Vogn

Eskimonika

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
August 2018
Septemberhjertene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Noen som har tenkt tanker om vogn enda?

Jeg vil ha en som er god på "alt" underlag og med litt størrelse på hjulene. Sikler på Bugaboo, men vet ikke. Har ikke turd å tenke seriøst på det enda.
 
Enten går vi for babyjogger city mini gt eller elite.. ellers blir det bugaboo.. har alltid gått tilbake på babyjogger med alle barna så er litt i tvil. Aldri prøvd bugaboo
 
Har inntrykk av at det er mange som har babyjogger for tiden
 
Vi har Stokke Trailz, gleder meg til å ta den i bruk [emoji173][emoji170]
Vurderte Babyjogger,men hørte at det ikke gikk an å ha bagdelen mot seg. Ellers virker det som en super vogn!
 
Vi har brukt Bugaboo på tre barn og kommer til å velge den igjen!
 
Vi har lenge siklet på bugaboo. Men har blitt litt "lei". Synes Stokke trailz er fin - men jeg er veldig lav og synes vogndelen ser litt stor ut.

Har i det siste lagt min elsk på emmaljunga nxt90f den er både stødig, praktisk og fin.
Vogndelen er kanskje litt liten, men siden vi får vårbarn er ikke det like ille som om vi skulle hatt vinterbarn (med vinterpose og det hele).
 
* med stor på Stokke trailz mente jeg høy. Føler meg veldig liten bak den vogna - og er kjipt å ha en vogn man ikke føler seg komfortabel med
 
Vi har allerede kjøpt en Emmaljunga Mondial Duo, da vi kom over en veldig bra deal. Foreløpig fremstår det som en fantastisk vogn, og vi liker den bedre og bedre for hver dag som går - men så klart, vi har jo ikke prøvd den MED en unge enda :p
 
Jeg har visst i mange år at jeg vil ha en stødig vogn med 4 hjul. Jobbet i barnehage i mange år, og opplevd av lette vogner og vogner med 3 hjul kan velte. Men samtidig skummelt å tenke på slikt allerede.
 
*Sniker* har vært veldig fornøyd med Bugaboo til mini her. Har tenkt å bruke den til neste baby også, og så får vi kjøpe en pent brukt Babyjogger City Mini GT av noen venner-kjekt med to vogner. Syns Emmaljunga sine er veldig klumpete og litt tunge, men hver sin smak.
 
Vi hadde bugaboo cameleon til første. Var veldig fornøyd med den til det behovet vi hadde da, men har lyst på bugaboo buffalo nå da den har den har bedre hjul og underkorg. Så får vi se om vi finner en brukt en til OK pris for de er jo sjukt dyre.
 
Jeg har falt fullstendig for Stokke trailz så det blir nok den [emoji7]
Har Brio happy duo fra før, men den har et ødelagt hjul og er tatt ut av produksjon. Må evt hente nye hjul i Oslo, de sender ikke. Så der er ikke så mye valg når jeg bor på Sunnmøre (heldigvis [emoji13]).
Har ellers en babyjogger city mini som blir brukt som "kjøpesentervogn" o.l. Setter bilstolen på når de er små, og bruker sportsdelen etterpå. Pleier å la den ligge i bilen hele tiden.
 
Har både Stokke trailz og babyjogger city elite.
 
Last edited:
Blir stokke trailz her, og babyjogger city elite etter hvert. Hadde egentlig tenkt på babyjogger med bagdelen også men hørt at bagdelen er så liten og i og med sportsdelen da ikke kan snus så blir det litt uaktuelt :)
 
Oppdatering: kun fordi vi kjørte forbi en barnevogn-butikk måtte vi stikke innom: valget står helt likt mellom emmaljunga nxt90f og bugaboo buffalo. De er relativt like vogner som for oss stiller helt likt [emoji85]
Dem er omtrent lik str. Bugabooen er litt lettere (fordel for meg som er litta og nett), mens emmaljunga har bedre håndtak.

Det vi helt sikkert vet er at vi skal ha 4 hjul, sort understell og mørkeblå ligge-/sittedel (noe begge de to vognen har)
 
Vi har lenge siklet på bugaboo. Men har blitt litt "lei". Synes Stokke trailz er fin - men jeg er veldig lav og synes vogndelen ser litt stor ut.

Har i det siste lagt min elsk på emmaljunga nxt90f den er både stødig, praktisk og fin.
Vogndelen er kanskje litt liten, men siden vi får vårbarn er ikke det like ille som om vi skulle hatt vinterbarn (med vinterpose og det hele).
Vi kjøpte den nettopp fordi den var såpass høy, så kan skjønne det. [emoji5] Vogndelen er ganske stor
 
Vi har emmaljunga superviking til hjemmebruk, da jeg synes den er stor og tung å løfte inn og ut av bilen, men kjempegod å trille!
Har i tillegg en babyjogger city mini gt som alltid ligger i bilen, denne er fantastisk som by-/kjøpesentervogn da den er liten og nett men allikevel litt mer enn en trille.

Nå sikler jeg litt på emmaljunga nxt90f, men den er litt dyr [emoji53]
Lurer litt på å kjøpe terreng-hjulene til emmaljungaen [emoji848]
 
Back
Topp