Vogn!

Jeg har Mountain Buggy som ekstravogn. Den tar IKKE liten plass i bilen. Vi kaller den bare Eiffeltårnet Sammenlignet med Buffaloen er den gigantisk og har upraktisk babasjeromfasong.

Er du ellers fornøyd med Mountain Buggy’en? Har en venninne som jobbet i barnehage og fikk testet ut alt av vogner der, og hun anbefaler Buggy’en.
 
Jeg har stalket Finn.no siden jeg ble gravid[emoji23][emoji23] usikker på om det blir ny vogn eller brukt. Kjøpte en ny Emmaljunga Edge Duo for 1 år siden, men siden det blir 16 mnd mellom så må jeg ha søskenvogn. Har sett mest på Bugaboo Donkey, men er fremdeles usikker. Den er så dyr[emoji33]
 
Er du ellers fornøyd med Mountain Buggy’en? Har en venninne som jobbet i barnehage og fikk testet ut alt av vogner der, og hun anbefaler Buggy’en.
Ja, god vogn å trille, kommer seg fram de fleste steder, tåler mye. Bruker den litt på fjellet, og den tåler å bli lempa rundt og kasta over en bekk. Stødig og god, mye stødigere enn TFK, den synes jeg vipper mye lettere bakover. Det største minuset (i tillegg til størrelsen) er at min unge ikke liker å ikke kunne se og snakke med den som triller. Dermed har vi ikke brukt den så altfor mye.
 
Ønsker bugaboo Buffalo mens mannen syns den var for dyr. Men liker at den er lett å trille, en kan ha sportsdelen mot seg og den tar liten plass.
 
Vi er kjempe fornøyd med vår Mountain Buggy Terrain (nesten samme som Urban Jungle)! Og vi elsket den "lettere" versjonen av baggen som man kan ha mot seg! Min opplevelse er ikke at vogna tar mye plass i bilen, men blir jo fort mye plass med baggen også..
Vi har brukt barnevogna på alle mulige fører og i terreng.
Vi har også kjøpt Nano som reisetrille.

Tenker at man må finne ut hva som passer for en selv, men se på hva andre anbefaler..
 
Trenger vognhjelp! Bor midt i byen og ønsker meg Stokke xplory[emoji7] Men dette er vel ikke noen "off-road"-vogn? Trenger også en vogn til skogsturer, bør man heller finne en som funker til begge formål?

Vi hadde Stokke Xplory som ekstra vogn i tillegg til baby jogger city elite. Jeg var veldig fornøyd med Stokke vogna og det var helt fantastisk å kunne se ungen når hun satt i sportsdelen. Den er ikke god "off-road", men fungerer helt supert på shoppingsentre ;)
 
Vi har Baby jogger city elite fra før og elsker den :) men siden den brukes også til soving i barnehagen, må vi ha en ny vogn til den lille. Jeg synes Silver cross wave ser helt fantastisk nydelig ut ;) bare dumt at den skal koste så mye
7670ac1ef20039fe7ff49b08dc9c6051.jpg
 
Jeg trenger også hjelp!

Bor i blokk i byen, men cirka to minutter fra skogen med flotte grusveier. Regner med å trille mye der. Så jeg trenger en vogn som funker både på asfalt og grus. Hadde egentlig tenkt på Stokke trailz, men har hørt flere si at den er ustabil i terreng. Noen som har erfaringer eller anbefalinger? :)

Trailz er en helt fantastisk vogn på så mange måter, men at den er ustabil i terreng kan jeg skrive under på. Det er ene og alene på grunn av at den er så høy.. Tyngdepunktet blir så høyt oppe på vogna, at den lett tipper om underlaget er ulendt/skeivt.. Går veldig fint på et plant underlag som er steinete/med røtter, men med en gang høydeforskjellen mellom hjulene på høyre og venstre side blir for stor, så føles det ut som om den skal tippe.
 
Last edited:
Har kjøpt denne! Britex smile2 ! Prøvde ut mange i butikken og denne var absolutt best for meg. Bagen er stor, men veier bare 3 kg. understællet var superlett å slå sammen og veldigt lett. Jeg bor i byen, 3 etage uten heis.
 

Vedlegg

  • IMG_7342.PNG
    IMG_7342.PNG
    307,4 KB · Visninger: 76
Jeg har emmaljunga ntx 90. Kjøpt ny til storebror. Kjempefornøyd med vogna. Angrer ikke på kjøpet. Synes den er pen å se på. Blir liten å ha med seg og kan klappes godt sammen. Den er dessuten god å kjøre både i byen og i skogen. Lett å ha med på bussen, lett å ha med i bil. Har adaptere til bilstolen så genialt i starten når baby sover i bilstol og man bare skal inn på butikken å kjøpe en melk eller noe... :D har nå gått over til sittedelen og den er fin å regulere i ryggen og lillegutt sover godt i den på dagtid.
 
