Vogn

Det er jo ¨å masse vogner og velge mellom..men jeg holder en liten knapp medstokke vognen, men tiden vil vise
 
Jeg har kjøpt ny vogn alt. Kjøpte emmaljunga edge i Tyskland. Litt vel tidlig, men bruker sportsdelen til litjen først. Fikk den knall billig. 5080kr Er ikke i Tyskland så ofte så
 
Vi har en Emmaljunge City Cross som Felix har brukt, men vi har ikke bagdelen så den må vi kjøpe, men sportsdelen er svart og beige så den kan brukes til begge kjønn, heldigvis!!
 


En mini til skrev:
Har en Teutonia Spirit S og er kjempefornøyd med den.


Er den liten sammenlagt?

Jeg har sett på denne og syns den er så fin! Prøvde å trille litt i butikken og den var så god! I sekundet har jeg glemt litt hvordan den er, men det eneste jeg er litt lurer på ved denne, er vel hvordan det er med søskenbrett.. Jeg har jo en toåring, og skal jeg hente han i bhg. så er det jo greit å ha muligheten så han slipper å gå hele veien.

Men utenom det har jeg sett på div. firhjul med stor bag. Simo duo eller emmaljunga duo edge (eller hva de heter) men jeg syns nå denne teutonia er så fin..
 


lnie skrev:


En mini til skrev:
Har en Teutonia Spirit S og er kjempefornøyd med den.


Er den liten sammenlagt?

Jeg har sett på denne og syns den er så fin! Prøvde å trille litt i butikken og den var så god! I sekundet har jeg glemt litt hvordan den er, men det eneste jeg er litt lurer på ved denne, er vel hvordan det er med søskenbrett.. Jeg har jo en toåring, og skal jeg hente han i bhg. så er det jo greit å ha muligheten så han slipper å gå hele veien.

Men utenom det har jeg sett på div. firhjul med stor bag. Simo duo eller emmaljunga duo edge (eller hva de heter) men jeg syns nå denne teutonia er så fin..


Den er sånn midt i mellom str når den er sammenlagt. Om vi skal reise langt, med masse bagasje, tar jeg av sittedelen og legger den oppned oppå understellet og da tar den ganske liten plass syns jeg. Men har ingen andre vogner å sammenlikne med. Den er mindre enn firhjulingene, men større enn de nyeste "byvognene" der sittedelen ikke er særlig polstret. Eksakte mål for sammenlagt står her: http://www.barnevognguiden.no/teutonia/teutonia-spirit-s3.html

Og har sett flere av samme vognen med søskenbrett (har speidet etter det siden vi trenger det selv også:) ) men vet ikke hvilken type søskenbrett det er da. Men det finnes iallefall.

Jeg skulle egentlig ha en duo edge (og mente at eg vong måtte jo ha fire hjul og se ut som de "alltid"har gjort), men gjorde den tabben at jeg først prøvde den og så litt forskjellige modeller med svingbart/svingbare forhjul og kom frem til at duo edgen ble veldig tung å styre og trille i forhold til de sam faktisk kan snu på flekken. Syns enda duo edge er fin, men den er ikke vognen for meg:)
 
vi har simo kombi vogn og er kjempe fornøyd med den :))

jeg ble så skremt på 17 mai, for der var det flere som hadde sånn vogn med bare tre hjul, og flere falt over endeemoticon  jeg ble så skremt, at jeg skal iallefall ikke ha ei med tre hjul.
det har sikkert noe med hvilket merke de hadde da mn...
 
Vi kommer til å bruke Teutonia-vogna som vi har fra før, men vi må nok gå til innkjøp av en tvillingvogn også ser jeg for meg...
 


En mini til skrev:


lnie skrev:


En mini til skrev:
Har en Teutonia Spirit S og er kjempefornøyd med den.


Er den liten sammenlagt?

Jeg har sett på denne og syns den er så fin! Prøvde å trille litt i butikken og den var så god! I sekundet har jeg glemt litt hvordan den er, men det eneste jeg er litt lurer på ved denne, er vel hvordan det er med søskenbrett.. Jeg har jo en toåring, og skal jeg hente han i bhg. så er det jo greit å ha muligheten så han slipper å gå hele veien.

Men utenom det har jeg sett på div. firhjul med stor bag. Simo duo eller emmaljunga duo edge (eller hva de heter) men jeg syns nå denne teutonia er så fin..


