Vogn

Jeg hadde også veldig lyst på den! Men så hørte jeg at sportsdelen ikke kan vendes mot deg, og at det var en ulempe?
Den kan ikke vendes mot deg nei, men føler ikke det er så stort problem... Det er ikke en lang periode barnet har behov for å sitte mot deg alikevell så tenker at det går helt fint.. Da får jeg evt heller bruke bagdelen litt lenger og bygge litt opp i ryggen..

• Liker
Reactions: CHG
Har denne stående i boden. :) En Emmaljunga Mondial Duo White Leatherette.

788017c6f369b51b249cb9f910229607

Last edited by a moderator:
Jeg har tenkt på vogn siden jeg slutta med p-piller, haha :D Det er liksom noe eget ved vogn! Jeg er megaforelska i Stokke Trailz, så med mindre noen med veldig gode argumenter taler for noe annet, så blir det nok den. Har sett på noen bugaboovogner også, syns joggeextentionen ser litt ålreit ut.

Noen her som har prøvd å faktisk løpe med vogn noen gang? Er glad i å løpe, så det hadde vært aktuelt, men gidder ikke å kjøpe vogn mtp løping, også funker det uansett dårlig.

Er opptatt av å ha sportsdelen mot meg, i alle fall, og mange av trehjulerne kan ikke det.

Jeg har tenkt på vogn siden jeg slutta med p-piller, haha :D Det er liksom noe eget ved vogn! Jeg er megaforelska i Stokke Trailz, så med mindre noen med veldig gode argumenter taler for noe annet, så blir det nok den. Har sett på noen bugaboovogner også, syns joggeextentionen ser litt ålreit ut.

Noen her som har prøvd å faktisk løpe med vogn noen gang? Er glad i å løpe, så det hadde vært aktuelt, men gidder ikke å kjøpe vogn mtp løping, også funker det uansett dårlig.

Er opptatt av å ha sportsdelen mot meg, i alle fall, og mange av trehjulerne kan ikke det.
Vi kjøpte Bumbleride Indie når mini var 8 mnd, med formål om at den var liten, lett og pakke sammen og kunne jogges med! Kan virkelig anbefale denne videre :D en fantastisk vogn med mange bruksmulighetes! Full liggestilling og meget stor og god kalesje! Men, barnet sitte vendt fra deg! Etter mine erfaringer(syntes også der var et minus) er ikke barne lengre interresert i å kun se mamma/pappa når de er blitt så store, da er det tid for å utforske verden :)

Vi kjøpte en brukt Brio Go på finn, veldig fornøyd med den. Men nå begynner den å bli litt sliten etter to år, så ser etter en ny Brio Go på finn. Veldig glad i håndtaket og at den er så liten og lett. Lillemor sitter fortsatt vendt mot meg, er 25 måneder. Liker at vi kan se hverandre og snakke sammen. Jeg liker ihvertfall ikke å gå "alene" på tur ;)

Både jeg og mannen er veldig fornøyd med den. Den er lett å løfte ut/inn av bilen, tar liten plass. Ikke minst var den veldig god for snuppa å ligge i og den er god å trille på forskjellige underlag. :)

Så bra at dere er fornøyde med den :-) Synes selv denne vognen virker veldig fin, men er så utrolig vanskelig å velge, men da er det bra å høre andres meninger og erfaringer :-)

Ser at dere velger en del forskjellige vogner, selv om det stort sett er de samme modellene som går igjen. Jeg har heldigvis noen måneder igjen på å bestemme meg for hvilken vogn det blir :-)

Vi kjøpte Bumbleride Indie når mini var 8 mnd, med formål om at den var liten, lett og pakke sammen og kunne jogges med! Kan virkelig anbefale denne videre :D en fantastisk vogn med mange bruksmulighetes! Full liggestilling og meget stor og god kalesje! Men, barnet sitte vendt fra deg! Etter mine erfaringer(syntes også der var et minus) er ikke barne lengre interresert i å kun se mamma/pappa når de er blitt så store, da er det tid for å utforske verden :)

Aldri hørt om før! Ser jo ikke verst ut :) Takk for tipset!

