Vogn

Bugaboo har trappefunksjon på vogna - med den er det null stress å ta vogna opp og ned trapper :) vi kjøpte ikke bugaboo buffalo med en gang til første, fordi vi synes bagdelen var så lav. Når vi ser tilbake i ettertid var det helt idiotisk tankegang, da man bruker bagdelen i noen måneder, men selve vogna i årevis! :hilarious: Så vi gikk på en smell der, og endte opp med å kjøpe bugaboo buffalo med den fantastiske trappefunksjonen etter 4 måneder! Amen for den.
Aller gjør seg sikkert sine egne erfaringer om hva som passer best for dem, bra dere er fornøyd med vogna dere endte opp med ;) Vi tror ikke vi kommer til å trenge å ta med oss hele vogna opp så vi vurderte det som en funksjon vi ikke trenger. :joyful:
 
Vi hadde egentlig bestemt oss for Britax Smile 3, men fikk et supertilbud på Baby jogger City Premier, så da ble det den som bagvogn i hvert fall.
 
Vil stokke trailz få plass i baksetet vedsiden av ungen? Altså bare understellet hvis vi bruker bilstolen oppi?

Gikk opp for meg at jeg gjerne vil ha med hunden også når jeg farter rundt, og hun trenger hele bagasjerommet:bag:
Ja, det vil jeg absolutt tro! Vi har det inni bilen innimellom (festet) hvis det er fullt baki :happy:
 
Har sett litt på uppababy vista også, men falt mest for foxen hehe. Vi har fordelen at vi bor i en høy første etasje så er ikke så langt å bære, men kan i gjengjeld ikke sette igjen understellet i oppgangen fordi den er så liten og trang så vi må ta med oss hele vognen inn i leiligheten eller bære den ned i kjelleren :)
Da er trappefunksjonen på bugaboo sine vogner genial for deg :) vi bor i enebolig, men har lang utendørs trapp opp til hvor jeg liker å la eldste hvile i vogna, kanskje 1,5 etasje i høyde, og det er supergreit å dra med seg vogna opp trappa med tohjul/trappefunksjonen :) er noe helt annet når eldste hviler i den andre vogna og jeg må dra den etter meg opp trappa med sovende barn i.
 
Da er trappefunksjonen på bugaboo sine vogner genial for deg :) vi bor i enebolig, men har lang utendørs trapp opp til hvor jeg liker å la eldste hvile i vogna, kanskje 1,5 etasje i høyde, og det er supergreit å dra med seg vogna opp trappa med tohjul/trappefunksjonen :) er noe helt annet når eldste hviler i den andre vogna og jeg må dra den etter meg opp trappa med sovende barn i.

Tror jeg må lese mer om denne trappefunksjonen (og finne ut hvordan den fungerer)! Virker jo gull å slippe å ta fra hverandre vognen når man kommer inn i oppgangen for så å bære ligge/sittedelen og så understellet inn i leiligheten:D
 
Aller gjør seg sikkert sine egne erfaringer om hva som passer best for dem, bra dere er fornøyd med vogna dere endte opp med ;) Vi tror ikke vi kommer til å trenge å ta med oss hele vogna opp så vi vurderte det som en funksjon vi ikke trenger. :joyful:
Hele poenget var å informere andre som også leser tråden, med samme problemstilling som deg «leilighet uten heis etc», om at bugaboo har trappefunksjon på sin vogn. Det er utrolig mange som har hatt bugaboo lenge som ikke vet om den funksjonen. Bedre å opplyse hundre ganger, så kanskje noen som virkelig trenger informasjonen, får det med seg. Når det er sagt er jeg minst, om ikke mer, fornøyd med city elite vogna vår, men ikke til trapper. Så hvis trapper er en daglig problemstilling er det lurt å prøve ut bugaboo for dem som trenger det :)
 
Noen som vet om en Emmaljunga nxt90 vil passe i baggasjerommet på en Nissan Leaf?
 
Var å prøvde vogner i dag. Etter å ha lest og fått anbefalinger sto det mellom Emmaljunga Edge Duo og Stokke trailz, med sistnevnte på førsteplass. Vi har ikke bil og har heis, så at de er store er greit (går vel ok på buss uansett?). Vil gjerne ha en vogn med god trillekomfort og stor bag, så baby kan sove endel ute i den. Og en sportsdel som er stor og god etterpå. Har en babyjogger city elite til baby blir litt større.