Den er sånn midt i mellom str når den er sammenlagt. Om vi skal reise langt, med masse bagasje, tar jeg av sittedelen og legger den oppned oppå understellet og da tar den ganske liten plass syns jeg. Men har ingen andre vogner å sammenlikne med. Den er mindre enn firhjulingene, men større enn de nyeste "byvognene" der sittedelen ikke er særlig polstret. Eksakte mål for sammenlagt står her: http://www.barnevognguiden.no/teutonia/teutonia-spirit-s3.html

Og har sett flere av samme vognen med søskenbrett (har speidet etter det siden vi trenger det selv også:) ) men vet ikke hvilken type søskenbrett det er da. Men det finnes iallefall.

Jeg skulle egentlig ha en duo edge (og mente at eg vong måtte jo ha fire hjul og se ut som de "alltid"har gjort), men gjorde den tabben at jeg først prøvde den og så litt forskjellige modeller med svingbart/svingbare forhjul og kom frem til at duo edgen ble veldig tung å styre og trille i forhold til de sam faktisk kan snu på flekken. Syns enda duo edge er fin, men den er ikke vognen for meg:)


Ja, kanskje det var det jeg så bilde av, for jeg så bilde av den sammenlagt og den så så liten ut, hehe. Men får dra i butikken og se. Leste også hva folk skrev, men det er vel sånn det er med alle vogner; både misfornøyde og fornøyde, positivt og negativt og mye forskjellige meninger. Den virker hvertfall veldig god! Tror ikke firhjuling er noe for meg lenger heller, får mer og mer lyst på trehjuling.

Hm, må finne søskenbrett. lest flere steder folk bruker Emmaljunga sitt til alle sine vogner, men aldri noe om denne.
 
Vel, lurer litt på om vi skal investere i tvillingvogn eller ikke; storebror er 2 1/2 når Knerten kommer... I såfall, vil jeg ha TFK Twinner Twist Duo (hvis den er like fin i virkeligheten som på nett)
Fra før, har vi Emmaljunga Edge Duo, usikker på om jeg skal selge den eller beholde den hvis vi kjøper tvillingvogn...

Dilemma!
 


IdaLolita skrev:
Vel, lurer litt på om vi skal investere i tvillingvogn eller ikke; storebror er 2 1/2 når Knerten kommer... I såfall, vil jeg ha TFK Twinner Twist Duo (hvis den er like fin i virkeligheten som på nett)
Fra før, har vi Emmaljunga Edge Duo, usikker på om jeg skal selge den eller beholde den hvis vi kjøper tvillingvogn...

Dilemma!


Jeg synes den TFK-vogna er stilig. :)
Jeg hadde dessuten beholdt Emmaljungaen.... Sikkert kjipt hvis du må bruke tvillingvogna uansett om storebror er med eller ei, og når han er 2 1/2 bruker han vel vogn en liten stund til. Men hvis ikke han sover særlig i vogna da (de fleste slutter jo med dagsoving rundt 3-årsalderen), kan du kanskje vurdere ståbrett til Emmaljungaen...?
 
Jeg har Mountain Buggy - Urban Jungel er SUUUUUUPER fornøyd med den. Jeg kommer til å beholde den, og kanskje kjøpe en billigere dobbelvogn jeg kan bruke, hvis jeg får behov for det. 

http://mountainbuggy.com/en/buggies/single/urban-jungle#

Jeg liker best vogner med tre hjul, de er mye enklere å bruke enn de med fire. De er bedre og lettere å trille i snø og skogsterreng.  Flere jeg kjenner som kjøpte fire hjulvogner, har angret på det etter de skaffet seg en med tre hjul.  Men det er jo smak og behag. 
 


En mini til skrev:


nikka77 skrev:
Noen her som har begynt å kikke?
Har en emmajunga edge jeg som jeg var kjempe fornøyd med, men passer veldig dårlig med rosa hvis det skulle bli gutt... Spent på resultatet på ul om jeg må ha ny vogn eller om jeg kan bruke den gamle (hvis jeg får den inn i bilen da... Byttet bil i vinter..)



Ei venninne av meg hadde den vognen og vanlig coupe bil og de måtte ta av alle hjulene for å få plass og ha bag eller sittedel i baksetet. Håper du har plass i din bil da:)


Har en ny Hundai ix20 som jeg kan flytte setene på for å få større bagasje, så er nok litt storre enn en coupe, men ikke som stasjons vogna jeg hadde før..
 


Loulou skrev:


IdaLolita skrev:
Vel, lurer litt på om vi skal investere i tvillingvogn eller ikke; storebror er 2 1/2 når Knerten kommer... I såfall, vil jeg ha TFK Twinner Twist Duo (hvis den er like fin i virkeligheten som på nett)
Fra før, har vi Emmaljunga Edge Duo, usikker på om jeg skal selge den eller beholde den hvis vi kjøper tvillingvogn...

Dilemma!


