Vogn-tråden!

Nøttespire

Elsker forumet
Februarlykke 2022❄️
Maisløyfene 2024
Hei! Jeg er veldig nysgjerrig på hva slags vogner dere skal ha.. med tre barn gjør en seg noen erfaringer, og jeg har vært borti at det dyreste ikke nødvendigvis er best, og at billig kan være overraskende bra!
Jeg har hatt både beemoo, stokke, emmaljunga, og babyjogger. Er i grunn fornøyd med alle utenom emmaljunga! Nå er jeg veldig i tvil, og jeg er i tvil på om vi skal gå for søskenvogn eller ikke..

Arti. Positiv test i dag, og jeg lurer allerede på vogn.. :hilarious:

Hurra, vogn-tråd! Er så usikker på hva vi skal gå for denne gangen, og leser meg blå på tråder, nettsider og tester. En venninne har Bugaboo Fox 5, og jeg sikler litt etter den. Har selv hatt Emmaljunga, Britax og Stokke.

Må få med mannen og teste vogner i butikk, men må nok smøre meg med en god dose tålmodighet. Dette ser jeg for meg at han mener ikke haster overhodet :hilarious:

Har babyjogger, bugaboo og mountain buggy. Bør bruke en av de Mini blir 3 år i mai, så tipper han er ferdig med vogn til da!

Vi har Britax smile 5z

Jeg har Thule Urban Glide 3, og eeelsker den. Spesielt med tanke på kjøreegenskapene. Den er så lett og trille. Vi har god plass, stor bil og triller mye i skog og mark. Der er den overlegen. Den er også veldig bra på vinterføre. Super løpevogn, med håndbrems. Vi ønsker oss ny hverdagsvogn, men vil aldri kvitte oss med thulevogna.
Negative sider: er bredere enn andre vogner (egnet seg ikke i trange butikker), selv om den er lett i vekt og lett å legge sammen tar den stor plass i bilen pga store hjul, i sittedelen kan barnet kun se fremover, og når du legger ned sittedelen blir ikke ryggen helt flat.

Er litt spent sjøl da vi satser på to kjappe. Mulig det blir fra en bruktbutikk først, før vi slår på stortromma

Vi må ha ny vogn da hjulene på vår britax smile 3 har blitt ødelagt. Jeg ønsker i første omgang å se om jeg finner nytt understell, men noe sier meg at jeg kanskje blir mer fornøyd med en helt ny vogn. :angelic: :hilarious:

Vi har babyjogger som hovedvogn som jeg syns er ganske tung. Har to «reisevogner» som vi har brukt på fly og en som vi har brukt når baby skulle sove inne. Nå må vi nok ha combivogn! Noen som kan anbefale gode søskenvogn til baby og da snart 2 åring.

Last edited:
Jeg har også begynt å tenke på vogn selv om det er langt fram. Er jo så lenge siden mine var små nå, men da hadde jeg emmaljunga Edge duo 2010-modell. God på snø og dårlig føre, og veldig god plass i bag og sittedel, men stor og tung på alle vis. Denne gang vet jeg ikke, føler det er et hav av muligheter Bor i Trondheim så er jo varierende vær og føre, tar mye buss da vi foreløpig ikke har bil, i tillegg til at vi går en del på tur både i marka og etter veien. Noen som har tips så tar jeg gladelig i mot ☺️

Vi må ha søskenvogn, og lurer på å kjøpe Bugaboo Fox 5 tror jeg det var. Den som kan trekkes ut fra enkelt til dobbeltvogn. Kjekt å ha de ved siden av hverandre, men og kjekt å bare ha enkeltvogn de gangene det blir behov for det. Har Tesla Y, og bagasjerommet er ikke så stort.

Til dere som har flere barn: Hvordan tenker dere om behov for søskenvogn? Jeg er veldig frem og tilbake. Blir 21 mnd mellom mine. Vil på en måte ha det til de dagene jeg er alene med begge, men sist brukte jeg myye bæresjal og da har man kanskje ikke så stort behov. Holder det med ståbrett? Samtidig er det mtp søvn på dagtid på tur jeg tror det er mest aktuelt, men vi kan jo begrense oss litt med tanke på langturer den perioden når begge sover på dagen. Plutselig er eldste ferdig med det liksom. Men ja som sikker synes, jeg er mye frem og tilbake :D

Hadde emmaljunga Edge duo 2019-modell men første, har den fortsatt men har også kjøpt meg brukt Stokke vogn for å prøve ut den da jeg syntes vogna jeg brukte med første ble alt for tung og vanskelig å styre, dessverre for er generelt ganske fornøyd med størrelsen på Edge duoen.. Har understellet med faste hjul på emmajungaen så vurderer kanskje å kjøpe nytt understell med roterende hjul også, hvis det fortsatt eksisterer til den vognmodellen

Back
Topp