Såå kommer det jeg oppdaget/ tenkte på da jeg så på dem i butikk: jeg syntes trailz virket mye mindre lun enn edge duo? Tynnere kalesje, gikk ikke like langt ned, ikke sperrelag under madrassen og nederst ved fotenden gikk ikke foringen helt til under madrassen, så var en liten del der det gikk rett inn på den harde vogndelen, uten fôring mellom. Andre som syntes trailz kan virke litt mindre lun? Bor i Bergen, med mye vind og regn, så viktig at vognen er lun. Vet det finnes em stormtrekk, men føler vognen i seg selv bør være god og lun og.

Noen som har hatt begge og kan si noe om det? Evt. også si noe om størrelsen på vognene. Både utsiden mtp. å komme seg frem, og bagdelen?

På forhånd takk! Og beklager 'wall of text', ble bare så usikker. Fikk faktisk edge duo høyere opp på lista etter å ha vært i butikken. Av flere grunner, men får vel slutte å skrive nå. :hilarious:
 
Var å prøvde vogner i dag. Etter å ha lest og fått anbefalinger sto det mellom Emmaljunga Edge Duo og Stokke trailz, med sistnevnte på førsteplass. Vi har ikke bil og har heis, så at de er store er greit (går vel ok på buss uansett?). Vil gjerne ha en vogn med god trillekomfort og stor bag, så baby kan sove endel ute i den. Og en sportsdel som er stor og god etterpå. Har en babyjogger city elite til baby blir litt større.

Såå kommer det jeg oppdaget/ tenkte på da jeg så på dem i butikk: jeg syntes trailz virket mye mindre lun enn edge duo? Tynnere kalesje, gikk ikke like langt ned, ikke sperrelag under madrassen og nederst ved fotenden gikk ikke foringen helt til under madrassen, så var en liten del der det gikk rett inn på den harde vogndelen, uten fôring mellom. Andre som syntes trailz kan virke litt mindre lun? Bor i Bergen, med mye vind og regn, så viktig at vognen er lun. Vet det finnes em stormtrekk, men føler vognen i seg selv bør være god og lun og.

Noen som har hatt begge og kan si noe om det? Evt. også si noe om størrelsen på vognene. Både utsiden mtp. å komme seg frem, og bagdelen?

På forhånd takk! Og beklager 'wall of text', ble bare så usikker. Fikk faktisk edge duo høyere opp på lista etter å ha vært i butikken. Av flere grunner, men får vel slutte å skrive nå. :hilarious:
Har bare erfaring med trailz, men bodde i Tromsø under permisjon med første og opplevde aldri at hun var kald, fikk noe regn eller snø nedi til seg eller at vogna ble våt eller noe. Som nyfødt hadde vi også et babynest i bagen for å gjøre den lunere og «mindre» siden hun var liten, vi hadde også saueskinn som hun lå på :happy: hadde heller aldri noen utfordringer med å komme frem, verken i snø, slaps, butikker eller grus, synes den har god demping og er enkel å manøvrere. Gleder meg veldig til å bruke den til lillebror :D
 
Har bare erfaring med trailz, men bodde i Tromsø under permisjon med første og opplevde aldri at hun var kald, fikk noe regn eller snø nedi til seg eller at vogna ble våt eller noe. Som nyfødt hadde vi også et babynest i bagen for å gjøre den lunere og «mindre» siden hun var liten, vi hadde også saueskinn som hun lå på :happy: hadde heller aldri noen utfordringer med å komme frem, verken i snø, slaps, butikker eller grus, synes den har god demping og er enkel å manøvrere. Gleder meg veldig til å bruke den til lillebror :D
Vi kikket også på vogn igjen i dag! Du som har erfaring Med trailz, sover barnet godt i sportsdelen? En venn av meg sa de hadde gått for en annen vogn siden trailz sitt sportssete ikke kunne legges helt ned... kjenner jeg blir så usikker! Men liker jo vogna veldig godt!
 
Vi kikket også på vogn igjen i dag! Du som har erfaring Med trailz, sover barnet godt i sportsdelen? En venn av meg sa de hadde gått for en annen vogn siden trailz sitt sportssete ikke kunne legges helt ned... kjenner jeg blir så usikker! Men liker jo vogna veldig godt!
Frøkna sov veldig godt i den ja, og ut fra min erfaring med trailz i barnehagen så sov barna godt i den der også :happy: vi valgte å ikke ha den som sovevogn i barnehagen da siden vi gjerne ville beholde den til neste barn og ikke ville risikere så mye slitasje på den i barnehagen da!
 