Jeg synes den TFK-vogna er stilig. :)
Jeg hadde dessuten beholdt Emmaljungaen.... Sikkert kjipt hvis du må bruke tvillingvogna uansett om storebror er med eller ei, og når han er 2 1/2 bruker han vel vogn en liten stund til. Men hvis ikke han sover særlig i vogna da (de fleste slutter jo med dagsoving rundt 3-årsalderen), kan du kanskje vurdere ståbrett til Emmaljungaen...?
Ja, tror det ender opp med at vi beholder den.. Knerten må jo allikevel bruke vogn når storebror er for stor...
Men vi får se.. ;)

Jeg har hvertfall sikla skikkelig på TFK'en! :D
 
Her blir det ny vogn har sett litt på emmaljunga city cross med city bag,
Hadde simo combi forje gang var veldig fornøyd med den men lyst på noe annet denne gangen.
 


lnie skrev:


En mini til skrev:


lnie skrev:


En mini til skrev:
Har en Teutonia Spirit S og er kjempefornøyd med den.


Er den liten sammenlagt?

Jeg har sett på denne og syns den er så fin! Prøvde å trille litt i butikken og den var så god! I sekundet har jeg glemt litt hvordan den er, men det eneste jeg er litt lurer på ved denne, er vel hvordan det er med søskenbrett.. Jeg har jo en toåring, og skal jeg hente han i bhg. så er det jo greit å ha muligheten så han slipper å gå hele veien.

Men utenom det har jeg sett på div. firhjul med stor bag. Simo duo eller emmaljunga duo edge (eller hva de heter) men jeg syns nå denne teutonia er så fin..


Den er sånn midt i mellom str når den er sammenlagt. Om vi skal reise langt, med masse bagasje, tar jeg av sittedelen og legger den oppned oppå understellet og da tar den ganske liten plass syns jeg. Men har ingen andre vogner å sammenlikne med. Den er mindre enn firhjulingene, men større enn de nyeste "byvognene" der sittedelen ikke er særlig polstret. Eksakte mål for sammenlagt står her: http://www.barnevognguiden.no/teutonia/teutonia-spirit-s3.html

Og har sett flere av samme vognen med søskenbrett (har speidet etter det siden vi trenger det selv også:) ) men vet ikke hvilken type søskenbrett det er da. Men det finnes iallefall.

Jeg skulle egentlig ha en duo edge (og mente at eg vong måtte jo ha fire hjul og se ut som de "alltid"har gjort), men gjorde den tabben at jeg først prøvde den og så litt forskjellige modeller med svingbart/svingbare forhjul og kom frem til at duo edgen ble veldig tung å styre og trille i forhold til de sam faktisk kan snu på flekken. Syns enda duo edge er fin, men den er ikke vognen for meg:)


Ja, kanskje det var det jeg så bilde av, for jeg så bilde av den sammenlagt og den så så liten ut, hehe. Men får dra i butikken og se. Leste også hva folk skrev, men det er vel sånn det er med alle vogner; både misfornøyde og fornøyde, positivt og negativt og mye forskjellige meninger. Den virker hvertfall veldig god! Tror ikke firhjuling er noe for meg lenger heller, får mer og mer lyst på trehjuling.

Hm, må finne søskenbrett. lest flere steder folk bruker Emmaljunga sitt til alle sine vogner, men aldri noe om denne.



Så det på ny i går og fotbrettet var svart med grå fotavtrykk;) Så da er det bare å dra til butikken å se. De vet nok uansett der hvilke brett som passer de forskjellige vogner.
 


Skittles skrev:
Må jo ha tvillingvogn og har lagt min elsk på Easywalker Duo :-)


Den liker jeg også. Kjenner ei med tvillinger som er skikkelig fornøyd med den. Hu hadde en annen vogn først, men endte opp med å bytte:) Men tror ikke vi trenger dobbelvogn siden lillegull på 2 allerede aller helst vil gå.
 
Vi solgte Teutonia S3 vår når snuppa ble større, for jeg syntes vognen var for trang.
Denne gangen skal vi ha Bugaboo Cameleon. venninnen min har den, og jeg digger den! Tar liten plass,lett,enkelt å pakke sammen osv. Vi har også Bugaboo Bee, som er en helt herlig trille!:)
 
Trur det blir tfk vogn på meg. men er ikkje helt sikker ennda.. står mellom den og oth
 
Jeg har titta litt på en sånn :

Praktisk siden snuppa er bare 2 år når bebisen kommer :)
Er det noen som har erfaring med denne vogna? Har for ikke mange mnd til kjøpt en Emmaljunga vogn da, som jeg bruker til snuppelura nå, og som jeg har tenkt til å bruke på gullet når h*n kommer. :)

 
Back
Topp