Har kun kikket på vogner på nett og står egentlig mellom Bugaboo buffalo eller emmaljunga nxt90. Veldig usikker på hvilken vi skal velge. Vi ønsker en vogn som blir liten sammenlagt siden vi også har hund som skal ha plass i bilen. Tenker å bruke vognen i by og skogsveier/grusveier, men vet ikke hvilken av vognene som er best egnet. Har lest både positive og negative ting om begge vognene. Er det noen som har en anbefaling/erfaring med disse to?
Kunne egentlig også tenkt meg håndbrems siden vi har en lang bratt bakke ved huset, men har sett at det ikke er så vanlig.. Har bare sett TFK med håndbrems (unntatt joggevogner), men tror vi ønsker 4 hjul..
Vognvalg er vanskelig!
 
Hvorfor har dere slått fra dere Stokke Trailz?

Flere årsaker egentlig -

* Bøylen på sportsdelen er kronglete.
* Kalesjen kan ikke trekkes godt nok ned
* Dårlig solskjerming på både bag og sportsdel
* Knapp og stivt regntrekk
* Dårlig demping til tross for at den skal være bra i ulendt terreng
* Fotbrettet på sportsdelen er ikke optimal

Har hørt flere kjøper til solskjerm og regntrekk fra 3. parts leverandører, som Tinkafu, og da mister vogna litt sin sjarm. Men vi skal se på denne, i tillegg til andre på butikken en dag, og da spørre ut om alt jeg har nevnt så langt.
 
Har kun kikket på vogner på nett og står egentlig mellom Bugaboo buffalo eller emmaljunga nxt90. Veldig usikker på hvilken vi skal velge. Vi ønsker en vogn som blir liten sammenlagt siden vi også har hund som skal ha plass i bilen. Tenker å bruke vognen i by og skogsveier/grusveier, men vet ikke hvilken av vognene som er best egnet. Har lest både positive og negative ting om begge vognene. Er det noen som har en anbefaling/erfaring med disse to?
Kunne egentlig også tenkt meg håndbrems siden vi har en lang bratt bakke ved huset, men har sett at det ikke er så vanlig.. Har bare sett TFK med håndbrems (unntatt joggevogner), men tror vi ønsker 4 hjul..
Vognvalg er vanskelig!

To store pluss med Buffalo er den off-road-funksjonen (som virker helt teit), den er GENIAL for å bumpe vogna opp trapper (hilsen bor-i-4.-uten-heis) og kalesjen på Buffalo er mye bedre enn alle andre kalesjer jeg har vært borti!
 
Vi har emmaljunga Edge duo -14 modell etter førstemann som vi nok skal bruke nå til tredje også. Så har vi i tillegg emmaljunga double viking som vi kjøpte da andremann kom og behovet for søskenvogn meldte seg. Vi kjøpte også singelunderstell til vikingen som vi har hatt liggende i bilen. Helt genialt da edgen egentlig er ganske stor og tung. Vi kjører samme oppskrift nå til nr 3[emoji23]
 
Vi har Baby Jogger City Elite og er kjempe fornøyd :)
Bruker den fortsatt til lille (store) jenta vår på 14 mnd, så her må vi i hus med en til..
Vurderer en Baby Jogger City Select som kan brukes som søsken OG enkel vogn :)
Frøet i magen skal bruke City Elite :)
 
Vi har emmaljunga Edge duo -14 modell etter førstemann som vi nok skal bruke nå til tredje også. Så har vi i tillegg emmaljunga double viking som vi kjøpte da andremann kom og behovet for søskenvogn meldte seg. Vi kjøpte også singelunderstell til vikingen som vi har hatt liggende i bilen. Helt genialt da edgen egentlig er ganske stor og tung. Vi kjører samme oppskrift nå til nr 3[emoji23]

Eg har nettopp begynt å sjå på vogner, og synest det fristar med ei smal og lett vogn som emmaljunga viking. Nokon spesiell grunn til ikkje å ha bare denne?
 
Fint med en sånn tråd! Jeg har foreløpig ikke peiling[emoji85] tørr ikke begynne å titte for mye før etter uke 12[emoji5]
 
Vi hadde Stokke Xplory som ekstra vogn i tillegg til baby jogger city elite. Jeg var veldig fornøyd med Stokke vogna og det var helt fantastisk å kunne se ungen når hun satt i sportsdelen. Den er ikke god "off-road", men fungerer helt supert på shoppingsentre ;)

Da er nok trailz rette valget - samme fine høyde mv som xplory, men et undersett som er bedre tilpasset 'norske' forhold :) kjempefornøyd - har en på 2 år som fremdeles sover sine lurer i sin :)
 
Back
Topp