Ingen anelse .. har jo en fra før som storebror bruker men ser ikke for meg at han er ferdig med den neste sommer så må vel invistere i en ny til lille mageboeren :confused: så da kommer jo spørsmålene om dobbelt/søsken vogn eller bare en enkel god til lille mageboeren :confused::wacky: noen som har noen gode råd ? Storebror er nesten 2 år bår lille kommer :love7
Har jo svart på tråden men ikke akkurat spørsmål med søsken/dobbelvogn :) De to elste er det 23 mån i mellem og vi hadde Gracotrille til store og Simo stor Dansk til lillesøster. Vi hadde ikke bil og det var komisk å se meg ved levering og henting hos dagmamma :p skyve den ene og trekke den andre :hilarious: Når dem var 3 og 1 så ga jeg opp og kjøpte en brukt dobbelvogn som så ble ødelagt i bussuheld så forsikringer ga oss penger til ny vogn og da kjøpte jeg litt dyrere type! det var magisk! kjøpte Carena Double swing og vi brukte den sykt mye! lange turer med handling til uka, ofte hadde vi med sånn sparkesykkler til unga også. Eldre var liten og lett så de var egentlig samme størrelse :p vognen var tung når lasta med unger og innkjøp men den fungerte på en måte som bilen vår :rolleyes: sett tilbake ville jeg ikke vært foruten dobbelvogn :happy: Men det er noe som kommer veldig an på forhold! har du råd og plass er det jo super å ha en just in case! men er det bil evt to i spillet så er det kanskje likegreit med søskenbrett?
 
Hmm trodde jeg hadde svart på tråden :p Vi har Emmaljunga Big Star Supreme! elsker den! er på lufthjul og har ikke hatt store problemer med punktering og hvis det har vært litt lite luft blir vognen jo litt tung da den er STOR :rolleyes: men så snart dekk får litt ekstra luft blir det easy breezy igjen! Dette er da “bare” vogn på samme måte som de gamle Silver Cross (som jeg synes er sååå fine) men vi brukte den til minsten var over 3 år! det er løs hardbag man har nedi den store baggen de første månedene og ryggen kan løftes til sitteposisjon nå baby sitter selv og vil følge med :) Ja den er stor men det var ALDRI et problem ute på farta, inn og ut av busser i byen og butikker osv!
Nå har vi bil og reiser nok hjem til familie med fly (så har vi god plass i huset :p) så vi kjøper nok en litt mindre vogn/trille som ekstra (hadde gammel Simo som vi fikk av nabo som ble brukt som sovevogn i bhg til minsten)
Vi var innom Babybanden på Skøyen i går der de selger ut alt og så Britax B motion plus som vi begge to var fornøyde med! angrer litt vi ikke bare kjøpte den :bag: kosta bare 3 tus - men det er egentlig ikke noe hast og der er flere andre ting å bruke penger på nå om dagen :hilarious:
 
Har bare erfaring med trailz, men bodde i Tromsø under permisjon med første og opplevde aldri at hun var kald, fikk noe regn eller snø nedi til seg eller at vogna ble våt eller noe. Som nyfødt hadde vi også et babynest i bagen for å gjøre den lunere og «mindre» siden hun var liten, vi hadde også saueskinn som hun lå på :happy: hadde heller aldri noen utfordringer med å komme frem, verken i snø, slaps, butikker eller grus, synes den har god demping og er enkel å manøvrere. Gleder meg veldig til å bruke den til lillebror :D


Okai, tusen takk for svar! Får gå litt i tenkeboksen. Elsker jo at trailz er så høy! Er det plass til koppholder med oppbevaringsdel på håndtaket til den? Syntes det virker veldig praktisk å ha for kortere turer/treningsturer, når man ikke vil ha med full stellebag, men så ikke ut til at trailz hadde plass til en slik? Har den? ^^,
 
Okai, tusen takk for svar! Får gå litt i tenkeboksen. Elsker jo at trailz er så høy! Er det plass til koppholder med oppbevaringsdel på håndtaket til den? Syntes det virker veldig praktisk å ha for kortere turer/treningsturer, når man ikke vil ha med full stellebag, men så ikke ut til at trailz hadde plass til en slik? Har den? ^^,
Du kan bruke en sånn fra tinkafu vet jeg, en venninne av meg hadde sånn på sin :happy: den store bagen under med mye plass og som kan ha 10kg er virkelig gull verdt! Kunne handle, legge alt under og likevel enkelt trille hjem.
 
Back
Topp