Vogn

Taksvale

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Mailykke 2018
Har dere begynt å tenke på vogn enda?
Jeg har ikke begynt å tenke på det. Føler det er en jungel av vogner der ute, så aner ikke hvor jeg skal begynne..
Jeg har vurdert å kjøpe brukt. Noen som har noen erfaringer med det?

Jeg kjøpte to brukte vogner sist. Den ene så flunkende ny ut, kun brukt 3 mnd. Den andre var mer velbrukt, og oppdaget når vi skulle ta sportsdelen i bruk at den hadde en del mangler... Så anbefaler å sjekke alt nøye før du kjøper i alle fall. Bagdelen blir jo gjerne mindre brukt, så de ser jo gjerne mye "nyere" ut enn sportsdelen.

Anbefaler å ta en tur innom en forhandler for å se og kjenne på litt vogner for å finne ut hva du liker.

Vi har 3 vogner fra forrige gang, så blir nok å bruke de :)
Emmaljunga City Cross med Citybag
Brio reisetrille (brukte også som bhgvogn)
Chicco trille, Ei enda mindre trille, men med full liggestilling

Vi kjøpte vognene nye vi da, så ingen erfaring med brukt vogn. Trillene var vi heldige med og fikk kjøpt på tilbud :)

Jeg kjøpte to brukte vogner sist. Den ene så flunkende ny ut, kun brukt 3 mnd. Den andre var mer velbrukt, og oppdaget når vi skulle ta sportsdelen i bruk at den hadde en del mangler... Så anbefaler å sjekke alt nøye før du kjøper i alle fall. Bagdelen blir jo gjerne mindre brukt, så de ser jo gjerne mye "nyere" ut enn sportsdelen.

Anbefaler å ta en tur innom en forhandler for å se og kjenne på litt vogner for å finne ut hva du liker.

Mange som tar bra bilder på finn, så er nok viktig å sjekke vognen nøye før man kjøper den. Er hvert fall en del man kan spare på å kjøpe brukt vogn.
Ja, kommer vel til å gjøre det etter hvert. Er bare så utrolig mye man kan velge mellom, så da føler jeg at det er en litt umulig oppgave å velge riktig vogn - men er vel derfor man bør dra til en forhandler :-)

Vi har 3 vogner fra forrige gang, så blir nok å bruke de :)
Emmaljunga City Cross med Citybag
Brio reisetrille (brukte også som bhgvogn)
Chicco trille, Ei enda mindre trille, men med full liggestilling

Vi kjøpte vognene nye vi da, så ingen erfaring med brukt vogn. Trillene var vi heldige med og fikk kjøpt på tilbud :)

Emmaljunga City Cross er den vognen jeg vet om flest som har. Er du fornøyd med den?
Veldig smart å kjøpe barneutstyr på salg :-)

Eg var innom ein forhandler her ein dag med søster mi og fant ingen eg kunne tenkt meg å kjøpt. Va så små hjul på alle jo... Får sjå ka eg ende opp med, har litt lyst på emmaljunga, men kan hende eg bare arve simo vogna etter nevøen min! :-p

Vi kjøpte brukt Simo som var veldig fint fordi den er veldig stor så vi kunne bruke bag-delen veldig lenge (og om vinteren er den jo lunere en sportsdelen) men denne simoen har nå blitt veldig slitt ettersom vi kjøpte brukt og har så brukt den mye og som barnehagevogn. Jeg vil da gjerne få en nyere og da ville jeg velge en lettere vogn, simo er ganske tung.

Jeg hadde fem vogner sist. Hadde skikkelig vogndilla! Denne gangen tenker jeg at jeg finner noe på finn :)

Jeg har en emmaljunga og er super fornøyd med den ☺ men denne gangen må jeg skaffe meg tvillingvogn da storebror er 20 mnd når lillebror kommer ☺

Emmaljunga City Cross er den vognen jeg vet om flest som har. Er du fornøyd med den?
Veldig smart å kjøpe barneutstyr på salg :)

Både jeg og mannen er veldig fornøyd med den. Den er lett å løfte ut/inn av bilen, tar liten plass. Ikke minst var den veldig god for snuppa å ligge i og den er god å trille på forskjellige underlag. :)

Last edited:
Har lyst å kjøpe babyjogger city elite. søstra mi har en sånn til si jente. Og da kan vi arve bagdelen. Er punkteringsfrie hjul. Det syns eg er veldig greit. Kanskje eg finner noe brukt?

Bugaboo buffalo, stokke trailz eller mountain buggy terrain..
skal ikke være lett..
Men lenge til den avgjørelsen må taes.

Vi vurderer babyjogger city elite eller tfk joggster twist. Hadde simo duo til lillemor, men den er ganske tung og har blitt veldig stygg i fargen på kalesjen. Den blir nok brukt som bhg-vogn etterhvert, og kanskje evt hvis det blir en iskald vinter, den er jo veldig lun og deilig.

Vi kjøpte en emmaljunga super nitro sist og jeg elsker den! Jeg har også en babyjogger City mini (trille) som er helt fantastisk! Hvis jeg skulle kjøpt enda en vogn ville det vært babyjogger elite :-D

Her blir det baby jogger city elite. De er utrolig gode å kjøre og bagdelen er det fin str på. De blir også veldig små når de legges sammen, noe jeg synes er en stor fordel siden bilen min er liten.. :)

• Liker
Reactions: AFA
Her blir det baby jogger city elite. De er utrolig gode å kjøre og bagdelen er det fin str på. De blir også veldig små når de legges sammen, noe jeg synes er en stor fordel siden bilen min er liten.. :)
Jeg hadde også veldig lyst på den! Men så hørte jeg at sportsdelen ikke kan vendes mot deg, og at det var en ulempe?

Har en brun emmaljunga edge duo flowers som skal brukes her ;) har bilde men alle bildene bare legger seg på feil side når jeg trykker attach - hahaha...

Back
Topp