Vogn?

Tigerbaby

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Har dere kjøpt? Planlagt?
Hva har dere evt vurdert?
Hva var viktig?

Vi har nxt90f, for oss var det viktig at vi bare har en vogn, kan bytte fra sittedel, liggedel, bilstol.. og at den har fire hjul. Kjøpte supreme-bag pga ekstra funksjoner, og f-sete fordi ikke alle barn er like glad i de ergonomiske setene..

Jeg vet ærlig talt knapt hva jeg vil ha. Jeg vet jeg vil ha en jeg kan bruke på grusveier, brostein osv uten større problemer (vi går mye i skog og mark). Og at man kan bytte mellom de ulike delene, gjerne også bilstol.

Jeg er ganske sikker på at det blir en bugaboo fox, må bare bestemme meg for farger:) Trenger en liten lett vogn som passer i byen, og fox virker som den passer ganske bra. Eneste er at den er litt lav.

Vi har ikke begynt å se i butikk enda, men jeg syns Stokke trailz er veldig fin. Har hørt den er veldig god hvis man er litt høye, og siden det ikke er tilfelle med verken meg eller mannen er det godt mulig at den blir litt feil for oss. Har også sett på bugaboo fox, og blitt anbefalt denne, men er åpen for alt når vi begynner å kikke egentlig. Eneste jeg vet nå er at det skal være en kombivogn :)

Vi har ikke begynt å se i butikk enda, men jeg syns Stokke trailz er veldig fin. Har hørt den er veldig god hvis man er litt høye, og siden det ikke er tilfelle med verken meg eller mannen er det godt mulig at den blir litt feil for oss. Har også sett på bugaboo fox, og blitt anbefalt denne, men er åpen for alt når vi begynner å kikke egentlig. Eneste jeg vet nå er at det skal være en kombivogn :)
Det er en duovogn. Duo er når du har en liggedel og en sittedel separat. Kombivogn er når liggedelen går oppi sittedelen. En duo-kombi er når man kan velge type bag

Det er en duovogn. Duo er når du har en liggedel og en sittedel separat. Kombivogn er når liggedelen går oppi sittedelen. En duo-kombi er når man kan velge type bag

Ah haha takk for korreksjon :) Skrev faktisk først duovogn men ble usikker så jeg googla og da kom det bare opp tvillingvogn, og på en nettside som solgte vogner fant jeg da en av vognene som kombivogn. Men da ble jeg villedet. Er duovogn med både ligge og sittedel (men ikke samtidig) jeg mener ja :)

Ah haha takk for korreksjon :) Skrev faktisk først duovogn men ble usikker så jeg googla og da kom det bare opp tvillingvogn, og på en nettside som solgte vogner fant jeg da en av vognene som kombivogn. Men da ble jeg villedet. Er duovogn med både ligge og sittedel (men ikke samtidig) jeg mener ja :)
Ingen problem. Er greit å være litt sikker når man skal på jungeltur!

Vi hadde Emmaljunga Edge duo til eldstemann, var veldig fornøyd! Dessverre solgte vi den da vi ikke hadde bruk for den lenger, men så ble jeg gravid igjen, Hehe. Så nå skal vi ha Emmaljunga igjen til lillefrøkna. ❤️

Vi har en emmaljunga city cross 14 model som vi har vert veldig fornøyde med. Men siden det nå
Blir to tette har vi gått til innkjøp av en bugaboo donkey 17 model og håper den svarer til forventningene

Vi har såvidt begynt å se, men vi har satt Stokke Trailz øverst på listen for øyeblikket.
Det som er viktig for oss er at det er en allsidig vogn som fungerer til både terreng og asfalt. I tillegg ønsker vi muligheten til å bytte mellom liggedel, sittedel og bilstol. Aner ikke om Stokke Trailz passer til de kriteriene, så det må jo vi se nærmere på før innkjøp.

Vi har såvidt begynt å se, men vi har satt Stokke Trailz øverst på listen for øyeblikket.
Det som er viktig for oss er at det er en allsidig vogn som fungerer til både terreng og asfalt. I tillegg ønsker vi muligheten til å bytte mellom liggedel, sittedel og bilstol. Aner ikke om Stokke Trailz passer til de kriteriene, så det må jo vi se nærmere på før innkjøp.
Vi så først på den, også kom emmaljunga nxt eco ut i grønn og vi var forelsket. Mannen tok en veto da jeg var usikker, og like etter la stokke-forhandleren vår ned, så det var perfekt :p

Vi vurderer enten Stokke trailz eller Bugaboo fox, begge i helsort. Tipper det blir fox da den passer ypperlig i Oslo og vi er veldig bymennesker, men vi får se. Vi er iallfall enige om hvilke merker vi ikke liker:hilarious:

Alltid lurt på dette med duovogn og kombivogn.. er ikke begrepene litt på vei ut?
Jo, har ikke sett en eneste vogn som ikke man kan bytte mellom bag og sportsdel på bortsett ifra de man kaller triller :p

Vi har babyjogger city elite etter førstemann, elsker den vogna og gleder meg til å finne frem bagdelen igjen :D veldig fin til oss som er relativt høye begge to:)

Forresten, hvis dere er helt fortapt i jungelen, ta en titt på barnevognhobby.no eller barnevognhobby på instagram :cat:

Har akkurat kjøpt Petite cherie heritage, den er billig og passer inn i min lille bil. Skal bli brukt som reserve vogn.
Så skal vi ha emmaljunga mondial de lux som hovedvogn, hadde denne til storebror og ingen vogner kan måle seg med den! Har prøvd mye forskjellig, men alltid falt tilbake på emmaljunga:happy:

Synes det er så vanskelig med vogn, det er så mye å velge mellom. Må iallefall ha en som er god å trille på vinterføre, med masse snø og ikke alltid like bra brøyting.

Vi har en TFK vogn (usikker på om disse fortsatt selges i Norge?) med liggedel og sittedel. Den er veldig romslig og solig og går fint i ulendt terreng. Eneste aberet er at hjulene punkterer ganske lett, man må alltid passe på om det er nok luft i dekkene.
Uansett blir det nok mest sjal og sele på denne babyen og det første året.

Har akkurat kjøpt Petite cherie heritage, den er billig og passer inn i min lille bil. Skal bli brukt som reserve vogn.
Så skal vi ha emmaljunga mondial de lux som hovedvogn, hadde denne til storebror og ingen vogner kan måle seg med den! Har prøvd mye forskjellig, men alltid falt tilbake på emmaljunga:happy:
Den er ganske fin, jeg likt også den!
Synes det er så vanskelig med vogn, det er så mye å velge mellom. Må iallefall ha en som er god å trille på vinterføre, med masse snø og ikke alltid like bra brøyting.
Vi skal ha ski til forhjulene, fås kjøpt nå nett eller faktisk rett rundt hjørnet her :D

Back
Topp