Vogn

Liker stokke trailz veldig godt jeg også, men sportsdelen ser så liten ut? Går det an å legge ned ryggen? :)
Jeg syns også sportsdelen ser litt liten ut! Har sett folk kritisere at den er trang og lite plass til pose i og sånt, og at den ikke er god for ungene å sove i. Og det er det som gjør at jeg ikke allerede har aldeles bestemt meg for den vogna.

Men! Jeg har også sett det motsatte, at ungene elsker sportsdelen og sover godt i den og så videre. Man kan jo ha unger opp til 15 kg i den. Varierer vel litt hvor gamle de er da, men er filletante til ei på 2 år og 3 mnd som veier 13 kg (og angivelig er helt gjennomsnittlig stor), og jeg tror ikke de bruker noe særlig vogn lenger. Så den skulle jo holde! Sportsdelen kan dessuten legges ned ja. Om du har barnet mot deg kan du ha den i aktiv-, hvile- og sovestilling, og er barnet ut mot verden kan du ha den i aktiv- og hvilestilling.

Ellers tar jeg gjerne i mot kommentarer fra folk som har erfaringer med sportsdelen også!

• Liker
Reactions: CHG
Vært i København i helgen og de har helt enorme vogner! Så noen bugaboo og sånn, men stort sett modeller jeg ikke har lagt merke til i Norge. Bagene var utrolig store:o Emmaljunga etc har ikke noe å stille opp med mot disse vognene.

Vært i København i helgen og de har helt enorme vogner! Så noen bugaboo og sånn, men stort sett modeller jeg ikke har lagt merke til i Norge. Bagene var utrolig store:o Emmaljunga etc har ikke noe å stille opp med mot disse vognene.
Har sett bilder før av disse enorme danske vognene :o lurer på hvorfor de er så mye større der :p

Jeg hadde også veldig lyst på den! Men så hørte jeg at sportsdelen ikke kan vendes mot deg, og at det var en ulempe?

Det er riktig. Så vi har bare hatt den som sovevogn i barnehagen fra vi sluttet med bag og frem til nå. De anbefaler alle barn å være vendt mot foreldrene til de er over året :) Vår er først blitt trygg og nysgjerrig nå (16mnd) så nå kan hun vel i teorien være fravendt ;)

• Liker
Reactions: CHG
Hos oss falt valget på bugaboo buffalo. Passer til Norges årstider og all slags terreng med sine store hjul, og ikke minst hjul foran som svinger så du slipper "løfte opp" framhjulene for å svinge. ;) snakket med noen som bannet seg svart ihjel fordi vognene deres ikke kom seg frem i snøen, og de ble mer eller mindre brukt som snøskuffer istedet for å trille lett avgårde. :)

Vi har Emmaljunga City Cross, og har forsåvidt tenkt å bruke den med neste. Har vært så som så fornøyd...

Danske barn sover i bagdel til de er 3år :) Så har de bare en liten trille når de går turer osv. Super smart!
Merkelig at de ikke gjør det i norge? Må jo være lunere å ligge i baggen å sove enn i sportsdelen. Nå sover mini innerst i vognskuret i bhg da, så han lider nok ikke noen nød uansett :p

Merkelig at de ikke gjør det i norge? Må jo være lunere å ligge i baggen å sove enn i sportsdelen. Nå sover mini innerst i vognskuret i bhg da, så han lider nok ikke noen nød uansett :p

Jeg hadde en stor bag m nr en, kunne ha sovet i den lenge! Men skiftet t sportsbag da hu var 6 mnd. ( den var og lun og stor og kunne legges flatt) ho hadde bare helt andre behov da. (Kunne sette opp rygg og hadde sele på bag, men ho ville bare opp og se/ henge ut av vogna, så da føltes d bare tryggere å ha hu i sportsdel)

Jeg hadde en stor bag m nr en, kunne ha sovet i den lenge! Men skiftet t sportsbag da hu var 6 mnd. ( den var og lun og stor og kunne legges flatt) ho hadde bare helt andre behov da. (Kunne sette opp rygg og hadde sele på bag, men ho ville bare opp og se/ henge ut av vogna, så da føltes d bare tryggere å ha hu i sportsdel)
Her brukte vi baggen frem til han var 18 mnd, men da var den virkelig begynt å bli knapp til han, tror ikke jeg hadde fått vinterposen oppi der i år :p

Vi har 2 vi bruker til han vi har på 2,5 år... og jeg kommer nok ikke til å kjøpe noen annen vogn.. han er 3 når babyen kommer...

