Vogn-tråd

CW91

Betatt av forumet
Desemberglede 2015
Februarlykke 2022❄️
Hvilken vogn har dere/ tenker dere å kjøpe? :D Synes det kan være vanskelig å velge da det er så mye forskjellig!
 
Forrige gang fikk vi for en mountain buggy. Den hadde gode trilleegenskaper, men synes resten ble litt "flimsete". Vi byttet den etter hvert ut med en Emmaljunga vi var veldig fornøyd med (husker ikke hvilken), men en uten mulighet for liggedel. Så nå må vi ha ny :rolleyes: Vurderer en Bugaboo donkey nå
 
Jeg har kjøpt en bugaboo buffalo brukt. Har hatt emmaljunga til begge de forrige, jeg syne de er veldig fine, men det er store og tunge vogner. Hadde en touran den gang, og var nesten avhengig av det om jeg skulle ha noe annet med meg i bagasjerommet.. Jeg ville ha ei vogn som er nett og hendig, som tar lite plass i bilen, som tåler ulendt terreng og som har god plass i bag delen. Føler jeg har fått alt det i denne vogna :joyful:
 
Hadde en Basson vogn sist, veldig fornøyd med den.. Store lufthjul, og veldig romslig (jeg får store barn..) Vet ikke hvilken vogn vi kjøper denne gangen, men det blir iallfall finn.no :) Ny vogn er for dyrt..! Trenger søskenvogn også, da frøkna vil være 20mnd når lillebror blir født :)
 
Har siktet innstilt på Bugaboo Buffalo eller Bugaboo Cameleon :)
 
Blir Bugaboo fox 3 her. Forelsket meg i vognen i butikken. Lett og god å styre, enkel å klappe sammen og tar liten plass :woot: Første vognkjøp, så lite erfaring med den over tid, men håper og tror vi blir fornøyde :rolleyes: Vil anbefale deg å prøve litt forskjellig i butikk, når du har lest om de forskjellige på forhånd:love7
 
Fra de store har jeg en silvercross (nydelig, men stor og tung) og en bumbleride indie twin søskenvogn (trenger ikke den til bare en baby).
Men har spart på begge i tilfelle flere barn i familien.

Denne gang har jeg lyst på en liten lett vogn som skal bo i bilen først og fremst.
Kanskje en bumbleride indie.
Med lufthjul for trilletur i nabolaget går over en del grusveier
 
Synes disse ser veldig fine ut men jeg er 180 høy og synes det ser ut som bagen er så lav. Har du noen erfaring med det? Må bare dra å teste i butikk også.
Jeg er 181 og mannen min 190, vi var å såg på Bugaboo fox i butikk i går og synes den var fin på høyden. Er i utgangspunkt mest opptatt i at håndtaket går at forlenge til riktig høyde så man kan gå bra med den og ta ut skrittene sine :D (fox var den ende de hadde inne i Bugaboo familien men planlegger selv en buffalo eller en cameleon)
 
Jeg er 181 og mannen min 190, vi var å såg på Bugaboo fox i butikk i går og synes den var fin på høyden. Er i utgangspunkt mest opptatt i at håndtaket går at forlenge til riktig høyde så man kan gå bra med den og ta ut skrittene sine :D (fox var den ende de hadde inne i Bugaboo familien men planlegger selv en buffalo eller en cameleon)
Buffalo er utgått modell, den får du kun tak i brukt. Veldig synn, for det er ei fantastisk vogn, som selger som hakka møkk på Finn :hilarious:
 
Har ei gammel Emmaljunga som funker kjempebra! Den har masse demping, og en ekstra babybag til å ha inni den vanlige bagen :happy: Problemet med den er at den er såpass stor og tung... Ønsker meg litt ei nett byvogn med svinghjul, men vet ikke om det blir prioritert. Personlig skjønner jeg ikke greia med Bugaboo. Syns ikke designet er særlig pent, og den har null demping!
 
Har Stokke trailz fra de to første og ville ikke falt meg inn å kjøpe ny vogn til nr 3 :p den er like god som ny! Vi er høye folk og elsker at bagen kommer høyt opp og er veldig romslig, lun og lys inni :) når babyen er blitt større (ett år pluss) er planen å selge trailz komplett og bytte ut med en thule urban glide 2 :cool:
 
Vi har kjøpt en Emmaljunga edge duo med outdoor understell :)
 
Vi har Emmaljunga Super Viking med Outdoor-understell og ergonomisk sittedel, og kommer til å fortsette å bruke den. Den brukes fortsatt som sovevogn hjemme av storebror som ble to i sommer, og vi elsker den! Svingbare hjul foran, stødig og god, enkel å legge sammen. Vi kjører Ford Mondeo og har et lite hundebur (Variocage) ved siden av og det er uproblematisk, men må ha skiboksen på om alle skal på tur og vi skal være borte f.eks. ei helg.:shy:

Hos foreldrene mine har vi TFK Joggster Twist etter bestevenninna mi, og den liker vi forsåvidt også godt! Jeg blir ikke helt dus med tre hjul når liggedelen brukes, men dette er jo en gammel modell så det er mulig det er forbedret på de nyere. Vi har Multi X-bag på vår, og den brukte vi til poden var 1,5 år! :wideyed: Det er glidelåser og ting og tang som gir en tilnærmet ergonomisk sittestilling i den når baby er stor nok til sittedel, og bagen er romslig og lang. Helt fantastisk!
 
Jeg er 181 og mannen min 190, vi var å såg på Bugaboo fox i butikk i går og synes den var fin på høyden. Er i utgangspunkt mest opptatt i at håndtaket går at forlenge til riktig høyde så man kan gå bra med den og ta ut skrittene sine :D (fox var den ende de hadde inne i Bugaboo familien men planlegger selv en buffalo eller en cameleon)
Takk for svar av folk med samme høyde! Mannen er 190 han også;)
 
Er buffalo en utgått modell?
Så rart for den virker jo superpopulær
Ja, stusser og på det. Virker ikke som de har noen modell som «erstatter» den heller, for de andre er mindre/mindre hjul og dermed ikke like greie i ulendt terreng. Men kan være bugaboo ønsker å satse på by-vogner. Noe jeg personlig synes er synn når du har klart å lage ei vogn som ikke tar så mye plass slått sammen. Da vil det fort appellere til mange som bor utenfor byen og ofte må ha vogna i bilen. Men jeg har egentlig ikke fulgt med på bugaboo i det heletatt, det var ei alt for dyr vogn, jeg skulle ha britax smile 3, pakke med sete og det hele, kom på jeg ikke ville ha britax sitt sete, kom så over buffaloen brukt å vipps så endte jeg opp med det :hilarious:
 
Back
Topp