Man har som regel sluttet med å bruke bagdelen til vogna i 6-10 måneders alder. Kommer an på både vogna og babyen, selvfølgelig. [emoji6]
OK. Føler meg såååå grønn på dette her altså. Men da trenger jeg kanskje ikke så stor vogndel da.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Man har som regel sluttet med å bruke bagdelen til vogna i 6-10 måneders alder. Kommer an på både vogna og babyen, selvfølgelig. [emoji6]
Jeg har Mountain Buggy som ekstravogn. Den tar IKKE liten plass i bilen. Vi kaller den bare Eiffeltårnet Sammenlignet med Buffaloen er den gigantisk og har upraktisk babasjeromfasong.
Ja, god vogn å trille, kommer seg fram de fleste steder, tåler mye. Bruker den litt på fjellet, og den tåler å bli lempa rundt og kasta over en bekk. Stødig og god, mye stødigere enn TFK, den synes jeg vipper mye lettere bakover. Det største minuset (i tillegg til størrelsen) er at min unge ikke liker å ikke kunne se og snakke med den som triller. Dermed har vi ikke brukt den så altfor mye.Er du ellers fornøyd med Mountain Buggy’en? Har en venninne som jobbet i barnehage og fikk testet ut alt av vogner der, og hun anbefaler Buggy’en.
Trenger vognhjelp! Bor midt i byen og ønsker meg Stokke xplory[emoji7] Men dette er vel ikke noen "off-road"-vogn? Trenger også en vogn til skogsturer, bør man heller finne en som funker til begge formål?
Jeg trenger også hjelp!
Bor i blokk i byen, men cirka to minutter fra skogen med flotte grusveier. Regner med å trille mye der. Så jeg trenger en vogn som funker både på asfalt og grus. Hadde egentlig tenkt på Stokke trailz, men har hørt flere si at den er ustabil i terreng. Noen som har erfaringer eller anbefalinger?
Hvorfor har dere slått fra dere Stokke Trailz?
Har kun kikket på vogner på nett og står egentlig mellom Bugaboo buffalo eller emmaljunga nxt90. Veldig usikker på hvilken vi skal velge. Vi ønsker en vogn som blir liten sammenlagt siden vi også har hund som skal ha plass i bilen. Tenker å bruke vognen i by og skogsveier/grusveier, men vet ikke hvilken av vognene som er best egnet. Har lest både positive og negative ting om begge vognene. Er det noen som har en anbefaling/erfaring med disse to?
Kunne egentlig også tenkt meg håndbrems siden vi har en lang bratt bakke ved huset, men har sett at det ikke er så vanlig.. Har bare sett TFK med håndbrems (unntatt joggevogner), men tror vi ønsker 4 hjul..
Vognvalg er vanskelig!
Vi har emmaljunga Edge duo -14 modell etter førstemann som vi nok skal bruke nå til tredje også. Så har vi i tillegg emmaljunga double viking som vi kjøpte da andremann kom og behovet for søskenvogn meldte seg. Vi kjøpte også singelunderstell til vikingen som vi har hatt liggende i bilen. Helt genialt da edgen egentlig er ganske stor og tung. Vi kjører samme oppskrift nå til nr 3[emoji23]
Vi hadde Stokke Xplory som ekstra vogn i tillegg til baby jogger city elite. Jeg var veldig fornøyd med Stokke vogna og det var helt fantastisk å kunne se ungen når hun satt i sportsdelen. Den er ikke god "off-road", men fungerer helt supert på shoppingsentre