Vogn

mammatil3<3

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Dere som har barn fra før, hvilke vogn har dere??
Evt dere som skal kjøpe ny, har dere begynt å tenke på hvilken dere skal ha?!

Har simo kombivogn, kjempe bra mn litt tung. Nå er jeg blitt så glad i å trene så nå ønsker jeg å kjøpe meg baby jogger city elite

Vi har happy brio, veldig fornøyd med den :) Må ha en søskenvogn når mini kommer, men har ikke sotte meg inni hviken vi skal gå for

Har Simo Duo etter storesøster og skal ha den til lille. I tillegg skal vi ha Emmaljunga Viking mest sannsynlig.

Hadde to vogner til storesøster også, og de ble masse brukt begge to. Var utrolig deilig å ha en svær og robust vogn hjemme og en lett og liten en i bilen :)

Vi har en TFK joggster twist og en babyjogger mini gt. Storebror har TFKen som sovevogn i barnehagen, og har babyjoggeren som ekstra vogn hjemme.

Så må ha ny vogn til mini i magen:) Tenker på Stokke trailz, men har ikke helt bestemt oss.

Jeg har begynt å tenke litt på vogn allerede, men må innrømme at jeg er helt blank! Aner ikke hva jeg er ute etter, og det er jo så mye å velge i! Dette blir jo vårt første barn, og når det kommer til vogn så vet jeg ingenting om hva som er praktisk med hensyn til vår livsstil, og hva som matcher våre behov..

Har Simo Duo etter storesøster og skal ha den til lille. I tillegg skal vi ha Emmaljunga Viking mest sannsynlig.

Hadde to vogner til storesøster også, og de ble masse brukt begge to. Var utrolig deilig å ha en svær og robust vogn hjemme og en lett og liten en i bilen :)
Tror vi også kommer til å gå for den løsningen, med en stor god hjemmevogn og en liten lett i bilen. Nå tenker jeg en stor emmajunga (med 4 "faste" hjul) og easywalker june....

Et lite tips i fht vogn er 4 hjul. Vi hadde tfk og hadde masse nesten ulykker med den, og har noen venner som dessverre fikk ungen hardt skadet når vogna veltet da ungen sov i vogna.

Vi vurderer brio go next 2015, eller britax go next 2015 (brio har byttet navn tror jeg) dette er duo vogn. Synes den virker smart og praktisk :)

Vi har Simo kombi og babyjogger city elite. Kjem til å trenge Søskenvogn også... Har tenkt litt på babyjogger city select, men trur vi berre kjøper noko billig på finn..! :)

Har simo duo. Veldig fornøy med den. Men er litt stor og dra på i bilen.
Men er veldig fornøyd med 4 faste hjul. Er skeptisk til 3 hjul :p

Har emmaljunga edge duo som storesøster fortsatt bruker. Spørs om vi må kjøpe en annen sovevogn til henne når lille kommer :)

Akkurat nå har vi emmaljunga edge duo (barnehagevogn), emmaljunga super nitro (hjemmevogn) og en mindre vogn som reisetrille. Har hatt et par til av emmaljunga, britax agile-4, brio go, og en annen reisetrille.

Den eneste vogna jeg har vært og er mest fornøyd med, er emmaljunga super nitro. Den ligger godt på underlaget, har to store bevegelige forhjul, veldig stabil, god plass, ett håndtak, kan vendes (mye brukt!), og triller veldig bra uansett hvor du er. Den er helt nydelig, rett og slett. Til tross for stiv pris (du får det du betaler for!) og litt tung vekt.
Hadde emmaljunga edge duo som min første vogn, og var fornøyd med den og, så kan anbefale den og. Men som andregangsmor så vil jeg kun bruke den som sovevogn fordi den er litt tyngre å trille enn Super Nitro. Bevegelige forhjul (og fire hjul, selvfølgelig!!) er etter min mening veldig viktig for god komfort.

Men ja, vognvalg er ikke lett, og det er mye å sette seg inn i. Husker det selv.
Husk bare at det finnes mange brukte vogner som selges, men gå nøye gjennom de, da jeg har vært innom flere brukte vogner, og mange er godt brukt og det føles når man har brukt vognen litt selv...
Så selges de billige er det gjerne en grunn til det. Men det finnes mange vogner på bruktmarkedet som nesten ikke er brukt også, ofte til en litt høyere pris enn halv pris :)

Har Mountain buggy til 2011-barnet, men lyst på Bugaboo Buffalo :)

Har en brio happy duo, avtagbar bag og sportsdel med et klikk. Utrolig god vogn som er lett i vekt :)

Håper å bruke den til neste også, men får se an behovet for en søskenvogn.. Har ikke så lyst på det, for det er så upraktisk og plasskrevende, men siden broren bare er 19mnd når neste kommer, så får jeg se an behovet :)

Eg har tfk sin vogn fra barn nr 1 den Skall brukes denne gang og. Er förnöjd med vognen.

Vi hadde mountain buggy urban jungle til eldstejenta, svært fornøyd med den :)

Emaljunga city cross :) love it !! :D

Back
Topp