Vogn?

Har akkurat kjøpt Petite cherie heritage, den er billig og passer inn i min lille bil. Skal bli brukt som reserve vogn.
Så skal vi ha emmaljunga mondial de lux som hovedvogn, hadde denne til storebror og ingen vogner kan måle seg med den! Har prøvd mye forskjellig, men alltid falt tilbake på emmaljunga:happy:
Har også samme emmaljunga etter storesøster, helt klart min favoritt :)
 
Har også samme emmaljunga etter storesøster, helt klart min favoritt :)

Storebror var også vinterbaby, de store hjulene på de lux understellet var aldri noen problem på snø, slaps osv. Mens de andre i barselgruppen strevde i store snømengder, kunne jeg dytte vognen lett som ingenting :D Ser sånn frem til trilleturer igjen altså!:happy:
 
Storebror var også vinterbaby, de store hjulene på de lux understellet var aldri noen problem på snø, slaps osv. Mens de andre i barselgruppen strevde i store snømengder, kunne jeg dytte vognen lett som ingenting :D Ser sånn frem til trilleturer igjen altså!:happy:
Samme her, blir vinterbaby nr 2 her også:) jaa, blir koselig. Nå blir vogna kun brukt som sovevogn, gleder meg til å finne fram den skjønne vognbagen igjen :angelic:
 
Synes det er så vanskelig med vogn, det er så mye å velge mellom. Må iallefall ha en som er god å trille på vinterføre, med masse snø og ikke alltid like bra brøyting.
Det var hovedkriteriet vårt da vi kjøpte vogn sist. Store hjul, for det er enklere å trille med på snø. Kjøpte en tutek tourran, ganske billig vogn, både bagdel og sportsdel. Vi er veldig fornøyde med den, og skal bruke den til nummer 2 også. Stor bagdel i tillegg, så den kunne vi bruke ganske lenge.
 
Vi har Stokke Trailz etter forrige :) den er et par år gammel nå, men supergod! Veldig fornøyd med den, så vi kommer ikke til å bytte. Den er lett å håndtere, veldig god å trille over alt, og så liker jeg veldig godt at barnet kommer så høyt opp mot meg :)

Syns alt er veldig lett å justere på den, besteforeldrene har også skrytt veldig av vogna når de har lånt barnebarnet :)
 
Vi har en Emmaljunga Mondial Duo (fra 2014, finnes ikke lengre nå): Den er veldig godt i snø og på ulendt terreng. Men har litt lyst på en mindre type som er lettere å slå sammen og som fungerer bra til å manøvrere på kjøpesentre o.l. Får se om jeg finner en rimelig en. Er ikke sikker på at mannen ser behovet akkurat...
 
Vi har ikke begynt å se i butikk enda, men jeg syns Stokke trailz er veldig fin. Har hørt den er veldig god hvis man er litt høye, og siden det ikke er tilfelle med verken meg eller mannen er det godt mulig at den blir litt feil for oss. Har også sett på bugaboo fox, og blitt anbefalt denne, men er åpen for alt når vi begynner å kikke egentlig. Eneste jeg vet nå er at det skal være en kombivogn :)

Vi har gått for Stokke Trailz, og jeg er 164 cm :) Føler ikke jeg blir for lav for den. Nå vet jeg ikke hvor høy du er, men ville bare si at man ikke trenger å være over 170 for at den er fin høyde ;)
 
Selv om jeg sverger til bæring, må vi ha vogn. Dvs. Vogner... jeg vil ha en løpevogn og så må vi ha en vanlig vogn til trilleturer. Noterer meg tips for gode vintervogner.
 
Jeg har siklet mye etter stokke trailz, tenkte det var er bra valg i forhold til vekt og Oslo. Bugaboo virket helt utelukket for de jeg har sett har vært så veldig lave og det kommer til å bli et problem for sambo.

Vi får også overta en veldig pent brukt, grønn ❤, Emmaljunga Edge duoMen uansett når det kommer til vekt så var det kun 0,5kg forskjell på bag fra trailz til emmaljunga og 0,5kg forskjell på understellet. Så da blir det til at vi ikke kjøper vogn.

Men det slutter ikke der :p for svigers har tatt vare på barnevogna sambo hadde da han var liten. Tror det skal bli litt stas å tusle rundt i Oslo med en brun kordfløyel, vintage emmaljunga fra 1979 :smiley-ashamed004
 
Vi har gått for Stokke Trailz, og jeg er 164 cm :) Føler ikke jeg blir for lav for den. Nå vet jeg ikke hvor høy du er, men ville bare si at man ikke trenger å være over 170 for at den er fin høyde ;)

Det var kjekt å høre! :) Jeg er 165, mannen er ca 175 :)
 
Øverst på lista vår står nxt90 outdoor.
Vi er veldig usikre på om vi skal velge ergonomisk sittedel eller ikke... har jo ingen erfaringer fra tidligere... noen tips?
 
