utelukkende kun brukt city eliten. Vi brukte hele tiden city eliten til hviling da den har så dyp sportsdel med verdens beste kalesje. Ingen vogner er i nærheten av énhånds-trillekomforten til city elite. Jeg kjørte en vanlig golf 2016 modell når første barnet ble født, og fikk plass til city elite og bagdelen uten problem.

City elite med bag er den beste vogna vi noen gang har hatt/har. Jeg synes dog det var for tidlig å vende babyen fra meg ved 5 måneders alder (min reiste seg opp etter kantene på bagdelen allerede da, så måtte bytte til sportsdel med seler for tryggheten). Så vi hadde en annen vogn (bugaboo buffalo) med vendbar sportsdel fra 5-9 måneder, og etter det har vi utelukkende kun brukt city eliten. Vi brukte hele tiden city eliten til hviling da den har så dyp sportsdel med verdens beste kalesje. Ingen vogner er i nærheten av énhånds-trillekomforten til city elite. Jeg kjørte en vanlig golf 2016 modell når første barnet ble født, og fikk plass til city elite og bagdelen uten problem.

Å så bra! Da må jeg begynne å spare :hilarious: har liksom ikke hatt vogn i tankene siden jeg hadde en fra før

Å så bra! Da må jeg begynne å spare :hilarious: har liksom ikke hatt vogn i tankene siden jeg hadde en fra før
City elite er mye på salg nå siden versjon 2.0/2020 modell kom nå nettopp :-) så du får city elite til halv pris og vel så det. Deluxe bagdelen selges i massevis på finn.no til en billig penge :-) skal selv selge min bagdel siden vi bruker city elite til storesøster, og tviler på at jeg får stort mer enn 500kr for den selv om den ble brukt i 4 måneder..

har også sett mye på Stokke Trailz, helt enig i at den er kjempefin! men da vi bor i leilighet uten heis og jeg må bære vognen opp og ned trappen hver dag så vil jeg gjerne ha en lett vogn. Har ikke vært i butikk og prøvd de enda, så kan hende jeg forandrer mening etter hvert... :hilarious:

har samme problemstilling, hvilken vogn endte du opp med? :happy:

har samme problemstilling, hvilken vogn endte du opp med? :happy:
har ikke kjøpt enda men kommer til å kjøpe bugaboo fox :) når vi prøvde vogner i butikk var det den absolutt letteste vognen som tok minst plass når den var sammenslått. Og så lett å kjøre! :happy:
Jeg har samme situasjon som dere (leilighet i 3. Etasje uten heis), og vi endte på Uppababy Vista :D Så på Bugaboo fox også, men synes babyen blir liggende så lavt i den. Uppababy vista er veldig lett å slå sammen og enkel å bære med seg opp trappene. Vi tror nok vi kommer til å la understellet stå i oppgangen og bare ta med oss liggedelen opp mesteparten av tiden da.

Bugaboo fox er den som er mest egnet til å kunne bære opp barnet mens det ligger i liggedelen, men det blir fort veldig tungt, og de vi snakket med i butikken i Oslo (som selger til masse foreldre som bor i blokk uten heis) sa at de fleste ender opp med å ta babyen ut av vogna for å bære opp trappene. Det blir rett og slett for mange kilo å bære :eek:

Jeg har samme situasjon som dere (leilighet i 3. Etasje uten heis), og vi endte på Uppababy Vista :D Så på Bugaboo fox også, men synes babyen blir liggende så lavt i den. Uppababy vista er veldig lett å slå sammen og enkel å bære med seg opp trappene. Vi tror nok vi kommer til å la understellet stå i oppgangen og bare ta med oss liggedelen opp mesteparten av tiden da.

Bugaboo fox er den som er mest egnet til å kunne bære opp barnet mens det ligger i liggedelen, men det blir fort veldig tungt, og de vi snakket med i butikken i Oslo (som selger til masse foreldre som bor i blokk uten heis) sa at de fleste ender opp med å ta babyen ut av vogna for å bære opp trappene. Det blir rett og slett for mange kilo å bære :eek:
Bugaboo har trappefunksjon på vogna - med den er det null stress å ta vogna opp og ned trapper :-) vi kjøpte ikke bugaboo buffalo med en gang til første, fordi vi synes bagdelen var så lav. Når vi ser tilbake i ettertid var det helt idiotisk tankegang, da man bruker bagdelen i noen måneder, men selve vogna i årevis! :hilarious: Så vi gikk på en smell der, og endte opp med å kjøpe bugaboo buffalo med den fantastiske trappefunksjonen etter 4 måneder! Amen for den.

Har sett litt på uppababy vista også, men falt mest for foxen hehe. Vi har fordelen at vi bor i en høy første etasje så er ikke så langt å bære, men kan i gjengjeld ikke sette igjen understellet i oppgangen fordi den er så liten og trang så vi må ta med oss hele vognen inn i leiligheten eller bære den ned i kjelleren :)

her står det mellom bugaboo fox og uppababy vista. Klarer ikke å bestemme meg :confused: Vi bor i leilighet i 2. Etg uten heis, men kan sette igjen vognen nede. Tenkte å vente litt og se om uppababy vista v2 kommer for salg i løpet av mars før vi bestemmer oss. Har egentlig hatt lyst på fox hele tiden, men nå vipper jeg litt mot vista, den var så sykt enkel å slå sammen og håndtere! Men ja.. jeg vet ikke enda :hilarious:

Back
Topp