Har hatt emmaljunga egde duo med sportsunderstell til mine to, som er 9 og 10 når den lille kommer. Den gang bodde jeg sentralt i byen og kjørte ikke bil. Nå bor jeg på landet og kjører bil hvor enn jeg skal pga avstander. Så her blir det ikke vogn-vogn men britax b-agile med vinterhjul som tilbehør, adapter til bilstol og bag. Kommer ikke til å gå så mye turer da det ikke er egnet til det her vi bor så da har vi ikke behov for en slik vogn som emmaljunga. Jeg synes britaxen er snerten, enkel å slå sammen og opp. Genialt at man bare kan knipse på bilstolen og bagen er faktisk ganske romslig og god å bære på i forhold til reimene på emmaljunga bagen selvom den hadde og har mange fine gode finesser :)

Emmaljunga vognene ser kjempe fine ut og mange praktiske detaljer, men huff... Så dyre!! :facepalm:
Her blir det nok å håpe på å komme over noe pent brukt.
Har ikke begynt å titte enda, men gleder meg til å begynne! ;)

Jeg kjøpte emmaljunga Edge duo brukt på finn til storebror, og var kjempefornøyd! :) var litt slitte dempere på den, men leverte den inn til barnevognhuset rudo som tok 250,- for å skifte dem for meg :D
Denne gangen skal jeg ha Stokke trailz, og den er veldig vanskelig å oppdrive brukt foreløpig.. Så det ser ut til at det blir en ny vogn der gitt :)

Trailz er min definitive favoritt også! :D jeg jobber i barnehage, så har jo "heldigvis" fått prøvd litt forskjellige vogner, men trailz er min absolutte favoritt :)
Og forøvrig sjøl om mange syns det er ok å ha barnet vendt fra seg fra de sitter i sportsvogndelen, så syns jeg det er greit at når de ikke er året engang så ser jeg babyen :) jeg hadde litt lyst på bugaboo (city elite?) tror jeg det var, men da jeg så at den ikke kan snus i sportsvogndelen så ble den uaktuell..

Så forøvrig ei på skolen med trailz, og da ble jeg bare enda mer forelska!

Forøvrig anbefales det at barnet sitter med fjeset mot mor/far til de er hvertfall 1,5 år.. :)
Og med storebror så var vognperioden vår over da han var 1,5 år :)

Trailz er min definitive favoritt også! :D jeg jobber i barnehage, så har jo "heldigvis" fått prøvd litt forskjellige vogner, men trailz er min absolutte favoritt :)
Og forøvrig sjøl om mange syns det er ok å ha barnet vendt fra seg fra de sitter i sportsvogndelen, så syns jeg det er greit at når de ikke er året engang så ser jeg babyen :) jeg hadde litt lyst på bugaboo (city elite?) tror jeg det var, men da jeg så at den ikke kan snus i sportsvogndelen så ble den uaktuell..

Så forøvrig ei på skolen med trailz, og da ble jeg bare enda mer forelska!
Tror iallfall at bugaboo buffalo har valgfri sitteretning, på løpechassiet også. Men ååå så forelska i Trailz! Den er så superfin! Gøy at du faktisk har prøvd den da, og at den er bra i tillegg. Har også hørt masse skryt av den for enkle løsninger når det kommer til sammenslåing osv.

Men så vet jeg ikke helt hva jeg skal se etter til junibaby! Men det kan jo fort bli ganske kaldt allerede i oktober, så stor bag er vel lurt? Når vi har nokså store babyer i kulda? Har hørt bagen er stor.

Tror iallfall at bugaboo buffalo har valgfri sitteretning, på løpechassiet også. Men ååå så forelska i Trailz! Den er så superfin! Gøy at du faktisk har prøvd den da, og at den er bra i tillegg. Har også hørt masse skryt av den for enkle løsninger når det kommer til sammenslåing osv.

Men så vet jeg ikke helt hva jeg skal se etter til junibaby! Men det kan jo fort bli ganske kaldt allerede i oktober, så stor bag er vel lurt? Når vi har nokså store babyer i kulda? Har hørt bagen er stor.
Bagen er en av de største på markedet faktisk, som er en av grunnene til at jeg liker den så godt! :) lett å slå sammen, lett å trille (både på jevnt og ujevnt underlag).. Pluss for den ekstra delen langs kalesjen som kan vippes ut for ekstra skjerming for barna, og enkel manøvrering/glidelåser på "trekket" på bagen :)

Jeg har veldig lyst på bugaboo buffalo eller tfk joggster twist.. Men får drøye den litt lengre før jeg går til anskaffelse tenker jeg. Skal prøve å kjøpe brukt. :)

Jeg kjøper nok nytt understell/sportsdel til tfk joggster twist. Er veldig fornøyd med den vogna :)

Liker stokke trailz veldig godt jeg også, men sportsdelen ser så liten ut? Går det an å legge ned ryggen? :)

Back
Topp