Vi begynte med en Brio Go til han... elsker den vogna.. men bagen var liten og gutten stor.. og jeg syntes ikke de harde hjulene var så gode på ujevnt underlag... og siden vi måtte bytte til sportsdel så tidlig.. så ble det da vinteren kom.. og jeg syntes den var så ubeskytta...så etterhvert kjøpte jeg en Simo vogn også... Så da ble Simo til sove/turvogn hjemme... mens Brioen sto i bilen til turer med venner eller på senter etc... Superfornøyd .... så blir nok ikke noe ny vogn på mini her ;)

Har Bugaboo buffalo fra første... <3 kjempefornøgd me den så skal bruke den no og! Men må ha ei søskenvogn... Mest sannsynlig blir det en donkey! ;-)

Jeg syns også sportsdelen ser litt liten ut! Har sett folk kritisere at den er trang og lite plass til pose i og sånt, og at den ikke er god for ungene å sove i. Og det er det som gjør at jeg ikke allerede har aldeles bestemt meg for den vogna.

Men! Jeg har også sett det motsatte, at ungene elsker sportsdelen og sover godt i den og så videre. Man kan jo ha unger opp til 15 kg i den. Varierer vel litt hvor gamle de er da, men er filletante til ei på 2 år og 3 mnd som veier 13 kg (og angivelig er helt gjennomsnittlig stor), og jeg tror ikke de bruker noe særlig vogn lenger. Så den skulle jo holde! Sportsdelen kan dessuten legges ned ja. Om du har barnet mot deg kan du ha den i aktiv-, hvile- og sovestilling, og er barnet ut mot verden kan du ha den i aktiv- og hvilestilling.

Ellers tar jeg gjerne i mot kommentarer fra folk som har erfaringer med sportsdelen også!
Min erfaring med den vogna kontra andre vogner er at de sitter mye, mye bedre i den.. Den er mer tilpassa en riktig sittestilling for barna, og de minste glir ikke ned som i de større vognene (som typ emmaljunga, simo etc).. En på 7-8 mnd vil veldig fort få en helt feil sittestilling som gir en lei belastning på ryggen..

Erfaringsmessig er det veldig få som bruker vognene til de er 4 år, men jeg har sett en på nesten 3 år i en Stokke xplory, og hu satt kjempegodt i den! :) de som har Stokkevognene kommer bare med skryt etter det jeg har hørt iallefall.. :)

Min erfaring med den vogna kontra andre vogner er at de sitter mye, mye bedre i den.. Den er mer tilpassa en riktig sittestilling for barna, og de minste glir ikke ned som i de større vognene (som typ emmaljunga, simo etc).. En på 7-8 mnd vil veldig fort få en helt feil sittestilling som gir en lei belastning på ryggen..

Erfaringsmessig er det veldig få som bruker vognene til de er 4 år, men jeg har sett en på nesten 3 år i en Stokke xplory, og hu satt kjempegodt i den! :) de som har Stokkevognene kommer bare med skryt etter det jeg har hørt iallefall.. :)
Se det! Da var det bestemt for min del altså! Tusen takk for info :D

Tenker mye på å kjøpe en neste gang vi er i Danmark.. ;)

• Liker
Reactions: BMC
Så mye dere kan om vogner! Skjønner jo at dette er en helt ny verden ;) har i utgangspunktet tenkt å kjøpe brukt vogn. Men forstår at det er mye å sette seg inn i :)

Er veldig i tvil her. Guttungen er to når babyen kommer... Så lurer på om jeg burde investert i en søsken vogn. Ser på bugaboo donkey... Den kan man gjøre om til enkel vogn og dobbel... Men syntes de ser så lave ut...

Vi har bestemt oss for Bugaboo Buffalo med løpeunderstell også, vi er aktive og trenger en fleksibel vogn, håper den lever opp til forventningene.

Back
Topp