Ble så vi gikk for en babyjogger city select søskenvogn så lenge babyen er liten og 2 åringen bruker vogn.
Men når han 2 åringen er ferdig med vogn, går vi nok tilbake til simo kombi vogna vi kjøpte når vi fikk 2 åringen. Den er utrolig god å trille, uansett terreng omtrent, har veldig god fjæring. Kan justeres som det passer oss.
Og har god og romslig bag og sittedel.
Prøvde å få 2 åringen til å sove i babyjoggeren, og det var klin umulig. Kalesjen er så tett oppi at han bare ble liggende og fjase med å ta kalesjen opp og ned. Og null fjæring.
Er jo genialt å få med seg begge to, når 2 åringen ikke er i barnehagen. Og mange muligheter for plassering av både bilstol, sittedel og bag. Den er veldig lett å få ut og inn av bil, og tar jo utrolig lite plass sammenlignet med simo vognen.
 
Og for ikke å snakke om hvor lite plass det var til å henge fra seg stelleveske og koppholder på den baby jogger vogna.
 
Øverst på lista vår står nxt90 outdoor.
Vi er veldig usikre på om vi skal velge ergonomisk sittedel eller ikke... har jo ingen erfaringer fra tidligere... noen tips?

Prøvde ergonomisk sittedel som er i den babyjoggeren sammenlignet med simoen som ikke har. Og til soving er jeg ikke i tvil om at det er best med ikke ergonomisk sittedel. Da får de strekt seg helt ut når de skal sove. Mye bedre det enn fastlåst sittestilling. Ikke hatt ergonomisk sittedel til de andre.
 
Øverst på lista vår står nxt90 outdoor.
Vi er veldig usikre på om vi skal velge ergonomisk sittedel eller ikke... har jo ingen erfaringer fra tidligere... noen tips?
Vi tok f, nettopp fordi jeg ser mer nytte i at hun kan strekke seg helt ut og ligge flatt, da har man også mulighet til å ligge på siden evt.. Det kan man absolutt ikke med ergonomisk vogn.
 
Stokke trailz har vi etter bror så bruker den nå også. Super vogn. God og trille på alle underlag. Baggen er høy og stor, sittedelen er ergonomisk, så den kan man bumytte til tidlig om man ønsker. Beste vognen jeg har hatt. Eneste minuset er er den tar stor plass i bil, så vil har en annen trille som vi kan klikke bilstolen på til å begynne med som vi har med i bilen for trailzen tar hele bagasjen
 
Drar opp igjen gammel tråd!

Hadde endelig begynt å kikke etter vogn nå som sommerferien var over. Veldig usikker på hva vi skulle velge. Det eneste vi visste var vel at vi ønsket standardfunksjonen: mulighet for å klikke babysetet fast på understellet... Og så ville vi gjerne ha en vogn som var god på turstiene våre.

Gikk en tur i utstyrsbutikk denne uka og fikk anbefalt Stokke Trailz. Den har jeg aldri vurdert før. Jeg har tenkt på både Bugaboo Fox, Emmaljunga med diverse understell og annet.
Satt i kveld og kikka på informasjons/bruksvideoer av diverse vogner og snubla over et godt tilbud på Trailz. Slo like godt til. Usikker på om jeg kommer til å angre. Har strengt tatt ikke tatt i vogna en gang.. og designet er ikke favoritten, egentlig. Men tenker funksjonene, størrelsen på baggen og anbefalingene (ser jo at mange her i tråden har vært veldig fornøyde!) gjør at det er verdt et forsøk.

Spent på å få den i posten nå. :)
Må begynne å tenke på stelleveske. Hehe.
 
Drar opp igjen gammel tråd!

Hadde endelig begynt å kikke etter vogn nå som sommerferien var over. Veldig usikker på hva vi skulle velge. Det eneste vi visste var vel at vi ønsket standardfunksjonen: mulighet for å klikke babysetet fast på understellet... Og så ville vi gjerne ha en vogn som var god på turstiene våre.

Gikk en tur i utstyrsbutikk denne uka og fikk anbefalt Stokke Trailz. Den har jeg aldri vurdert før. Jeg har tenkt på både Bugaboo Fox, Emmaljunga med diverse understell og annet.
Satt i kveld og kikka på informasjons/bruksvideoer av diverse vogner og snubla over et godt tilbud på Trailz. Slo like godt til. Usikker på om jeg kommer til å angre. Har strengt tatt ikke tatt i vogna en gang.. og designet er ikke favoritten, egentlig. Men tenker funksjonene, størrelsen på baggen og anbefalingene (ser jo at mange her i tråden har vært veldig fornøyde!) gjør at det er verdt et forsøk.

Spent på å få den i posten nå. :)
Må begynne å tenke på stelleveske. Hehe.
Hvor fant du tilbudet?
 
Stokke.com eller hva det nå er.
De har nettbutikk på sidene sine.. Der er outletvarer innimellom normalprisa varer.
Vi endte med Stokke Trailz med terrenghjul, bag og sete til 7000kr inkl. frakt.
 
Back
Topp