Vogn-tråden!

Noen som har tips til vogner som tar liten plass når de er slått sammen, men som likevell er gode for babyen og ok å trille?

En av mine største bekymringer er plass til hele familien i bilen:p Vi har nemlig 3 hunder også (to i bur i bagasjerommet og den ene i isofixbur, haha), så her blir det trangt om plassen. Vi må vell åpenbart ha en ny og større bil, men det hadde vært greit med plass til både hundene og barnevogn i den andre bilen også

Jeg har hatt emmaljunga og tfk joggster tidligere. Likte begge, men er avhengig av håndbrems pga lang, bratt bakke og dårlige knær, så tfk ble mest brukt. Likte også at den hadde en bagdel man kan ha større barn i, slik man slipper å sette de framover tidlig, slik man må på mange joggevogner.
Men tfken er solgt, så må ha ny vogn til sistemann.

Lurer på om noen har erfaring med tfk mono? Eller thule sine? Kravet til ny vogn er at den må ha håndbrems, ellers er jeg åpen for andre forslag også

Til dere som har flere barn: Hvordan tenker dere om behov for søskenvogn? Jeg er veldig frem og tilbake. Blir 21 mnd mellom mine. Vil på en måte ha det til de dagene jeg er alene med begge, men sist brukte jeg myye bæresjal og da har man kanskje ikke så stort behov. Holder det med ståbrett? Samtidig er det mtp søvn på dagtid på tur jeg tror det er mest aktuelt, men vi kan jo begrense oss litt med tanke på langturer den perioden når begge sover på dagen. Plutselig er eldste ferdig med det liksom. Men ja som sikker synes, jeg er mye frem og tilbake :D
Jeg brukte emmaljunga super viking, der kunne jeg koble på en adapter, slik jeg hadde både bagdel og sittedel på en vogn. Det var praktisk i en overgangsperiode, for jeg kunne ta den av og på som jeg ville. Ellers brukte jeg etter hvert mest ståbrett med en liten stol etter hvert. Men var litt over to år mellom mine, så det var ikke så lenge det var behov for å trille begge. Hadde forsåvidt også en liten reisevogn til eldste vi kunne ta med om vi skulle gå langt og var to voksne, men brukte mest det brettet. :)

Jeg står mellom bugaboo fox 5 og britax smile 5z tror jeg, men er veldig usikker. Har også vurdert å kjøpe noe veldig billig på finn og bare se det an.

Og jeg leser om vogner som er bra i byen, men hva hvis byen er brosteinsbelagt? :laughing002

Jeg står mellom bugaboo fox 5 og britax smile 5z tror jeg, men er veldig usikker. Har også vurdert å kjøpe noe veldig billig på finn og bare se det an.

Og jeg leser om vogner som er bra i byen, men hva hvis byen er brosteinsbelagt? :laughing002
Vi har hatt fox 5 og den har fungert veldig fint som «byvogn» i Bergen :D

Åh, så bra! Er det noen andre vogner du har god erfaring med i Bergen, eller har du klart deg med den?
Vi hadde først en emmaljunga nxt90, men den ble veldig tung synes vi. Spesielt inn og ut av bilen. Vi har kun hatt foxen etter baby var ca 2 mnd. Jeg synes den fungerer godt både på grus, asfalt og brostein. Den fungerer dog veldig dårlig på snø :hilarious:

Jeg er nå gravid med tvillinger, så hvis det går bra må vi naturligvis ha ny vogn :D

Vi har en Emmaljunga NXT 90 fra før, og har vært greit fornøyd med den egentlig. Men siden sist har jeg selv blitt mer aktiv og begynt å like å jogge. Så, er det noen som har tips til joggevogn? Den blir nok hovedsak å bruke hjemmefra og skal ikke så mye i bil (med unntak av ferier og helgeturer). Greit å ha ei vogn som tåler litt forskjellig terreng (bor på bygda).

Vi hadde først en emmaljunga nxt90, men den ble veldig tung synes vi. Spesielt inn og ut av bilen. Vi har kun hatt foxen etter baby var ca 2 mnd. Jeg synes den fungerer godt både på grus, asfalt og brostein. Den fungerer dog veldig dårlig på snø :hilarious:

Jeg er nå gravid med tvillinger, så hvis det går bra må vi naturligvis ha ny vogn :D
Jeg er også gravid med tvillinger, termin i slutten av juni. Vurderer Bugaboo donkey, men trenger en vogn som er god på snø/terreng.

Vi vurderer også bugaboo, hvordan er den på snø?
Den er nok ikke den aller beste vogna på snø, iallfall ikke på ubrøyta vei, da samler snøen seg litt rundt julene. Men i Oslo hvor gatene stort sett er brøyta har det gått helt fint - jeg hadde valgt den igjen uansett fordi alt annet er superbra!

Jeg er også gravid med tvillinger, termin i slutten av juni. Vurderer Bugaboo donkey, men trenger en vogn som er god på snø/terreng.
Hvis donkey og fox er noen lunde lik, er den ikke god på snøføre - etter min erfaring

• Liker
Reactions: Eng
Back
Topp